‘Krizi iyi yönettiniz’ dedi, Tunus’u kapatıp üretimi Türkiye’ye kaydırdı

Güncelleme Tarihi:

‘Krizi iyi yönettiniz’ dedi, Tunus’u kapatıp üretimi Türkiye’ye kaydırdı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2009 00:00

Dünyanın en büyük emniyet kemeri üreticisi Autoliv, krizde Tunus fabrikasını kapatıp üretimi Gebze fabrikasına kaydırma kararı aldı. Autoliv’in aldığı bu karar Türkiye’deki şirketin 50 milyon Euro ek ihracat, 300 kişilik yeni istihdam ve 6 milyon adet ek emniyet kemeri üretmesini sağlayacak. Autoliv Türkiye’nin Murahhas Azası Mustafa Alaca, “Bu kararda krizi iyi yönetmemiz etkili oldu” dedi.

EMNİYET kemeri, hava yastığı gibi otomotiv emniyet sistemlerinde dünya lideri olan İsveçli Autoliv, krizde Tunus fabrikasını kapatıp üretimi Türkiye’deki Gebze fabrikasına kaydırma kararı aldı. Autoliv’in aldığı bu karar, Türkiye’deki şirketin 50 milyon Euro ek ihracat, 300 kişilik yeni istihdam ve 6 milyon adet ek emniyet kemeri üretmesini sağlayacak. Autoliv Türkiye’nin Murahhas Azası Mustafa Alaca, Türkiye’de krizi iyi yönettiklerini belirterek, “Merkez krizde ya Türkiye fabrikasını kapatıp Tunus’a ya da Tunus fabrikasını kapatıp üretimi Türkiye’ye kaydırmak istiyordu. Biz daha kaliteli üretim, müşteri memnuniyeti ve krizde daha iyi gider kontrolü yaptığımız için Tunus’a karşı rekabeti kazandık” dedi.

4 milyon Euro ek yatırım

Alaca, 4 milyon Euro ek yatırımla Tunus’tan kaydırılan 6 milyon adetlik emniyet kemerinin üretimine Kocaeli fabrikasında başladıklarını belirterek, “300 yeni beyaz yakalıyı da işe aldık. Bu yeni fırsatla birlikte biz kriz öncesi beyaz yakalı sayısına ulaştık” dedi. Yılda 16 milyon adet emniyet kemeri üretim kapasitesine sahip olduklarını ancak bu yıl kriz nedeniyle 9 milyon adetlik üretim gerçekleştirdiklerini söyleyen Alaca şöyle konuştu: “Biz emniyet kemerinin dışında Türkiye’de hava yastığı ve direksiyon üretimi de yapıyoruz. 2008 yılındaki 200 milyon Euro’luk ciromuz bu yıl kriz nedeniyle 160 milyon Euro’ya geriledi. Tunus’un üretimini alarak 2010 yılında yeniden 200 milyon Euro’yu aşacağız. Hedefimiz 2012 yılında 250 milyon Euro’luk ihracata ulaşmak.”

Romanya’dan kaptık
/images/100/0x0/55ea1dc0f018fbb8f86c3877


Tunus’taki emniyet kemeri üretiminin Türkiye’ye kaydırılması dışında Romanya’daki direksiyon üretiminin de Kocaeli’ne kaydırıldığını hatırlatan Alaca, “Türkiye’de direksiyon üretim kapasitemiz 1.5 milyon adete ulaştı. Diğer taraftan Autoliv Fransa’daki ‘press’ üreten ünitesini kapatırken biz Türkiye’deki uzantısını korumayı başardık. Bu da Türkiye’ye önemli iş getiriyor” dedi. Alaca, Türkiye’de otomotiv sektörünün 2008’in ikinci yarısı ve 2009’da krizden çok ciddi şekilde etkilenen sektörlerin başında geldiğini belirterek, “2010 için de çok umut verici gelişmeler beklenmiyor. Biz yılın son günlerinde otomotiv sektörüne moral verdik” diye konuştu.

Türkiye’nin en büyük 89’uncu ihracatcısı

TÜRKİYE’de müşteri yelpazesinde Oyak Renault, Fiat (Tofaş), Ford Otosan, , Mercedes, Toyota gibi Türk otomotiv dünyasının önde gelen isimleri bulunan Autoliv Cankor, TİM’in raporlarına göre Türkiye’deki 1000 ihracatçı firma arasında 89’uncu sırada yer alıyor. İsveçli Autoliv Grubu’na bağlı yüzde yüzü yabancı sermayeli bir şirket olan Autoliv Türkiye, emniyet kemeri,havayastığı ve direksiyon simidinden oluşan pasif emniyet parçaları üretiyor. Autoliv Türkiye Autoliv’in dünya üzerindeki 37 bin çalışanından yaklaşık 1100’ünü ülkemizde istihdam ediyor.

Autoliv, krizde 4 fabrika kapatıyor

AUTOLIV, krize bağlı aksiyon planı çerçevesinde Fransa, Almanya, Meksika ve Tunus’daki fabrikalarını kapatma kararı aldı. Autoliv Meksika, Qeretarodaki direksiyon simidi operasyonunu şirketin Meksika Matamaros’da yeni almış olduğu direksiyon fabrikasına taşımaya başladı. Autoliv, sevkiyatları garantilemek için problemli Fransız çelik pres tedarikçisi NPC’den tüm malını çekti. Düşük talep ve kısmen yeni teknolojiler nedeni ile bu tesis 2010’un başında kapatılacak. Yaklaşık 140 çalışan bu kapatmadan etkilenecek. Autoliv’in Almanya’daki direksiyon lojistik merkezi ise önümüzdeki dönemde, üretim tesislerinden lojistikle ilgili yapılacak iyileştirme sonrasında kullanım dışı kalacak. Yaklaşık 32 çalışan bundan etkilenecek. Kapatılıp Türkiye’ye kaydırılan Tunus fabrikasında ise 650 kişi bu kapanmadan etkilenecek. Autoliv Başkanı Jan Carlson, “Bu aksiyon planımız zor ancak önemli adımlardan biri. Çok yüksek rekabetçi ortamı olan otomotiv endüstrisinde rekabetçiliğimizi sürekli geliştirmeli ve kapasitemizi mevcut talebe göre adapte etmeliyiz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!