Körfez Geçiş Köprüsü’nün ayakları için kesonlar denize indi

Hürriyet Haber
28.09.2013 - 01:50 | Son Güncelleme:

Yalova-İstanbul arası ulaşımı 1.5 milyar dolarlık yatırımla 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün, ayaklarının yükseleceği 25 bin tonluk kesonlar (temel kalıp) denize indirildi. Kesonların, 40 metre deniz dibine batırılma işleminin 6 ay sürmesi beklenirken, işlem 2014 sonuna doğru bitecek.

İSTANBUL Yalova arası geçişi 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün ayaklarının yükseleceği kesonlar 350 metre açıkta denize indirildi. Dünyada dördüncü, Avrupa’da ikinci büyüklükte olan köprü için hazırlanan betonarme kesonların her biri 25 bin ton ağırlığında tasarlanırken, kesonların yapımına denizde devam edilecek. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle denize indirilen kesonlar yaklaşık 40 metre deniz dibine indirilecek. 16 basketbol sahası büyüklüğündeki kesonlar 6 ayda denizin dibine batırılacak.

GÜNDE 7 BİN KAMYON

Gelecek mart sonuna kadar kesonların denize batırılacağını ifade eden Binali Yıldırım, kesonların 2 metrelik kısmının deniz üzerinde görüneceğini söyledi. Köprü kulelerinin inşası için 195 kazık çakıldığının altını çizen Yıldırım, her gün şantiyeden 7 bin kamyonun 105 bin metre küp hafriyat çıkardığını belirtti. 2015’in ortasına kadar Bursa-İstanbul arasının bitirileceğini söyleyen Yıldırım, İstanbul-Yalova arasındaki mesafenin 6 dakikaya düşeceğini söyledi. 9.5 milyar dolarlık İstanbul-İzmir karayolu projesinin hayata geçirildiğini anlatan Yıldırım, “20 yılda Bolu dağı tünelini yapamayan Türkiye’den, bugün 9.5 milyar dolarlık projeyi 3-4 yılda yapar hale geldik. Bu yetmedi 150 yıllık Marmaray hayalini de 29 Ekim’de hayata geçireceğiz’’ dedi.

2014 SONUNDA BİTECEK

İşin kendilerine ait kısmının yüzde 50’sini bitirdiklerini dile getiren STFA’nın İnşaat Grup Başkanı Mustafa Karakuş, 2 adet kesonun 100 yıllık ömrü olduğunu ifade etti. Kesonların inşaası için bugüne kadar 1050 kişi çalıştığını belirten Karakuş, “600 kişiye daha istihdam sağlayacağız. Köprünün güzergâhının deprem bölgesine yakın olması sebebiyle 2 metre çapında çelik boruları denizin 40 metre dibine yerleştirdik. Bu çelik borular sayesinde deprem anında, herhangi bir sıkılaşma olması halinde bile köprü, o boru sistemi üzerinde kalacak şekilde tasarlandı. 2014 sonunda bu işlemi bitirmeyi planlıyoruz” dedi.

İstanbul’dan İzmir’e 3 saatte gidilecek

380 kilometrelik hattın inşasını gerçekleştirecek Otoyol A.Ş’nin Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Teknik Müdürü Nurettin Akdeniz, 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş tasarlanan güzergahda değişiklikler olduğunu vurguladı. Proje ile 3.5 saat olması planlanan yolun yaklaşık 3 saatte gidilebileceğini söyleyen Akdeniz, çevresel etkilerden dolayı bu değişikliklerin gerçekleştirildiğini belirtti. Proje kapsamında toplamda 200 milyon metreküp hafriyat çıkacağını dile getiren Akdeniz, hafriyatın bazı bölümünün dolgu alanları için kullanıldığını, kalan bölümün ise izin verilen yerlere döküm yapıldığını söyledi. Bankaların değişiklikler olmadan finansman sağlamadığını ifade eden Akdeniz, proje için bu zamana kadar 2.8 milyar dolar finansman sağladıklarını belirtti. Köprünün yüzde 25’inin bitirildiğini söyleyen Akdeniz, finansmanın ilk faz olan 58 kilometrelik kısmı kapsadığını, kalan kısım için görüşmelerinin sürdüğünü belirtti.

870 milyon lira tasarruf

1.5 milyar dolarlık maliyetle inşa edilen köprünün 1 yılda yaklaşık 870 milyon liralık tasarruf sağlayacağının altını çizen Akdeniz, köprünün içinde olduğu 58 kilometrelik birinci bölümün tahmin edilen yapım süresinden daha erken tamamlanacağını, 2015 sonunda yaklaşık 36 ayda ilk fazı bitireceklerini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı