Küçük ev aletleri 1.7 milyarı buldu ‘Homend’i Hong Kong’da üretip getirdi

Demet CENGİZ BİLGİN
20.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Cirosu 1 milyar doları aşan Index Group, Homend markasıyla 1.7 milyar liralık küçük ev aletleri pazarına girdi. Üretimini Hong Kong merkezli KJI firmasına yaptıran Homend’in Genel Müdürü Hakan Koçer, “Herhangi bir arıza durumunda garanti belgesi, fiş, fatura olmadan 48 saatte tamir sözü veriyoruz” dedi.

MİKSER, ronda, saç kurutma makinesi, tost makinesi, meyve sıkacağı gibi onlarca ürünü çatısı altında toplayan küçük ev aletleri pazarı dünyada 21 milyar dolar, Türkiye’de ise 1.7 milyar liralık bir sektör. Global ve Türk büyük beyaz eşya firmalarının yanı sıra sadece küçük ev aletleri alanında faaliyet gösteren yüzlerce markanın rekabet ettiği sektöre, ismini daha çok bilgisayar dağıtım alanındaki faaliyetleriyle duyuran, 1 milyar doları aşkın ciroya sahip Index Grup da Homend markasıyla girdi. İlk ürünleri Eylül 2010’da piyasa sunduklarını belirten Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, Türkiye’de 60’tan fazla markanın bu alanda rekabet ettiğini söyledi.

Evlilik ve boşanma büyütüyor

Hakan Koçer “Yılda 700 bin evlilik ve 150 bin boşanmanın yaşandığı Türkiye’de küçük ev aletlerini değiştirme süresi 3 yıl. Ülkemizde küçük ev aletleri çok önemli ve büyümeye açık bir alan. Evlilikler de boşanmalar da büyütüyor” dedi. Koçer, 5 milyon dolarlık yatırımın önemli bir bölümünü Ar-Ge’ye yaptıklarını anlattı. Şu anda ütü, mutfak ürünleri, elektrikli süpürgesi ve kişisel bakım ürünleri bulunan marka; ısıtma-soğutma, temizleme, ev aksesuvar, online ve elektronik alanları üzerinde de çalışıyor. Koçer, cins bir ürün ile sürpriz yapabileceklerini de söyledi.

48 saat tamir sözü veriyor

Üründe bir arızayla karşılaşılması durumunda 7/24 hizmet veren çağrı merkezlerinin aranabileceğini belirten Koçer, şöyle konuştu: “Ürünün seri numarasını söylediği takdirde kendisine herhangi bir garanti belgesi veya fiş sorulmadan yardımcı olunuyor. Arızalı ürünleri kapıdan alıp servis sonrasında kapıya teslim ediyoruz. Müşteriye ürünü 48 saat içinde tamir sözü veriyoruz. Eğer 48 saat içinde tamir edilemezse, aynı ürünün yenisini veriyoruz. Bu 48 saat ürün bize ulaştıktan sonra geçerli olan süre. Mağazada da arızalı ürün değiştirebiliyorlar.”

90 milyon TL hedefi koydu

Şu anda 39 olan ürün sayısını 2011 yılında 73’e çıkarıp 23 milyon TL ciro elde edeceklerini anlatan Koçer, 2012 yılı için ise 88 ürün ve 52 milyon TL ciro hedeflediklerini söyledi. 2013 yılında 218 ürün, 90 milyon TL ciroya ulaşacaklarını belirten Koçer, yurtdışı satış ve pazarlama faaliyetlerinin de aynı yıl başlayacağını hatırlattı.

Türk için sessizlik sürprizden önce geliyor

ARALARINDA Kenwood, Elektrolux, Sanyo, Tefal, Molunex gibi dünya devlerinin yer aldığı önemli bir portföye üretim yapan Hong Kong merkezli KJI Industrial, Homend’in küçük mutfak aletlerini de üretiyor. Smart, Silent, Simple (akıllı, sessiz, kolay) kelimelerinden yola çıkılarak isimlendirilen S3 serisinde mutfak robotu, buharlı pişirici, mikser, masa blenderı, el blenderı bulunduğunu belirten KJI Industrial Genel Müdürü Jessie Ling, “Bu seriyi bazı ülkelerde Smart, Simple, Surprise (sürpriz) olarak çıkardık. Ancak Homend temsilcileri sürpriz yerine sessizi tercih etti. Türkiye’de mutfak ürünlerinde sessiz çalışmanın çok önemli olduğunu anlattılar” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı