Koreli Sharp’la fiyat marjı büyüdü, Enkay hedefi katladı

Ayşegül AKYARLI GÜVEN
05.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme: 05.10.2008 - 02:10

1994 yılından bu yana Kenwood, General Electric, Zen, Brevilwe, Wolf gibi 9 markanın distrübütörlüğünü yapan Enkay Group, markaları arasına kattığı Sharp ile cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor.

Ortaklık konusunda 4 yıldır görüşmeyi sürdürdükleri Sharp’ın hedef kitlelerini büyüteceğini dile getiren Enkay Group Genel Müdürü Nadir Bayat "Sharp’tan önce markalarımız ile sadece üst gelir grubuna hitap ediyorduk. Şimdi bu kitle genişleyecek. 33 milyon dolarlık ciromuzu bu yeni marka ile ikiye katlayacağız" dedi.

Yatırım planı

34 milyar dolar ciroya sahip olan Sharp’ın LCD panellerde dünya lideri olduğunu dile getiren Bayat, şunları söyledi: "Sharp’ın Türkiye ve çevre bölgelerde 150 milyon Euro’luk televizyon cirosu var. Türkiye’yi 2008 için öncelikli ülkeler grubuna sokan Sharp bu pazara uzun vadeli bakıyor. Yatırım kararını şartlar belirler. Ancak, Türkiye’nin AB üyesi olması durumunda Türkiye’de yatırım da planlıyor. Sharp bizden önce de bir süre Tekno-Sa ile Türkiye’de faaliyet göstermişti."

Hedef yüzde 10

Sharp ile Türkiye televizyon pazarından yüzde 10 pay almayı hedeflediklerini ifade eden Bayat şöyle devam etti: "Sharp ile yılda 45-50 bin LCD teelvizyon satışı yapacağız. Bu yolla kısa süre içinde 25 milyon Euro’ya yakın ek ciro elde edeceğiz. Yeni markalar konusunda da talep alıyoruz. Ama biz temsil ettiğimiz markaların sayısından çok niteliğini artırmayı amaçlıyoruz. O nedenle çok ilginç bir teklif olmadığı sürece şimdilik farklı bir markanın distribütörlüğünü almayacağız."

Rus zenginler cazip

Türkiye’nin içinden çok dışındaki pazarlarla daha fazla ilgilendiklerini belirten Bayat, şöyle devam etti: "Türkiye ticaret yapmak için zor bir ülke. Biz 2001 krizini çok sert yaşamış bir grubuz. Türkiye’de fırsatlar da çok riskler de çok büyük. Biz sağlam bir yerde olmak istiyoruz. Yurtdışında iş yapmak kolay değil. Çok iyi yönetilebilecek ülkelerde olmak istiyoruz. Ayrıca temsil ettiğimiz markaların büyük çoğunluğunun çok üst gelir grubuna hitap ediyor olması da bir problem yaratabiliyor. Ciromuzun 2-3 milyon doları Türkiye’den geliyor. Rusya ise zenginleri ile bizim ürünlerimize çok daha fazla ilgi gösteriyor."

80 milyon dolarlık iş merkezi yapacak

ENKAY
Group Genel Müdürü Nadir Bayat, yeni projelerinin yolda olduğunu belirterek, şunları anlattı: "Kağıthanede de bir iş merkezi yapacağız. 2009’un ikinci yarısında başlayacak olan bu proje 70-80 milyon dolarlık bir proje olacak. Ayrıca, perakendeciliği daha akıllı düşünüyoruz. EnPlus için farklı bir yatırım yapabiliriz. Şu anda keskin bir rekabet var. 20 mağazalı EnClub zincirine 4 halka daha eklemek konusunda anlaşma yaptık. Daha önce koymuş olduğumuz 50 mağaza hedefinden vaz geçtik. Niş ürünler üzerine kurulu özel mağazacılık alanında yoğunlaşacağız."

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı