Ege Haberleri

    Kordon'a nokta

    Hürriyet Haber
    10.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Kordonyolu çalışmalarını durduran Karayolları, müteahhit firma Bayındır İnşaat'a dolgu alanını boşaltması talimatı verdi. Alan, Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek

    BÜYÜKŞEHİR ile Karayolları Genel Müdürlüğü arasındaki Kordonyolu krizi sona erdi. Karayolları, Bayındırlık Bakanı Koray Aydın'ın talimatıyla Kordon dolgu alanı üzerindeki çalışmaları durdurdu. Bayındır İnşaat'a şantiye ve iş makinalarını kaldırması talimatı verildi.

    Sorumluluk Büyükşehir'in

    KARAYOLLARI Bölge Müdürü Turgay Çimen, Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina'ya gönderdiği yazıda, dolgu alanının her türlü hukuki ve fiziki sorumluluğu ile Belediye'ye devredileceğini bildirdi. Çimen, dolgu alandaki çalışmaların son durumunu tespit işlemlerinin başlatıldığını açıkladı.

    ‘‘SİT kararını aşamadık''

    ÇİMEN, Konak Köprülü Kavşağı ve Cumhuriyet Meydanı-Liman ile Liman-Halkapınar arasının SİT kapsamına alınmasından sonra Danıştay'ın kent içi otoyol geçişine izin veren imar planlarını iptal ettiğini, kararın iptali için açtıkları davayı kaybettiklerini hatırlattı.

    Piriştina: Ciğerdeki bıçak çıkarıldı

    BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Ahmet Piriştina, Karayolları'nın geçmişte İzmir'in ciğerine sapladığı bıçağı, yine kendilerinin çıkararak Kordon için en iyi kararı aldıklarını söyledi. Artık yaraların sarılması işini Belediye'nin yapacağını belirten Piriştina, ‘‘İdare Mahkemeleri ve Danıştay defalarca bu yönde karar verdi. Konak ve Alsancak'ı kapsayan Koruma Amaçlı İmar Planı hazırlandı. Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu geçici rekreasyon düzenlemesi yapılmasını onayladı. Hálá, Kordon'a otoyol ve SİT konusunu polemik yapmak anlamsız''dedi.

    VİYADÜKLERE harcanan paraların öne sürülmesinin yanlış bir mantık olduğunu vurgulayan Piriştina, otoyola izin verilse, yeni yapılacak viyüdükler ve yol için harcanacak paraların, harcanan miktarın kat kat üstünde olacağını savundu. Piriştina, Birinci Kordon üzerinde üç haftadır sürdürdükleri çalışmaları, müteahhitin dolgu alanı boşaltması, kanalların bağlanmasından sonra genişleteceklerini belirtti. Projelerinin yaz aylarında biteceğini söyleyen Piriştina, yeni düzenlemede tek yönlü trafiğe açılacak 7 metre genişliğindeki yol nedeniyle Alsancak'ta trafik sıkışıklığı yaşanmayacağını belirtti.

    Kordon nasıl olacak?

    KORUMA Kurulu'nun yarışmayla belirlenecek nihai projeye kadar geçici düzenlemeye izin vermesi ile hazırlanan düzenlemede, Birinci Kordon'daki kaldırımların uzunluğu, 7 metresi cafe ve pubların masalarını koyabileceği mekanlara, 6 metresi ise yürüyüş bandı olmak üzere 13 metreye çıkarılacak. Mevcut yol, dolgu alanına kaymadan 7 metreye düşürülecek. Dolgu alanda taşıt yolunun yanında 6 metre genişliğinde ikinci yürüme bandı yapılacak. Rekreasyon alanı yeşillendirilerek, bisiklet, paten yolları, oturma gruplarından oluşacak. 45 metre genişliğinde dolgu alanının NATO binası ve Alsancak İskelesi önüne otopark alanları ayrılacak.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı