Krakeri 10 milyon dolara çikolataya buladı, hızlı taklitten yakındı

Hürriyet Haber
27 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 26 Kasım 2009 - 22:08

TÜBİTAK’la ‘çikolataya bulanmış kraker’ geliştirmek için 2 yıl çalışan Şölen, sonuçtan memnun. Geçen temmuz ayında piyasaya sunulan çikolataya bulanmış kraker Biscolata Stix’in pazarda büyük beğeni topladı.

Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, “Bizim büyük bir teknoloji yatırımı yaparak gerçekleştirdiğimiz Biscolata Stix, bizden önce sadece Japonya’da vardı. Piyasada ürünümüzü hemen taklit ettiler ama bu teknolojiyi ithal etmiş olmaları lazım” dedi.

Son ürünü alırsın

Biscolata Stix’in beklenenin üzerinde performans gösterdiğine dikkat çeken Çoban, şöyle konuştu: “Telefonlar, e-postalarla tüketiciler ürünü bulamadıklarında inanılmaz bir talep yağdırıyor. Büyük bir şirketin patronu ürünü bulamayınca bizim şirketi aramış ve telefonda karşısına çıkan kişi ‘Şu markette son iki paket var. Acele ederseniz alabilirsiniz’ demiş. Bize telefon açıp, anlattı. Şu anda 10 bin satış noktasında ve full kapasite bu ürün için çalışıyoruz.”

10 milyon dolarlık ürün

Şölen’in 120 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini hatırlatan Çoban, Biscolata Stix’i ihraç ettikleri pazarlardan da çok iyi tepkiler aldıklarını da belirtti. Çoban, şu bilgileri aktardı: “Biz unlu mamüllere girerken toplam 100 milyon dolarlık yatırım yapmıştık. Bunun 10 milyon dolar kadarı sadece Biscolata Stix için yapılan yatırım. Biscolata için gerçekleştirdiğimiz teknolojiyi yurtdışına satabiliriz ama şu anda ürünün kendisini satmak daha avantajlı. Şölen’in unlu mamuller kapasitesi yıllık 40 bin ton ve bu alanda 20’ye yakın ürün çeşidi var. 2010 sonunda unlu mamullerde 40 ürüne ulaşmayı planlıyoruz.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı