Kriz outlet'lere ilgiyi artırdı

Hürriyet Haber
03.08.2009 - 10:35 | Son Güncelleme:

Ekonomik krizle birlikte ünlü markaların ürünlerinin çok daha ucuza satıldığı outlet'lere ilgi arttı.

Artık para harcarken her zamankinden daha dikkatli davranmak zorunda hisseden müşterilerin, ihtiyaçlarını daha ucuza karşılamak için bu mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ettiği belirtildi.

İzmir'in ilk “outlet center”i olan Park Bornova Outlet Center Genel Koordinatörü Aysel Öztezel, özellikle böyle ekonomik kriz dönemlerinde outlet özelliğinin daha da ön plana çıktığını, bu nedenle krizden diğer AVM'ler kadar etkilenmediklerini bildirdi.

Öztezel, Aydın otoyolu ve Ankara karayolu üzerinde bulunan Park Bornova'da kiraların diğer AVM'lerden daha ucuz olduğunu ve Türk Lirası ile çalıştıklarını ifade ederek, “Yiyecek, tekstil, elektronik gibi mağazalardan oluşan 50 noktamız var ve şu anda boş yerimiz yok” dedi.

Ekonomik krizin outletlere ilgiyi artırdığını, çünkü insanların para harcarken artık daha dikkatli davrandıklarını vurgulayan Öztezel, “Ziyaretçi sayısı ve cirolarda 2007, 2008, 2009 yıllarını kapsayan 3 yıla baktığımızda, biz bu sene en iyi yılımızı yaşıyoruz” dedi.

Öztezel, “krizden hiç etkilenmedik” söyleminin yanlış olacağını belirterek, “Ama krizden etkilenmemek için önden tedbirler aldık. 'Outlet'i öne çıkarmayı hedefledik. Sanki bugünleri biliyorduk, outletten alışveriş yapmanın daha avantajlı olduğunu, müşteriye kazanç sağlayacağı yönünde kampanyalar yürüttük. 'Lütfen outlete gelin' dedik öncelikle. Önceleri outlete gitmeyi ayıp bir şeymiş gibi algılayan müşteriler vardı, ama anlatabildik insanlara” diye konuştu.

İnsanlarda “her taraf ucuz” şeklinde bir algının bulunduğunu, ancak bunun doğru olmadığını ifade eden Öztezel, “Hayır, her taraf ucuz değil. Veya onlar belirli bir süre ucuz. Biz senenin 365 gün ucuzuz” dedi.

Öztezel, outletlerde sanılanan aksine sadece bir iki sene öncesinin mallarının satılmadığını, serinin numarası bitmiş, bedeni bitmiş ürünlerin satıldığını, böylece sezonu yakalama imkanının bulunduğunu söyledi.

Aysel Öztezel, outlet centerin müşteri profilini ise “biraz daha orta hallisi geliyor” sözleriyle açıkladı.

ÜNLÜ MARKALARIN CİROLARINDA ARTIŞ

Sarar Outlet Mağaza Müdürü Osman Ateşoğlu, krizle birlikte nasıl bir dönemden geçtiklerinin sorulması üzerine, “Hiçbir şekilde bizi etkilemedi, outlet olduğumuz için. Geçen seneye kıyasla bu sene satışlarımızda yüzde 15-20 artış var. Bunu, insanların outlete yönelmesine ve yürüttüğümüz kampanyalara borçluyuz” diye konuştu.

Takım elbiselerde yüzde 50 50 indirim kampanyası yürüttüklerini anlatan Ateşoğlu, tişörtte “bir tanesi 29, üçü 69 TL”, gömlekte “biri 25, üçü 59 TL” şeklinde kampanyalarının bulunduğunu söyledi.

Kiğılı Outlet Mağaza Müdürü Burçin Tekin de “Kriz bizi etkilemedi diyebilirim. Çünkü çok güzel promosyonlarımız, kampanyalarımız oldu” dedi.

Fiyatlar daha düşük olunca müşterilerin bir ürün almak yerine iki-üç tane almayı tercih ettiğini belirten Tekin, “250 TL'lik alışverişe 50 TL, 500 TL'lik alışverişe 100 TL alışveriş çeki veriyoruz. Böylece bütün yazlık ihtiyaçlarını karşılayan müşterilerimiz oldu. Mesela ceketlerimiz gömlek fiyatına gibi, 69 TL. 99 TL'ye takım elbisemiz var. Etiket fiyatından yüzde 60 indirimimiz var. Çok iyiyiz şu anda yani” şeklinde konuştu.

Desa Outlet Mağaza Müdürü Cenk Başusta ise “Ölmedik, bitmedik, batmıyoruz. Gayet ayaktayız, ayakta olacağız, olmak zorundayız. Kriz mutlaka herkesi etkiledi. Ama önümüzdeki kış döneminde özellikle bayram için yukarıya doğru bir ivme olacağını düşünüyoruz” dedi.

Outlet mağazalarda fiyatların “konsept” mağazalara oranla daha “uygun” olduğunu ifade eden Başusta, “Son nokta burası olduğu için fiyatlar iyice aşağı çekiliyor. Hem deri ürünlerinde hem de ayakkabılarda, çantalarda olsun fiyatlar tamamen dibe vurmuş durumda” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı