Konya’yı ‘Kum’ kenti sanmayın Avrupa ile uyumumuzu görün

Hürriyet Haber
21.04.2004 - 00:00 | Son Güncelleme :

DYH’nin ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantısında konuşan Konya Ticaret Odası Başkanı Hüseyin Üzülmez, ‘Konya, İran’ın Kum kentine benzetiliyor. Bunu kırmalıyız’ dedi. Konya Sanayi Odası Başkanı Ahmet Şekeroğlu, ‘İhracatımızın yüzde 52’si AB’ye. Brüksel’de Konya lobisi yapıyoruz’ diye konuştu.TÜRKİYE’nin sanayi, tarım ve ticarette önde gelen kentlerinden Konya, bir taraftan kendisi ile ilgili yanlış algılamaları düzeltiyor, bir taraftan da ekonomisini dünyaya entegre ediyor.Doğan Yayın Holding’in (DYH) ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantılarının 2’ncisi Konya’da yapıldı. Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ahmet Şekeroğlu, toplantının Konya’nın marka ve imaj çalışmalarına katkı sağlayacağını belirterek, ‘Konya’nın dışa açılması için etkinlikler düzenliyoruz. Bu toplantı, bu etkinlikler açısından çok önemli. Hem Konya’nın ulusal ve uluslararası tanıtımı için önemli, hem de Konyalı sanayicinin kurumsallaşma ve markalaşması için önemli’ dedi.Şekeroğlu, Konya sanayisinin şu anda yüksek teknoloji ürünleri ağırlıklı olmak üzere Avrupa Birliği’ne (AB) yüksek miktarda ihracat yaptığını söyledi ve şöyle konuştu: ‘İhracatımızın yüzde 52’sini AB ülkelerine yapıyoruz. 9 Mayıs’ta AB Bilgi Merkezi’mizi açıyoruz. Açılışa AB milletvekilleri de gelecek. Brüksel’de de lobi çalışmalarımız var. Selçuk Üniversitesi’nden bilimadamlarımızla birlikte AB fonlarından, Konya’nın maksimum düzeyde yararlanması için çaba harcıyoruz. Ayrıca TOBB bünyesindeki yabancı yatırımlarla ilgili komitede 2 Konyalı sanayicimiz var. Nitelikli Sanayi Bölgesi (NSB) kurulması için gayret ediyoruz. Bu amaçla 4,5 milyon metrekare arsamız hazır.’Konya’nın 10 yıl içinde ‘Silikon Vadisi’ projesi de dahil bir çok mega projeyi tamamlayacağını ifade eden Şekeroğlu, Konya’nın muhafazakár yapısının da dışarıdan yanlış algılandığını bu yanlış algıya her şeyden önce Mevlana’nın öğretileriyle cevap verebileceklerini kaydetti.KUM’A BENZETİYORLARKonya Ticaret Odası (KTO) Başkanı Hüseyin Üzülmez de, oda olarak bir yıldır sürdürdükleri marka şehir olma projesinde önemli aşama kaydettiklerini belirtti. Üzülmez, bu kapsamda benimsedikleri sloganın değişimi vurguladığını ifade ederek şunları söyledi: ‘Konya’nın yanlış imajını düzeltmek istiyoruz. ‘Konya’ denilince bazıları İran’ın, Kum kentine benzetiyor. Bunu kırmalıyız. Konya sadece muhafazakár bir kenttir o kadar. Bugünkü toplantıda bu konuda önemli destek sağladık.’KTO Başkanı olarak kendisinin reklama tanıtıma ve markalaşmaya çok inandığını belirten Üzülmez, ‘100 milyon dolarımız olsa, onu da Konya’nın ulusal ve uluslararası tanıtımı için harcarız. Çünkü tanıtım ‘oksijen’ gibidir. Yaptığınız şey görülmez ama yapmazsanız ayakta duramazsınız, ölürsünüz. 850 bin metrekare arazi üzerine Türkiye’nin en büyük fuar merkezi projesini sürdürüyoruz. Tamamlanan bölümlerde fuarlara başladık. Bölge ülkelerinden yüzlerce işadamı bu fuarlara geliyor’ dedi.Medina: Nasreddin Hoca pazarlama kitabından iyiREKLAMCILAR Derneği Başkanı Jeffi Medina, Konyalıların hemşerisi Nasreddin Hoca’nın ‘Ye kürküm ye’ fıkrasının ünlü pazarlama kitaplarından çok daha etkili bir marka dersi verdiğini söyledi. Medina, ‘Hoca her konuda bize ışık tutuyor ama özellikle ‘ye kürküm ye’ sözünden bizlerin çıkarması gereken çok ders var. Hoca diyor ki aslında, ‘Kürkün iyiyse, yani ambalajın iyi, bir vaadin varsa yüksek fiyat edersin’. Tabi kalite de iyi olmalı.’ dedi. Medina, markanın önemini vurgulamak için de ‘Nokia cep telefonunun maliyeti 20 dolar civarında ama ortalama satış 180 dolar. Lipton çayın ton başına maliyeti 1000 dolar ama bir ton Lipton’un satış fiyatı 25 bin dolar’ dedi.Uluslararası alanda marka olarak NBA’yı ve Madonna’yı, ulusal anlamda ise Mavi Jeans ve Koton firmasının markalaşmasını örnek gösteren Medina, konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘Bir marka ya da ürün marka olmaya adaysa önce reklam adımı devreye girer. Reklam kurumun itibarını artırır, personel için motivasyona neden olur. Reklam, bilinirlik ve ün sağlar. Marka yoluyla değerini artırır. Örneğin Coca Cola marka değeri, şirket değerinden çok daha yüksektir. Ün çok önemlidir. Hülya Avşar markanın önemini kavramış bir kadındır. Hülya Avşar bir markadır. Madonna da öyle. Müziğini dinlemeyenler bile kıyafetini, saçını, giyimini kısaca her şeyini bilirler. Reklam markayı doğru konumlandırır. En büyük reklam ise eş ve dost tavsiyesidir. Örneğin Arçelik, bilmeyen yoktur. Markalar zamanla kanıksanır. Arçelik de logosunu değiştirdi ‘Çelik’ doğdu, yepyeni bir kimlik kazanıp pek çok firmanın önüne geçti. Araştırmalara göre disiplinli reklam uzun vadede pazar payına dönüşür. Reklam büyümeyi, satışı, sürekliliği sağlar. Mevsimsel dezavantajlardan korur. Reklam kár marjını koruyabilmek demektir.’Anadolu’nun marka potansiyeli çok yüksekDOĞAN Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantıları ile markalaşma sürecine katkı sağlamaya çalıştıklarını söyledi. Yalçındağ, ‘Hedefimiz, marka potansiyeli çok yüksek Anadolu’daki kurumlara ulaşmak ve Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak yeni markalar oluşturulmasına destek olmak. Anadolu’da yıllardır Avrupa’yı aratmayacak yatırımlar yapan ve dünya pazarında büyük başarı elde eden Türk sanayicilerinin deneyim ve bilgilerinin karşılıklı paylaşacakları platformları oluşturmaya çalışıyoruz’ dedi.Toplantılarının ana temasının, ‘marka güçtür’ olarak belirlendiğini hatırlatan Yalçındağ, şöyle devam etti: ‘Biz bu toplantılarda sadece markalaşma sürecini başarıyla tamamlamış kuruluşların deneyimlerini paylaşmakla kalmayıp, markalaşma süresinde destek sağlayan medya yöneticilerinin de görüşlerini de paylaşıyoruz. Anadolu’nun iç ve dış pazarlardaki rekabet gücünü daha da artırmak amacıyla rekabet ortamında kurumlar için en belirleyici ve itici güç olan marka ve iletişim gibi konulardaki eksiklerimizi birlikte tartışarak gidermek, daha farklı neler yapabileceğimizi tespit etmek ve birlikte ‘güç birliği’ oluşturmak arzusundayız.’Yalçındağ, son bir yıldır ekonomide yaşanan olumlu gelişmelere de işaret ederek, Türkiye’nin tarihinde yakalayamadığı bir çıkışın başında olduğunu kaydetti.

Etiketler:

EN ÇOK OKUNANLAR

    Koç Burcu
    21 Mart - 20 Nisan

    Kişisel farkındalığınızı arttıracak, bilgi kazanmanızı sağlayacak, ama bu esnada bütçenize çok fazla zarar vermeyecek şeyler planlamalısınız. Tüm...Koç Burcu - Bugün

    Boğa Burcu
    21 Nisan - 20 Mayıs

    Başarınızı diğerleriyle de kutlayabilirsiniz. Bilgi toplamalı, bilgilerin gerçekliğinden emin olmalı ve başladığınız işleri bitirmelisiniz. Fark yaratmak istiyorsanız,...Boğa Burcu - Bugün

    İkizler Burcu
    21 Mayıs - 20 Haziran

    Evinizde ve özel ilişkilerinizde yapacağınız değişiklikler duygusal anlamda istikararı sağlayabilir. İş birliğine açık olmanız durumunda, evinizi veya yaşadığınız yeri...İkizler Burcu - Bugün

    Yengeç Burcu
    21 Haziran - 22 Temmuz

    Önemli detayları atlamadığınızdan emin olun. İstediğinizi açık açık ortaya koymak işe yarar çözümler üretmenizde size yardım edebilir....Yengeç Burcu - Bugün

    Aslan Burcu
    23 Temmuz - 23 Ağustos

    Duygusal anlamda motive bir gündesiniz. Yanlış nedenlere dayalı değişiklikler yapmak doğru olmayabilir. Olayları doğru değerlendirmeli, daha alçak...Aslan Burcu - Bugün

    Başak Burcu
    24 Ağustos - 23 Eylül

    Sahip olduğunuzdan daha fazla paranız varmış hissine kapılmayın ve aşırı harcamalardan kaçının. Sizi motive eden kişilerle görüşebileceğiniz bir hafta...Başak Burcu - Bugün

    Terazi Burcu
    24 Eylül - 23 Ekim

    Bu hafta sonu, önemli kişisel değişiklikler yapmanız durumunda kendinizi çok iyi hissedebilirsiniz. Sizi bekleyen güzel bir gelecek varken lüzumsuz...Terazi Burcu - Bugün

    Akrep Burcu
    24 Ekim - 22 Kasım

    Dış etkilere bağlı duygusal durumlarla uğraşabileceğiniz bir hafta sonundasınız. Bazı kişilerin yapacağı son dakika değişiklikleri sizi asıl uğraşmanız gereken işlerden...Akrep Burcu - Bugün

    Yay Burcu
    23 Kasım - 21 Aralık

    Duyduğunuz her şeye inanmamalısınız. Belli anlaşmalar yapmadan ya da bazı sözler vermeden önce, kendi araştırmanızı bizzat yapmanızda fayda var. Bu hafta sonu, elinize...Yay Burcu - Bugün

    Oğlak Burcu
    22 Aralık - 20 Ocak

    Endişelerinizi dile getirerek olaylara netlik kazandırabilir ve doğru kararlar alabilirsiniz. Eviniz ve ailenizle bağlantılı konularla ilgilenirken daha sorumlu davranmalısınız....Oğlak Burcu - Bugün

    Kova Burcu
    21 Ocak - 18 Şubat

    Çok fazla bilgi paylaşımı size ters şekilde geri dönebilir ve size bazı bedeller ödetebilir. Bu hafta sonu, sevdiğiniz kişilerle ilişkilerinizi...Kova Burcu - Bugün

    Balık Burcu
    19 Şubat - 20 Mart

    Bu hafta sonu, bazı işleri ele alış veya uygulayış biçiminizi ya da bilgi edinme ev haber alma yöntemlerinizi gözden geçirebilirsiniz. Bu sayede kendinizi...Balık Burcu - Bugün