Kredi kartı aidatlarını nasıl geri alırsınız?

21 Eylül 2007 - 00:55:30

NEVŞEHİR’de 450 tüketicinin, bankalar tarafından ‘kart aidatı’ adı altında kesilen parasını geri aldığı bildirildi.

Türk Eğitim-Sen Nevşehir Şube Başkanı Mustafa Uğur, bankaların tüketicilerden ‘Kredi Kartı Aidatı’ olarak 5 ile 45 YTL arasında ücret aldığını ve bu durumdaki tüketicilerin ilgili Tüketici Hakem heyetlerine dilekçe ile başvurduğunu söyledi. Şube Başkanı Uğur şunları kaydetti:

"Nevşehir Tüketici Hakem Heyeti, kredi kartı aidatı ile ilgili bütün başvuruları tüketici lehine karara bağladı. Bunun üzerine bankalar, Tüketici mahkemelerinde dava açmaya başladı.

Şube olarak yaptığımız bir çalışma ile bankaların açtığı davanın haksız olduğunu ortaya koyan ve 15 sayfayı bulan dava dosyası hazırladık. Dosyayı isteyen mağdurlara ücretsiz olarak veriyoruz. Hazırladığımız dosyalarla mahkemeye giren bütün tüketicilere, hakimler lehte karar verdi. 500 dosyadan davası sonuçlanan 450 kişinin ödedikleri kart aidatı parası hesaplarına yatırıldı."

TÜM TÜKETİCİLERE ÇAĞRI

Dava dosyasını, mağdur olan herkese ulaştırmak için, Türkiye’nin çeşitli kentlerinde televizyon ve radyolarda canlı yayın konuğu olup halka bilgi verdiğini belirten Şube Başkanı Mustafa Uğur, halen kredi kartı aidatı problemi olan kişilerin şubelerine başvurmaları halinde her türlü çözüm yolları hakkında bilgi verileceğini ve ilgili dava dosyasının sunulacağını söyledi.

Konu ile ilgili olarak hurriyet.com.tr'ye bilgi veren sendika yetkilileri, kart aidatları konusunda mağdur olan herkese yardım etmeye hazır olduklarını bildirdi. Türkiye'nin her yerinden kendilerine başvuranlara önce Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Formu gönderdiklerini belirten yetkililer, bankaların tüksetici hakem heyetinden çıkan karara itiraz etmeleri durumunda bu kez de tüketicilere 15 sayfalık teknik donanımlı bir rapor gönderdiklerini belirtti. Şimdiye kadar Nevşehir'de 450 kişi aidat paralarını bu şekilde geri almayı başardı.  

Yetkililer, isteyen herkesin info@nevtes.org adresine mail atabileceklerini veya msn üzerinden ilgili dosyaları göndereceklerini kaydetti.

Etiketler:
Son Güncelleme : 21 Eylül 2007 - 13:18:43
Okuyucu Yorumları { Toplam 185 Yorum }
  • turgut durmuş 21.9.2007 20:14:12
    siz güzel söylüyorsunuzda, Devlet bu konuda vatandaşlarını neden bankalarla baş başa bırakıyor, güya Tüketicileri Koruma Dernekleri var, nerde oldukları belli olmayan , arandığında bulunmayan, fakat; sorsan demokratik bir kuruluş. BU KONU TOPYEKUN NEDEN ÇÖZÜLMÜYOR?
  • tayfun nufyat 21.9.2007 18:13:46
    bankaların zaten kk nın kullanımında gereken karı sağladığını söyleyen arkadaşlarıma bir sorum olacak; bunu söyleyenler içerisinde hiç banka çalışanı varmıdır acaba ??? bankanın muhasebesini detaylarına kadar biliyormuş gibi söylüyorsunuzda:)))
  • ALİ KARATOPUK 21.9.2007 17:55:41
    Mahkemelerin başka işi gücü yok mu? BDDK bu işi çözmezse hükümet olaya el koymalı ve düzenleme getirmeli.Milletvekillerini göreve çağırıyorum.5 kartım var 5 ayrı davamı açacağım?
  • Guven Sackesen 21.9.2007 16:58:08
    Bir hukuksal işlem için herkezin tek tek başvurmasına gerek var mı? neden bankalar bu uygulamayı herkez için yapmıyor?<br>
  • Ilgar Ilgar 21.9.2007 16:49:29
    Garanti Bankasının bankamatiğinden kart kullanmadan hesabıma yatırdığım para için 2,5 YTL masraf aldı. Ertesi ay (bu ay) bankamatikten işlem yapmaktansa içeri şubeye girip işlem yapmayı tercih ettim, şube numaratörü 200 kişi sonrasını gösteriyordu.Artık Zıraat bankası ile çalışmaya başladım.kimseyok
  • Remzi Babacan 21.9.2007 16:40:07
    Hani klasik bir yakınma modeli vardıya.devlet nerede diye.<br>Şimdi ben gerçekten soruyorum.Bu soygunun karşısında"DEVLET NEREDE"-"YÖNETİCİLERİMİZ UYUYORMU"Yoksa bu işten nemalanıpta seslerimi çıkmıyor.Bi ses verin hele nerdesiniz Seçim meydanlarında aslan gibi kükreyen vatan evlatları.Hadi bakayım.
 
HaberlerGalatasarayburçniobeabdcinayetBeşiktaşTrabzonspor