Dünya Haberleri

DÜNYA

    Kremlin Alman gazetesinden özür diledi

    AA
    15.04.2016 - 14:36 | Son Güncelleme: 15.04.2016 - 14:51

    Kremlin Basın Sözcüsü Dmitriy Peskov, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in 'Panama belgelerini' yayımlayan Alman gazetesinin ABD bağlantılı olduğuna dair açıklamasında hata yaptıklarını kabul etti ve özür diledi.

    Kremlin Basın Sözcüsü Peskov, Putin'in sözlerinden dolayı özür diledi. Peskov, Putin'in "Panama belgeleri"ni yayımlayan gazetenin Amerika bağlantısı konusunda yaptığını açıklamanın yanlış olduğunu belirterek, "Bu benim hatam. Bilgiyi bir kez daha kontrol etmeliydim. Gazeteden özür dileriz" ifadelerini kullandı.

    Putin, dün yaptığı açıklamada, "Panama belgeleri"ni Rusya'yı zor durumda bırakmak için Amerika tarafından sızdırıldığını işaret ederek, bu görüşünü desteklemek için belgeleri yayımlayan Alman "Süddeutsche Zeitung" gazetesinin Amerikan "Goldman Sachs" şirketine bağlı olduğunu söylemişti. 

    Putin, "Bu haberler ilk olarak Süddeutsche Zeitung'da çıktı. Bu gazete bir holdinge bağlı, o holding ise Amerikan Goldman Sachs yatırım şirketine ait. Yani her yerden onlar çıkıyor ama yüzleri kızarmıyor" açıklamasında bulunmuştu. "Panama belgeleri"nde çok sayıda kişi ve şirketin uluslararası vergi kaçakçılığı, kara para aklama, uluslararası yaptırımları delmek gibi amaçlarla off-shore şirketler ve hesaplar üzerinden finansal işlem yaptığı öne sürülmüştü. Kayıtlarda, Putin'e yakın isimler de yer almıştı.

    Etiketler: Putin , Rusya , Panama Belgeleri
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı