Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Küba’nın milli içkisiyle Türkiye’deyiz

    Hürriyet Haber
    12.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Küba’nın milli içkisi Havana Club, bu haftadan itibaren Türkiye’de piyasaya sunulacak. Havana Club’ı tüm dünyaya pazarlayan dünyanın 3’üncü büyük alkollü içecekler şirketi Pernod Ricard’ın Avrupa Bölge Müdürü Nicolas Pean, ‘Türkiye bizim için Avrupa bölgesinin öncelikli pazarı. Bu nedenle yeni ürün lansmanlarımız artarak sürecek’ dedi.PAZARIN YARISINI ALIRIZ: Küba’nın eğlence, dans, sıcak gibi olumlu çağrışımlar yarattığına dikkat çeken Pean, ‘Türkiye’de de Küba havası estirerek rom pazarının en az yarısını elde edeceğiz’ diyerek, şunları söyledi: ‘Küba markası Türk tüketici için artı bir değer. Türk tüketiciler ithal içkide viskiyi tercih ediyor gibi gözükse de, bu durum viskinin pazara çok daha erken girmesinden kaynaklanıyor. Rom pazarı daha yeni, 10 bin kasa olan yıllık tüketimin giderek artacağına inanıyoruz.’ İKİ NUMARA OLACAĞIZ: Türkiye’de Chivas Regal, Olmeca Tequila, Martell, John Jameson Irish Whisky markalarıyla etkili olduklarını söyleyen Pean, halen alkollü içecekler pazarında 4 numara olduklarını söyledi. Pean, hedeflerinin pazara sunacakları yeni markalar ve özellikle Havana Club sayesinde önümüzdeki 5-10 yıl içinde pazarda 2’nciliğe yükselmek olduğunu belirtti.TÜRK DAMAĞI LATİNE BENZİYOR: Türkiye ile ilgili detaylı pazar araştırmaları yaptıklarını belirten Pean, şöyle devam etti: ‘Türkler’in tüketici davranışlarıyla Latin ve Akdeniz ülkelerindeki tüketicilerin davranış biçimleri çok benziyor. Havana Club, İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde çok başarılı oldu. Hatta bazılarında kısa sürede pazar liderliği elde etti. Bu benzerlikler ve başarılar bizi Türk pazarında da başarı elde edeceğimize ikna etti.’ ÜÇ MARKA DAHA GELİYOR: 2005 yılında Türkiye’de üç ürün daha piyasaya sunacaklarını belirten Pean, ‘Polonya’nın 1 numaralı votkası Wyborowa, Avustralyalı Jacob’s Creek şarapları, Larios Cin sırada bekleyen markalarımız’ dedi. 200’ün üzerinde markası 3.5 milyar Euro cirosu varPERNOD Ricard olarak tüm dünyaya 200’ün üzerinde marka pazarladıklarını söyleyen Nicolas Pean, ‘Son 3 yılda Chivas Regal, Martell gibi uluslararası markaları satın alarak katlanarak büyüdük, böylelikle dünyanın 3’üncü büyük alkollü içecekler şirketi haline geldik. Ciromuz 3.5 milyar Euro’yu geçti’ dedi. Şirketin piyasa değerinin 8 milyar Euro belirten Pean, organik büyüme hızlarının yüzde 8.1 olduğunu söyledi. 2005 yılında da yüzde 8 büyüme beklediklerini dile getiren Pean, tüm dünyada 12 bine yakın çalışanları olduğunu belirtti.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı