Kredi kartına ‘Keklik’i sembol seçti, ‘Bay Bay Nakit’i başlattı

Hürriyet Haber
25.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 25.05.2011 - 00:49

Bankalararası Kart Merkezi(BKM) alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımını yaygınlaştırma amacı doğrultusunda, 2023 yılına kadar, tam 12 yıl boyunca sürecek Türkiye’nin en uzun soluklu kampanyasını başlattığını açıkladı.

Ağırlıkla dijital platformlarda ve sosyal medyada yürütülecek kampanyanın sembolü olarak Osmanlıca aynı zamanda “nakit” anlamına geldiği belirtilen Keklik motifini seçen BKM zincirin ilk halkası olan yeni kampanyasında “Bay Bay Nakit” sloganını benimsedi. Nakitsiz ve kayıtlı bir ekonomiye doğru süreçte şimdiye kadar yürütülen çalışmaların önemli bir ivme kazandığını belirten BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, şöyle konuştu: “Her yıl kartlı alışverişlerin toplam tüketim harcamaları içindeki payı yükseldi. Türkiye’de 2004 yılında kredi kartı ve banka kartı harcamalarının toplam tüketici harcamaları içindeki payı yüzde 12’ler düzeyindeydi. Mayıs 2001 itibariyle bu rakam yüzde 37-38’lere kadar geldi.

Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında bu rakam önemli bir gelişmeyi gösteriyor. Avrupa’da en yüksek oran yüzde 42 ile İngiltere’de. Kartlı alışverişlerin yüzde 100’e ulaşması tabiki nakitsiz toplum hedefi için gerekli. Ancak bu oranın yükselmesi kayıtlı ekonomi hedefi için de ayrı bir önem taşıyor.”

Keklik nakiti temsil ediyor

Banka kartı kampanyaları ile kartlı ödeme sistemleri sektörünün kart kullanıcıları tarafından daha yakından tanınmasını ve banka kartlarının tüm alışverişlerde kullanımının artmasını hedeflediklerini vurgulayan Sertaç Özinal, “Bugüne kadar sürdürdüğümüz bilinçlendirme kampanyaları sonucu, alışverişlerde banka kartı kullanım oranında, yıllık yüzde 65’lik bir artış sağladık. Yeni banka kartı kampanyasında, bu kez hepsinden farklı, sıra dışı bir karakter olan ‘Keklik’ motifini tercih ettik. Bu nakiti temsil ediyor” dedi.

Aylık kredi kartı cirosu 23 milyar TL

KARTLI ödeme sistemlerinin büyüdüğüne dikkat çeken BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, şu bilgileri sıraladı:
Türk kartlı ödeme sistemlerinin bugün Avrupa’da 1.85 milyon POS sayısı ile birinci sırada.
72 milyon banka kartı sayısı ile üçüncü, 48 milyon kredi kartı sayısı ile Avrupa’da ikinci.
Aylık 23 milyar lira kredi kartı cirosu bulunuyor.

Nakit hikayeli filmler var

KAMPANYAYI yürüten UltraRPM’nin yöneticisi Faruk Kaptan, kampanyanın mecraları hakkında bilgi vererek şöyle konuştu: “Dijital platformlarda sosyal mecralar etkin olarak kullanılacak. www.baybaynakit.com isimli özel bir web sitesi var. Siteyi ziyaret edenler farklı mekanlarda farklı deneyimler yaşayacaklar. Nakit hikayeleri için hazırlanan filmleri izleyebilecek, Baybaynakit’in Facebook ve Twitter’a da gidilebilecek” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı