Krizde satışları yüzde 70 artırdık

Hürriyet Haber
09.12.2009 - 11:52 | Son Güncelleme: 09.12.2009 - 12:01

Hyundai Assan 2. Başkanı Yavuz Kim, krizde satışlarını yüzde 70 artırdıklarını, 2010 yılı için de yüzde 20 artış hedefi koymayı planladıklarını söyledi.

Kim, Hyundai'nin dünyada olduğu gibi Türkiye pazarında da kriz döneminde başarılı bir grafik çizdiğini ifade etti. Dünyanın birçok pazarında diğer markaların satışları gerilerken Hyundai'nin önceki yıla göre mevcut durumunu koruduğunu ya da artışlar yaşadığını dile getiren Kim, en başarılı olunan ülkeler arasında Türkiye'nin dikkati çektiğini belirtti.

Kim, hükümetin sağladığı vergi teşviklerinin etkisiyle satışlarda yüzde 70 oranında artış yakaladıklarını, bu yılın 10. ayına kadar en çok satılan otomobil olma özelliklerini koruduklarını anlatarak “Şu anda sektörde promosyonlar sürüyor. Yılı henüz bitirmedik. Bizim de bazı sürprizlerimiz var. Bu yılı ilk sırada kapatmanın hesaplarını yapıyoruz” dedi.

Hyundai'nin krizi iyi bir planla yönettiğini, tüketicinin de özellikle güvenlik ve konfor özelliklerinden dolayı Hyundai'de karar kıldığını dile getiren Kim, bu dönemde Accent modelinin satışlarından memnun kaldıklarını söyledi.

Kim, halen binek otomobil pazarında yüzde 15.7'lik paya sahip olduklarını, krize rağmen yeni model tanıtımına ara vermeyerek tüketicinin aklında yer etmeye devam edeceklerini kaydetti.

Yeni yıl için planlamalar yapmaya başladıklarını dile getiren Kim, şöyle konuştu:

“2010'da satışları yüzde 20 daha artırmayı konuşuyoruz. Henüz kesin bir hedef koymadık. Yeni yılda daha zorlu pazar koşullarıyla karşılaşabiliriz. Kriz henüz bitmedi. Devletin desteği olmazsa kötü gelişmeler yaşanabilir. Hurda teşviki konusunda çeşitli beklentiler oluştu. Ancak sistemdeki eksikler nedeniyle henüz açıklanmadı.”

Kim, i20 modelinin Mayıs ayından itibaren Türkiye'de üretileceğini, bunun iç satışlara olumlu bir etki yapacağına inandıklarını dile getirdi.
Türkiye'deki fabrikada yıllık 70 bin adetlik kapasitenin planlandığını dile getiren Kim, “Üretimin ilk yılında bu rakamın biraz altında kalınabilir. Araçların 60 binini Avrupa pazarına 10 binini ise iç pazara yönlendireceğiz. Pazar şartlarına ve kriz koşullarına göre 2011 yılından itibaren kapasiteyi artırma şansı da var” diye konuştu.

Türkiye pazarında Çinli markaların girişinin rekabet koşullarını etkileyip etkilemeyeceği konusundaki bir soru üzerine Kim, fiyat odaklı satış yapan markaların Hyundai için rakip olmadığını ifade etti.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı