Krizde ‘güvenli liman’ gibi oldu çarkları tam kapasite dönüyor

Demet CENGİZ BİLGİN
16.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.08.2009 - 21:23

Ekonomik kriz dünyayı kasıp kavururken istihdamı artırdıklarını belirten Altınyıldız Kumaş ve Konfeksiyon Genel Müdürü Zeki Çaputlu, “Dünyanın tedarik zinciri koptu, parçalandı. Küçükler yok oluyor. Bizim gibi marka firmalar güvenli liman oldu. Biz de bu fırsatı dibine kadar kullanıyoruz” dedi.

TÜRKİYE’nin köklü tekstil şirketlerinden Altınyıldız Kumaş ve Konfeksiyon’un Genel Müdürü Zeki Çaputlu, ekonomik kriz tüm dünyada üretimim tehdit edip, insamları işsiz bırakırken son aylarda çalışan sayılarının artırdıklarını söyledi. 1900 olan çalışan sayısına 50 kadar kişiyi daha eklediklerini belirten Zeki Çaputlu, “Dünyanın tedarik zinciri koptu, parçalandı. Dünyada kimler kapanıyor? Küçükler, küçük aile şirketleri ve varmış gibi olanlar kapanıyor” dedi.
Krizin dışındayız
Avrupa ve ABD’de 120 civarında hatırı sayılır müşterileri olduğunu ve onlardan gelen talep sayesinde atak yaptıklarını dile getiren Çaputlu, “Bizim gibi marka kurumlar için bu bir fırsat. Biz bu şartlar altında güvenli liman olduk. Şimdi biz de bu fırsatı dibine kadar kullanıyoruz. Şu anda Yakındoğu’ya daha çok satış yapıyoruz” diye konuştu. Aylar sonrasına termin verdiklerini hatırlatan Çaputlu, şu anda dünyada hiçbir şirketin böyle full kapasite çalışmadığını, dünyanın ve krizin dışında olduklarını anlattı.
İtalya’nın Uzakdoğusu
Altınyıldız’ın altı doldurulmuş bir marka, sağlam kurum olduğunu vurgulayan Çaputlu, şunları söyledi: “Şimdi kriz zamanında markanın konforunu yaşıyoruz. Son üç yıl 40 milyon dolarlık yatırım yaptık. Dünyada trendleri belirleyen birkaç firmadan biriyiz. Kendimizi şöyle ifade ediyorum: İtalya’nın Uzakdoğusu, Uzakdoğu’nun İtalya’sıyız. 2008 yılında ciro ve kârlılık açısından memnunduk, 2009 yılında da bunu korumak istiyoruz. 2009’un ilk 6 ayında volüm satış ve kapasite kullanımında iç pazar yüzde 10 büyüdü. 2009 yılı toplamında, 2008’e kıyasla yüzde 20 büyüme bekliyoruz. Tekstil ve konfeksiyonda ful kapasite çalışıyoruz. Terminli 3 aylık sipariş stoku ile çalışıyoruz. Türkiye’de yünlü giyimde pazarın yüzde 40’nı biz yönetiyoruz. Amaç bunu minimumda korumak. Tüketiciyi bırakmıyoruz kimse bizim tüketicimizi kendine çeviremez. Müşteri bizden ancak batarsa çıkar.”
Marka doğuran şirket
Altınyıldız’ın Boyner Grubu’nun ana şirketi olduğunu ve bütün markaları doğurduğunu belirten Çaputlu, marka fabrikası gibi çalıştığını söyledi. İç pazarda da atak yaptıklarını vurgulayan Çaputlu, “Perakendeciyle işbirliği yaptık. Krizle ile birlikte paket servisi vermeye başladık.
Bunu bir süredir yurtdışı için yapıyorduk zaten.
Oradaki tecrübeyi iç piyasaya taşıdık” dedi. Paket servis bir müşteri için sıfırdan koleksiyon hazırlayıp bitmiş ürün olarak perakendeciye teslim edilmesi anlamına geliyor.

Lotus çiçeğinin yaprağı ilham verdi

İSVİÇRE Scholler Textiles AG&CLARIANT firması ile 2 yıllık anlaşma imzalayan Altınyıldız, lotus çiçeğinin yapraklarının hiç ıslanmaması ve kirlenmemesi özelliğinden yararlanılarak üretilen nano kumaşlarıyla önemli bir yenilik getirdi. NanoSphere Bluesign’ sertifikalı kumaşları, anlaşmaya göre Türkiye’de sadece Altınyıldız tarafından üretilebilecek.

Ar-Ge’ye 23 milyon dolar harcadı, NanoSphere ile yünlüler rahat nefes aldı

TEKSTİL kumaş arenasında kumaşı kirden ve sudan koruyan nanoteknolojiyle ürettiği yün ve yün karışımlı kumaşlarıyla dünyada ve Türkiye’de ilke imza attıklarını savunan Zeki Çaputlu, bunun iki yıllık bir çalışma sonucu ortaya çıktığını söyledi. Çaputlu, şu bilgileri aktardı: “Bu yün önemli bir materyaldir; lükstür. NanoSphere teknolojisi yünün nefes alma özelliğini ilk hali gibi korur. Yünlüde Türkiye’de bunu ilk biz yaptık; dünyada da yok. Piyasada nano var ama NanoSphere yok. Elli kişilik Ar-Ge kadrosu var, 7’si İtalyan biri benim. Hayatımız Ar-Ge ile geçiyor. 2005-2008 yılları Ar-Ge’ye 23 milyon dolar yatırım yaptık. Bu Ar-Ge ve teknoloji birikimi olmasaydı NanoSphere asla geliştiremezdik. Bizim en büyük kaynağımız Ar-Ge ve dizayn yapabilme kapasitesi fabrika bütün yaz koleksiyonunu nano yaptı. Her yıl iki teknolojik ürün olacak. Eylülde yeni bir ürünün tanıtımını yapacağız.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı