Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Kriz fırsatçılarına zincirciden ders

    Hürriyet Haber
    10.01.2002 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Hürriyet Gazetesi'nin ulaştırma servisinde görevli taşeron şoförlerden birinin anlattığı olay, Türkiye'de patinaj zinciri pazarının yüzde 90'ına sahip Atlı Zincir'in birçok kriz fırsatçısına ders olacak örnek davranışını ortaya koydu. Hürriyet'te görevli şoför, birisi kopan, diğeri zedelenen 1.5 yıllık patinaj zincirlerini alıp, Atlı Zincir'e gitmişti. Atlı Zincir görevlileri, elindeki zincirleri alıp tamir etmişler, ancak hiç para almamışlardı. Üstelik, Atlı Zincir fabrikası, kendisi gibi zincirini değiştirmeye ya da tamir etmeye gelenlerle doluydu. Atlı Zincir, kimseden ücret talep etmiyordu. Bu davranışı Atlı Zincir Genel Müdürü Korhan Gökşin'e sorduk yanıtı, ‘‘Kimseyi mağdur etmek istemeyiz. 10 yıllık zincir de olsa değiştiririz. Önemli olan müşteri memnuniyeti’’ dedi.Oysa geçen haftadan beri aralıklarla süren yoğun kar yağışı nedeniyle yollarda zincir satıcıları türemiş, bunlar 20-30 milyon liralık zincirleri 100-150 milyon liraya bile satmıştı. Atlı Zincir A.Ş. ise geçen haftadan beri müşterilerinin getirdiği kopmuş veya hatalı toplam 6 bin zinciri hiçbir ücret almadan yenisiyle değiştirirken, bine yakın zinciri de tamir ederek müşterilerine verdi.GERİ ÇEVİREMEYİZAtlı Zincir A.Ş.'nin Genel Müdürü Korhan Gökşin, ‘‘Geçtiğimiz cuma gününden bu yana zincir değiştirmekten ve tamir etmekten üretim yapamaz hale geldik. Piyasadan zincir talebi çok fazla ancak biz kapımızın önüne gelmiş insanları geri çeviremeyiz. Hiç kimseyi mağdur etmeden zincirlerini değiştiriyoruz’’ dedi.Gökşin, zincirleri hakkında sorun yaşayan müşterilerine her zaman kapılarının açık olduğunu da belirterek, ‘‘Tüm müşterilerimiz eğer zincirlerinde zorun yaşıyorsa rahatlıkla bize gelebilir’’ diye konuştu.Sert ve soğuk havalar öncesi zincire gerek olmadığının düşünüldüğünü kaydeden Gökşin, ‘‘Bu inanç artık değişecek. Hayatlarında ilk kez zincirle tanışanlar veya yeni sürücüler satıcı ne verdiyse onu aldı. Aldıkları zincir araç ve lastik tipine uymadığı için sorunlar yaşadılar ve hatta takma-çıkarma talimatlarını bile okumadılar. Bence artık herkes zincir kullanmanını önemini kavradı ve tüm ihtimalleri gözönünde bulundurarak herzaman zincir bulunduracaktır’’ dedi.Kopmuş veya hatalı zincirlerin kendilerine getirildiği anki prensiplerinin önce hatayı bulmak olduğunu ifade eden Gökşin şöyle konuştu: ‘‘Müşterilerimize hatayı gösteriyoruz ve bir daha olmaması için kendilerine neler yapmaları gerektiğini söylüyoruz. Her koşulda tamir olabilecekleri tamir ediyor, olamayacakları yenisiyle değiştiriyoruz. Bunu 5-10 sene önceki zincirler içinde uyguluyoruz çünkü o zinciri alıp hiç kullanmamış olanlarda var. Biz bunu yaparken ne bir belge ne bir fatura talep ediyoruz. Bizim için önemli olan ürettiğimiz zincir olması. Bunlar için kimseden herhangi bir ücret talep de etmiyoruz. Böyle olunca çok sinirli bir şekilde zincirinden şikayet ederek bize gelen müşterilerimiz beklemedikleri bir muameleyle karşılaşıyor.’’ Müşterinin zincirini bizzat ben taktımAtlı Zincir Genel Müdürü Korhan Gökşin, müşteri memnuniyetine verdikleri önemi kendi yaşadığı bir örneği aktararak anlattı. Takmakit marka zincir kullananan bir müşterisinin pazar günü ailesiyle birlikte fabrikaya geldiğini belirten Gökşin, ‘‘Ben de tesadüfen fabrikanın girişinde bulunuyordum. Bu kişi zinciri koptuğu için mağdur durumda kalmış ve zincirinin değişmesini istiyordu. Kapıdaki görevliler pazar günü bunun zor olacağını söyleyince hemen devreye girdim ve bu kişiyi ailesiyle birlikte içeri alarak çay ikram ettim. Onlar çay içerken zinciri hemen tamir ettirip, bizzat kendim arabalarına taktım. Bu tip zor şartlarda o kişiyi ailesiyle mağdur etmemiz mümkün değildi’’ dedi.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı