Kristal küre yanılttı keşke Türkiye’den çekilmeseydik

Erkan ÇELEBİ
20.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 20.02.2006 - 01:32

2003 yılında Türkiye’deki fabrikasını kapatıp, üretimi Polonya’ya kaydıran Monroe amortisörlerin üreticisi Tenneco’nun Başkan Yardımcısı Sandro Paparelli, "2003’de Türkiye’nin pozisyonunun değişeceğini göremedik. Kristal küre bu kez bizi yanılttı. Çekildiğimiz için pişman olduk. Şimdi, geri dönmenin hesaplarını yapıyoruz" dedi.

2001 yılında ekonomide yaşanan kriz ortamı ve Amerika’nın Irak’ı işgal etmesiyle Türkiye’deki siyasi istikrarsızlıktan etkilenerek paniğe kapılan bazı uluslararası şirketler, o dönem aldıkları Türkiye’den çekilme kararından şimdi pişman olduklarını açıklamaya başladı. 2003 yılında Türkiye’deki fabrikasını kapatıp, üretimi Polonya’ya kaydıran Monroe amortisörlerin üreticisi Tenneco da bu şirketlerden biri. Tenneco’nun Başkan Yardımcısı Sandro Paparelli, "2003 yılında Türkiye’nin pozisyonunun değişeceğini, pazarın büyüyebileceğini göremedik. Kristal küre bu kez bizi yanılttı. Türkiye’den çekildiğimiz için pişman olduk" dedi.

YENİDEN DÖNEBİLİRMİYİZ: 1996 yılında Borusan’la olan ortaklıklarının bitmesine rağmen, Tenneco’nun Çorlu’daki fabrikada Monroe amortisörlerinin üretimine davam ettiklerini söyleyen Paparelli, "Krizin ardından, Türkiye’de üretim, ekonomik açıdan çok sıcak görülmüyordu. O dönem biz de Çorlu’daki fabrikayı kapatıp, üretimi Doğu Avrupa’ya kaydırdık. Ancak, Türkiye’nin pozisyonu değişti. Pazar büyüdü. Şimdi, ’yeniden dönebilir miyiz’in hesaplarını yapmaya başladık" dedi.

TEKNOLOJİ MERKEZİ: Dünyanın önde gelen amortisör ve egzos sistemleri üreticisi Tenneco, dünya otomotiv pazarı için geliştirdiği yeni sistem çözümlerini tanıtmak amacıyla, Monroe’nun Belçika’daki St Truiden Avrupa Teknoloji Merkezi’nin kapılarını Türk basın mensuplarına açtı. Dünya otomobil devleri için orjinal ekipman üreten Tenneco’nun Orjinal Ekipman Satış ve Mühendislikten sorumlu Başkan Yardımcısı Paparelli, son 5 yıl içinde cirolarını 1 milyar dolar artırarak, 4.4 milyar dolara ulaştığını söyledi. Bunun 1.6 milyar dolarını Monroe amortisörlerinin geri kalan 2.8 milyar dolarını da Walker ekzos sistemlerinin oluşturduğuna dikkat çekti. Şimdi sadece Türkiye pazarını değil, tüm bölgeyi kapsayacak şekilde planlar yaptıklarını söyleyen Paparelli, "Güney Amerika, eski Doğu Bloku, Türkiye ve Ortadoğu, en hızlı gelişen pazar oldu" dedi.

Amortisörler akıllandı

TENNECO Automotive’in Avrupa Teknoloji Direktörü Koenraad Reybrouck, Monroe Teknoloji Merkezi’nde geliştirilen yeni amortisör sistemlerini tanıttı. Avrupa’daki otomobillerin yüzde 98.8’inde kullanılan monroe amortisörlerin sürekli olarak yapılan araştırmalarla geliştirilerek, otomobil üreticilerine ve yenileme piyasasına yeni ürünler sunduğunu söyleyen Reybrouck, yeni geliştirilen sistemler hakkında da şu bilgileri verdi:

CES: Sürekli kontrol edilebilen bu elektronik süspansiyonlar sayesinde, amortisörün hareketi, 10 minisaniyede gerçekleşebiliyor. Böylece, yol bozuk olsa bile etkisi otomobile yansımıyor. Şu anda, Audi A6, Volvo gibi lüks sınıfı otomobillerde kullanılan bu sistemin pazardan aldığı yüzde 3.3’lük payın, 2020 yılına kadar yüzde 20’ye çıkması bekleniyor.

KİNETİC: Bu sistemde kullanılan iki akıllı bar sayesinde, aracın tekerleri birbirinden bağımsız olarak hareket edebiliyor. Monroe şimdi, Kinetic ve CES sistemini bir arada kullanmak için çalışmalar yürütüyor.

FDD: Çevre faktörünun ön planda tutulduğu bu sistemde, mevcut amortisörlerde kullanılan yağ ve gaz miktarları daha da düşük seviyelere indiriliyor.

SMART: Bu amortisörlerin içinde bir çip bulunuyor. Amortisör, bu çipin algılamasına göre devreye giriyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı