Ege Haberleri

    Kriz yılında nanotekstil ile büyüdü

    Hürriyet Haber
    22.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Ktekstil sektöründe, nanoteknolojinin kullanımı, Ar-Ge’ye verilen önem sağladığı rekabet avantajı ile krizi fırsata çevirebiliyor.

    İzmir Torbalı’dan Marks & Spencer, Tommy Hilfiger, Timberland, Adidas gibi prestijli firmalara ürün satan Ekoten Tekstil de, ürettiği ıslanmaz, yanmaz, leke tutmaz, termal özellikler taşıyan akıllı kumaşları sayesinde 45 milyon Euro’luk ciroya ulaşarak 2009’u yüzde 15’lik büyümeyle kapadı.
    ÜNLÜ MARKALARA ÜRETİM
    Ardarda batan tekstil firmaları ile gündeme gelen Ege Bölgesi’nde, ileri teknoloji olanaklarını kullanan firmalar krize meydan okuyor. Sun Holding bünyesinde etkinlik gösteren ve üretiminin yüzde 90’ını yurtdışına satan Ekoten Tekstil, sıradan kumaşları metrenin milyarda birine eşit olan nanometre ölçeğindeki özel çalışmalarla akıllı kumaşlara dönüştürüyor. Toplam 35 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren Ekoten Tekstil, dünyada tanınmış markaların da kumaşlarını tercih ettiği bir firma.
    ARGE’YE ÖNEM VERİLİYOR
    Kumaşta 50 kişilik Ar-Ge ekibiyle sürekli ürün geliştirdiklerini belirten Ekoten Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Sabri Ünlütürk, 20 sene önce hammadde ihraç eden Türkiye tekstilinin, bugün dünyadaki önemli markalara kumaş ürettiğini, tasarım sattığını söyledi. Gelişen teknolojiye ayak uydurmak için Ar-Ge’ye büyük önem verdiklerini vurgulayan Ünlütürk, cironun yüzde 3’ünü araştırmaya ayırdıklarını kaydetti. Ekoten’in 2009 yılında 45 milyon Euro ciroya ulaşarak yüzde 15 oranında büyüme sağladığını belirten Ünlütürk, konfeksiyon firmaları Sun Tekstil’in ise 34 milyon Euro’luk cirosunun tamamının ihracattan olduğunu açıkladı.
    5 BİN KUMAŞ ÇEŞİDİ VAR
    İş yaptıkları büyük firmaların da kalite konusunda önemli bir motivasyon verdiğini aktaran Ünlütürk, “Biz müşterilerimizden çok şey öğrendiğimiz gibi, biz de onlara yenilikler sunabildiğimiz ölçüde ayakta kalabiliyoruz. Şu anda 4 binin üzerinde kumaş çeşidimiz var. Ar-Ge bölümümüzdeki stokta da binin üzerinde kumaş var. Bizim ‘yok’ dediğimiz kumaş azdır. Geniş ürün yelpazesi de önemli bir rekabet avantajı sağlıyor” dedi.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı