Krizleri göze alıp, size destek olmaya geldik

Güncelleme Tarihi:

Krizleri göze alıp, size destek olmaya geldik
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2007 00:00

7 yıl önce ayrıldığı Türkiye pazarına geri dönen Fransız kozmetik devi Sephora’nın Avrupa Bölge Genel Müdürü Dominique Dubald, "Kuzey Irak’a operasyon düzenlenme ihtimali bulunan Türkiye’de politik ve ekonomik kriz ihtimalleri olduğunu biliyoruz. Bunun bile bile bir Fransız firması olarak varlığımızla Türkiye’ye destek olmaya geldik" dedi.

İSTİNYE Park’ta açtığı ilk mağaza ile Türkiye pazarına 7 yıl sonra Unitim Holding ile ortak olarak geri dönen Fransız kozmetik devi Sephora’nın Avrupa Bölge Genel Müdürü Dominique Dubald, yaşanan terör olaylarından dolayı Kuzey Irak’a operasyon düzenlenme ihtimalinin olduğu Türkiye’de yaşanan sorunlardan dolayı üzüntü duyduklarını söyledi. Türkiye’ye kısa dönemli yatırımcı olarak girmediklerine dikkat çeken Dubald, "Önümüzde politik ve ekonomik kriz ihtimallerinin olduğunu ve hayatın büyük ölçüde değişebileceğini biliyoruz. Ancak, uzun dönem incelediğimiz bu pazara girip, bir Fransız firması olarak varlığımızla Türkiye’ye destek olmaya geldik." dedi.

HEDEFİ 60 MİLYON EURO: Önümüzdeki 3 yıl içinde mağaza sayısını 20’ye ulaştırmak istediklerine dikkat çeken Dubald, "Bunun için 15 milyon Euro’luk yatırım yapacağız. Ciromuzun ise 60 milyon Euro’yu bulmasını hedefliyoruz" dedi. Yıl sonuna kadar İstanbul’a iki yeni mağaza kazandırmayı planladıklarını söyleyen Dubald, "Sephora Ankara’da da kısa sürede 1 mağaza açmayı planlıyor. 2008’de 10’a çıkacak olan mağaza sayımız 2010’da en az 20’yi bulacak" dedi.

HEDEFİNİ YÜZDE 27 AŞTI: Türkiye’de klasik parfümeri gibi çalışmaktan çok bir özgürlük ve macera ortamı yaratacaklarına dikkat çeken Dubald, "Türkiye’nin klasik mağazalar için bize ihtiyacı yok. Farklı bir konsept yaratmak istiyoruz. Ramazana rağmen ilk üç haftada büyük başarı yakaladık. Satışlarımız, planlarımızın yüzde 27 üzerine çıktı" dedi.

CADDE MAĞAZASI AÇACAK: Mağazalarında ürün fiyatlarının 1.5 YTL’den başlayıp ucu açık rakamlara kadar çıktığına dikkat çeken Dubald, "Bu yolla her kesimden müşteriye hitap etmeyi hedefliyoruz. Henüz ülkeyi öğrenme aşamasındayız. İleride mağazacılık anlayışımızda ne olur ben de bilmiyorum" dedi. Türkiye’nin güçlü bir cilt bakım pazarı olduğunu söyleyen Dubald "Burada ilk mağazamız boyut olarak çok büyük değil. Bundan sonra alışveriş merkezlerinde 300-400 metrekarelik mağazalar açacağız. Ayrıca İzmir, Ankara, Antalya ve İstanbul’un merkezlerinde cadde mağazalarımız da olacak" dedi.

150 MİLYON EURO’LUK PAZAR: Türk kadınının gün geçtikçe daha bakımlı hale geldiğini ve kendine güveninin de arttığını söyleyen Dubald, "10 milyon kişinin yaşadığı Yunanistan’da kozmetik pazarı hacmi 500 milyon Euro’ya ulaşırken Türkiye kozmetiğe sadece 150 milyon Euro harcıyor. Pazarda büyük potansiyel görüyoruz. Biraz zaman alsa da Türk pazarının büyüyerek bir gün Yunanistan pazarını geride bırakmaması için bir neden görmüyorum" dedi.

YÜZDE 30 PAY HEDEFLİYOR: Fransa kozmetik pazarında yüzde 25, Amerika’da da yüzde 15 pay aldıklarına dikkat çeken Dubald Türkiye’de de yüzde 20 ile yüzde 30 arası pay hedeflediklerini söyledi. Türkiye’deki ilk mağazasında, 100’e yakın markanın 10.000’den fazla ürünü satışa sunan Sephora kendi markasıyla ürettiği kozmetik ürünlerini de Türkiye pazarına sıkuyor. Dominique Dubald bu ürünlerim şimdilik departman mağazarda satılmayacağına dikkat çekerek, "Markamızı yeterince güçlü konuma getirdikten sonra adımlarımız konusunda karar vereceğiz" dedi.

2000 yılında Türkiye’ye Fransız gibi gelmiştik

2000 yılında ilk kez Türkiye pazarına girdiklerinde tam bir Fransız gibi davrandıklarına dikkat çeken Dominique Dobald, "Artık doğru bir ortak ile pazara Sephora ’Türkiye’ olarak giriyoruz. Türkiye pazardan çekilmemize rağmen ’geri döndüğümüz’ tek ülke konumunda. Bu ülkeye ve önümüzdeki yıllarda global pazardaki konumuna inanıyoruz" dedi.

Müşteri sayısını artırmak için ’bedavacı’ kumarını göze aldı

SEPHORA Türkiye’ye hızlı dönüşünde ürünleri dilediğince kullanma ve makyaj yapma imkanı tanıyan yeni bir mağaza anlayışını da beraberinde getirdi. Müşterilerin ürünleri kullanırken yardım istemedikleri taktirde çalışanlar tarafından rahatsız edilmeyeceğini söyleyen Sephora’nın Avrupa Bölge Genel Müdürü Dominique Dubald, "Ürünleri özgürce kullandırmak bizim tüm dünyada uyguladığımız politikamız. Bu yolla kozmetiğe ilgi duymayanı bile cezbediyoruz. Bedava kullandığı ürünü satın almak istemeyen müşteriler de işin kumar yanını oluşturuyor" dedi. Dubald bu yeni anlayışa uygun olarak müşterinin rahat alışveriş yapabilmesi için parfümlerin bile alfabetik sırada dizili olduğunu ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!