Kriz, meşrubatın Ramazan keyfini kaçırdı

Hürriyet Haber
18.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

Pepsi Cola International Türkiye Müdürü Okay Eğdirici, her yıl Ramazan ayında satışların yüzde 25 arttığı meşrubat sektöründe, bu yıl ekonomik kriz nedeniyle satışların yüzde 15 gerilediğini söyledi.Türk insanının çay tüketim alışkanlığının diğer içeceklere göre daha yoğun olduğunu ifade eden Eğdirici, ‘‘Türkiye'de çay önemli bir tüketim alışkanlığı oluşturuyor. Meşrubatın en büyük rakibi çay. Bu alışkanlık zaman içinde nesiller değiştikçe farklılaşıyor’’ dedi.Ramazan ayında kolalı içecek tüketiminin bu yıl toplam 95 milyon litrede kaldığını belirten Eğdirici, bunun 75 milyon litresinin konutlarda, 20 milyon litresinin ise restoran, kafe ve barlarda satıldığını belirti. Eğdirici, Türkiye'de yılda ortalama 2 milyar 100 milyon litre meşrubat tüketildiğini, bunun 1 milyar 400 milyon litresinin kolalı içecekler olduğunu söyledi. Eğdirici, şöyle konuştu:‘‘Meşrubat ve özellikle kolalı içeceklerin satışları, yaz aylarında ve Ramazan’da önemli oranda artış gösterirdi. Ancak bu yıl Ramazan aylarında yaşanan yüzde 15-20 artışa rağmen tüketim yüzde 15 azaldı. Meşrubat keyif içeceğidir. Kriz keyfi kaçırdı ve tüketimi azalttı. Ramazan ayında satışları artırmaya yönelik promosyonlar yaptık. Bunun etkisiyle satışları belli ölçüde tutabildik, bu olmasaydı Kasım ve Aralık aylarındaki satışlarımız daha dramatik olurdu.’’
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı