Koton Uzakdoğu, İtalya, Rusya ve Ortadoğu’da hızlı büyüyecek

Türkiye’de 115, yurtdışında 45 mağazası olan, son yılların en dinamik markalarından Koton, Asya’nın en büyük perakende grubu 700 milyon dolar cirolu Giordano ile Uzakdoğu pazarına iddialı giriyor.

Demet CENGİZ BİLGİN
12.10.2007 - 19:59

İtalyan bir grupla hazır giyimin önde gelen ülkesi İtalya’yı da sarsmaya hazırlanan Koton, Rusya’da ise Mango ve Promod markalarının temsilcisiyle hızla büyüyecek.

DÜNYAYA açılan en dinamik Türk markalarından Koton, Asya’nın en büyük perakende grubuyla Uzakdoğu’ya iddialı bir girişe hazırlanıyor. 115’i Türkiye’de 45’i yurtdışında olmak üzere 160 mağazası olan Koton’a, markanın Uzakdoğu hakları için 700 milyon dolar cirolu Hong Konglu Giordano teklif götürdü. Koton Yönetim Kurulu Başkan Yılmaz Yılmaz, halka açık ve likit bolluğu olan Giordano’nun Çin’de mağazalar açmak istediğini belirterek, "İlk adım olarak Hong Kong’un merkezinde 2008’de 1-2, 2009’da 2-3 mağaza açmak. 2009’dan sonra da Çin pazarına büyük bir giriş yapılıcak. Hong Kong, Çin’in giriş kapısı. O yüzden önce oradaki yapılanma tamamlanacak. 2011’de Çin ve Hong Kong’da 100 milyon dolar ciro yapmayı planlıyoruz" dedi. 1981’de kurulan, 30 ülkede 1700 mağazaya sahip olan Giordano, hazır giyim perakendeciliğinde dünyanın en büyüğü olmayı hedefliyor.

İTALYA’DA İDDİALIYIZ: Koton’un yurtdışı pazarlarda gördüğü ilgi sadece Uzakdoğu ile de sınırlı değil. Yılmaz Yılmaz’ın ismini açıklamak istemediği 1 milyar Euro cirolu İtalyan bir grup da Koton’u İtalya’ya taşımak istiyor. "Onlarla ya da onlarsız İtalya’ya gireceğiz" diyerek bu pazardaki iddiasını dile getiren Yılmaz, şöyle devam etti: "İtalyanlarla modada rekabet edebiliriz. Üstelik fiyat avantajımız var. İtalya pazarında başarılı olacağımıza inanıyoruz. Rekabet edemeyeceğimiz yer yok. İtalya’da Zara’nın 200 mağazası oldu. Koton için de ciddi bir potansiyel var. Bizim gibi markalar iş yapar. Zor pazar, çok korumacılar ama pahalı hale geldiler. Artık onlar da farklı bakıyor. Farklı rekabet şekilleri seçiyorlar. Türkiye tekstil ve konfeksiyon için gelecek on yıl çok parlak olacak. Modayı fiyat avantajıyla sunabiliyoruz bu çok önemli."

RUSYA’DA HIZLI OLACAĞIZ: Dört mağazası bulunan Rusya’da Koton, Mango ve Promod markalarının franchise’ıyla da yeni bir anlaşmaya imza atmış. Hızla yer tutmaya başladıklarını anlatan Yılmaz, iki yılda 13 mağaza sayısına ulaşacaklarını, 2008-2009 yıllarında Rusya’da önemli büyüme beklediklerini söyledi. Romanya’da mağazaları kendilerinin açtığını dile getiren Yılmaz, "Romanya’da iki yılda 20 mağaza olacak. Türkiye’den sonra ağırlığı en çok oraya vereceğiz. Romanya’da bin metrekare büyüklükte cadde mağazası da planlıyoruz. Yunanistan’da ikinci mağazayı açıyoruz. Bulgaristan’da da yer bakıyoruz" diye konuştu.

ORTADOĞU BÜYÜMESİ: Dubai’deki franchise’ın 3 yılda mağaza sayısını 40’a çıkaracağını da aktaran Yılmaz, "The Mall of Emirates’te 850 metrekare büyüklüğünde bir mağazamız var. Popüler yabancı markaları kırıp geçiriyoruz. Körfez’deki franchise şirket Mısır ve Ürdün’ü de istedi. Biz de verdik. 2009 sonuna kadar orada 80 mağaza planlıyorduk ancak bu sayı aşılacak gibi duruyor" dedi. Yılmaz; Romanya, Yunanistan, İtalya, Rusya ve Körfez ülkelerinde büyük atılım içinde olacaklarını vurguladı. Uluslararası perakende gruplarından ve yatırım fonlarından gelen satın alma teklifleriyle ilgili olarak ise Yılmaz, "Böyle bir satış bizim için erken. Koton’un daha gidecek çok yolu var" diye konuştu.

Hazır giyimde orta sınıf yok oluyor

YILMAZ Yılmaz Amerika’da yapılan ve orta sınıfın yok olduğunu ortaya koyan bir araştırmayı şöyle aktardı: "Perakende sektörü araştırılmış ve görülmüş ki orta sınıfın bir kısmı kendi gelirinin üstünde harcıyor. Prada alıyor. Lüks tüketim bu yüzden büyüyor. Yine orta sınıfın bir kısmı seçeneklerin çok olduğunu görüyor ve en makulü seçiyor. Marka takıntısı olmadan kendi sınıfının altındakini almaya çalışıyor. Böylece orta sınıf yok oluyor."

Her şeyle gider algısı

ŞIK, büyük ve iyi tasarlanmış mağazalarla verimliliğin arttığına değinen Yılmaz Yılmaz, fiyat ve algı arasında bir çelişki yaratmaya çalıştıklarını söyledi. Yılmaz, "Coca-Cola’nın yarattığı bir duygu vardır: Her şeyle iyi gider, herkese satar. Koton da bu duyguyu vermek istiyor" dedi.

7 yılda rekor düzeyde yüzde 2000 büyüdü

2000 yılında sadece 8 mağazası bulunan Koton, şu anda ulaştığı 160 mağaza sayısıyla 7 yılda yüzde 2000 büyüme kaydetti. Türkiye’de şu anda 115 olan mağaza sayısını Kasım sonuna kadar 130’a çıkaracaklarını bildiren Yılmaz Yılmaz, "Bu yıl yüzde 35-40 büyüme bekliyoruz. 2008’de ise yüzde 50 büyüme hedefliyoruz. Hem biz hem franchise’lar mağaza açıyor. Neredeyse her hafta bir mağaza açıyoruz" dedi.

İran’a girmek büyük hataydı

YURTDIŞINDAKİ başarıya rağmen "Hata yaptığınız bir pazar olmadı mı" sorusuna Yılmaz Yılmaz şu karşılığı verdi: "2003’te İran’a girdik ve orada çok başarısız olduk. İran’nın yüzünü Batı’ya çevirdiğini düşündük. İran’daki ortağımız bizi evine davet etti; kadınlar mini etekli, oldukça şık. İçki de içiliyordu. Normal bizdeki gibi bir aile ortamı vardı. Erken girip yol alalım dedik, Tahran’da 3 küçük mağaza açtık. İlk izlenimimiz yanlışmış. Perakendenin henüz oturmadığı bir pazar. 2006’da kapattık."

Yayınlanma Tarihi : 13.10.2007 - 00:00
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Koç Burcu
      21 Mart - 20 Nisan

      Kişisel farkındalığınızı arttıracak, bilgi kazanmanızı sağlayacak, ama bu esnada bütçenize çok fazla zarar vermeyecek şeyler planlamalısınız. Tüm...Koç Burcu - Bugün

      Boğa Burcu
      21 Nisan - 20 Mayıs

      Başarınızı diğerleriyle de kutlayabilirsiniz. Bilgi toplamalı, bilgilerin gerçekliğinden emin olmalı ve başladığınız işleri bitirmelisiniz. Fark yaratmak istiyorsanız,...Boğa Burcu - Bugün

      İkizler Burcu
      21 Mayıs - 20 Haziran

      Evinizde ve özel ilişkilerinizde yapacağınız değişiklikler duygusal anlamda istikararı sağlayabilir. İş birliğine açık olmanız durumunda, evinizi veya yaşadığınız yeri...İkizler Burcu - Bugün

      Yengeç Burcu
      21 Haziran - 22 Temmuz

      Önemli detayları atlamadığınızdan emin olun. İstediğinizi açık açık ortaya koymak işe yarar çözümler üretmenizde size yardım edebilir....Yengeç Burcu - Bugün

      Aslan Burcu
      23 Temmuz - 23 Ağustos

      Duygusal anlamda motive bir gündesiniz. Yanlış nedenlere dayalı değişiklikler yapmak doğru olmayabilir. Olayları doğru değerlendirmeli, daha alçak...Aslan Burcu - Bugün

      Başak Burcu
      24 Ağustos - 23 Eylül

      Sahip olduğunuzdan daha fazla paranız varmış hissine kapılmayın ve aşırı harcamalardan kaçının. Sizi motive eden kişilerle görüşebileceğiniz bir hafta...Başak Burcu - Bugün

      Terazi Burcu
      24 Eylül - 23 Ekim

      Bu hafta sonu, önemli kişisel değişiklikler yapmanız durumunda kendinizi çok iyi hissedebilirsiniz. Sizi bekleyen güzel bir gelecek varken lüzumsuz...Terazi Burcu - Bugün

      Akrep Burcu
      24 Ekim - 22 Kasım

      Dış etkilere bağlı duygusal durumlarla uğraşabileceğiniz bir hafta sonundasınız. Bazı kişilerin yapacağı son dakika değişiklikleri sizi asıl uğraşmanız gereken işlerden...Akrep Burcu - Bugün

      Yay Burcu
      23 Kasım - 21 Aralık

      Duyduğunuz her şeye inanmamalısınız. Belli anlaşmalar yapmadan ya da bazı sözler vermeden önce, kendi araştırmanızı bizzat yapmanızda fayda var. Bu hafta sonu, elinize...Yay Burcu - Bugün

      Oğlak Burcu
      22 Aralık - 20 Ocak

      Endişelerinizi dile getirerek olaylara netlik kazandırabilir ve doğru kararlar alabilirsiniz. Eviniz ve ailenizle bağlantılı konularla ilgilenirken daha sorumlu davranmalısınız....Oğlak Burcu - Bugün

      Kova Burcu
      21 Ocak - 18 Şubat

      Çok fazla bilgi paylaşımı size ters şekilde geri dönebilir ve size bazı bedeller ödetebilir. Bu hafta sonu, sevdiğiniz kişilerle ilişkilerinizi...Kova Burcu - Bugün

      Balık Burcu
      19 Şubat - 20 Mart

      Bu hafta sonu, bazı işleri ele alış veya uygulayış biçiminizi ya da bilgi edinme ev haber alma yöntemlerinizi gözden geçirebilirsiniz. Bu sayede kendinizi...Balık Burcu - Bugün