Ege Haberleri

    ‘Konak Tüneli’ bu haliyle gecekondu

    Utku BOLULU / İZMİR, (DHA)
    06.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu, Ulaştırma Bakanlığı’nın temelini attığı Konak Tüneli’nin, plansız, projesiz ve fizibilitesiz olduğunu öne sürdü, bu haliyle bir gecekonduyu andırdığını savundu.

    TÜRK Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) İzmir İl Koordinasyon Kurulu Dönem Sözcüsü ve Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Ferdan Çiftçi, ortak basın açıklamasına, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş’ın dile getirdiği, Vali Cahit Kıraç ve Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun da destek verdiği çağrıya, karşı çağrıyla yanıt verdi. Çiftçi, “Hükümeti ve yerel yöneticileri İzmir adına, şehircilik kurallarına, bilimsel temellere, plan ve programlara dayanan, halkın yararına olan, sorun değil çözüm üreten, kentliyle paylaşılan projeler üretmeye çağırıyoruz” dedi.

    Son günlerde Ak Parti’nin İzmir için öngördüğü projelerden olan Konak Tüneli üzerinden yürütülen tartışmaların başta TMMOB’ye bağlı odalar olmak üzere meslek odalarını suçlamaya ve linç kampanyasına dönüştüğünü söyleyen Ferdan Çiftçi, “Bu haksızlıktır. Aynı zamanda demokrasi algımızın ne kadar gelişmiş olduğunun da bir göstergesidir. Bu baskıya boyun eğmeyeceğiz. Bitmeyen, yarım kalmış yatırımların sorumlusu odalar değil, planlama ilkelerine ve kamu yararına uygun projeler geliştirip uygulamayan, ben yaptım oldu mantığıyla hareket eden, projeleri kentliyle paylaşma, tartışma gereği duymayan, İzmir’i modern bir kent gibi değil, kasaba gibi algılayan siyasi karar alıcılar ve yöneticilerdir” diye konuştu.

    Dava açmasaydık

    Eksik ve sakıncalı gördükleri plan, projeler için eleştirilerde bulunup çözüm önerileri de sunduklarını belirten Çiftçi, “Ancak çözüm bulamayınca dava açmak zorunda kaldık. Eğer bizler dava açmamış olsaydık, bugün Kordon’un denizle bağlantısını kesen saçma bir ‘Kordon Yolumuz’, Konak’ın göbeğinde bir ‘Galeria’mız olacaktı” dedi.

    Planlarda yok

    Ferdan Çiftçi, meslek odalarınca hazırlanan Konak Tüneli Raporu’nu da açıkladı. Çiftçi, “Tünel kararı İzmir’in yürürlükteki nazım imar planlarında ve 2009’da hazırlanıp onanan ulaşım ana planında bulunmuyor. Tünel hakkında İzmir’i yöneten yerel yönetim başta olmak üzere kamuoyunun bilgisi yok. Bu proje, çağdaş planlama yaklaşımlarının aksine özel otomobil kullanımını artırıcı nitelikte. Bu tünele harcanacak kaynağın ulaşım ana planı kararlarına uygun olarak, ulaşım sorunlarının çağdaş çözümü olan raylı sistem yatırımlarına yönlendirmek daha uygun olacaktır” diye konuştu.

    3. derece SİT

    Tünelin geçtiği güzergahın Kadifekale heyelan bölgesi yakınlarda olduğuna dikkat çeken Ferdan Çiftçi, 1. derece deprem bölgesi olan İzmir’de bu türden projelerin mutlaka zemin etüdü yapılarak projelendirilmesi gerekli olduğu halde basına yansıyan bilgilerden projenin uygulamaya başlamasıyla zemin sondajlarının yapılacağı söylendiğini dile getirdi. Çiftçi, “Sadece sondaj yeterli olmamakla birlikte, etütler sırasında önemli bir bulgu çıkarsa proje yarım kalabilecektir” dedi. Tünel güzergahının başladığı bölgenin 3. derece arkeolojik SİT alanı olduğunu vurgulayan Ferdan Çiftçi, Koruma Bölge Kurulu görüşü alınmasının zorunlu olduğunu dile getirdi.

    Tünelin, Ulaştırma Bakanlığı’nın 6 ay önce hazırladığı “Türkiye Ulaşım ve İletişim Stratejisi, Hedef 2023” raporuna tümüyle aykırı olduğunu savunan Çiftçi, “Hiçbir plana, programa, fizibiliteye dayanmayan, ben yaptım oldu mantığıyla yapılmaya çalışılan bu tünel bu haliyle bir gecekondudur. Odalarımıza haksız ve acımasızca saldırıp karalama ve linç kampanyası yürüten kesimler öncelikle bu tespitlerimizi dikkate almalı ve bu sorulara yanıt aramalıdır. TMMOB olarak her zaman diyalogdan yanayız ve İzmir adına yapılacak işlere aklın, bilimin önderliğinde meslek alanlarımız uzmanlıkları üzerinden katkı koymaya hazırız” dedi.

    TRAFİĞİ OLUMSUZ ETKİLER

    İnşaat Mühendileri Odası Sekreteri Fuat Ünal, Konak Tüneli’nin Sahil Bulvarı’ndan çıkışı sağlayacağının, kent merkezini rahatlatacağının söylendiğini ancak hiç kimsenin Konak trafiğinin ne hale geleceğiyle ilgili konuşmadığını kaydetti. Ünal, Çeşme’den gelen ve çevre yolunu kullanan araçların daha kısa olduğu için burayı tercih etmesi durumunda Sahil Bulvarı trafiğinin artacağını öne sürdü.

    KAZMAYI MI DAVA AÇALIM?

    Ferdan Çitfçi, basın mensuplarını sorusu üzerine, henüz bir dava açma kararı almadıklarını, Konak Tüneli’yle ilgili değerlendirme raporunu açıkladıklarını söyledi. Dava açılması için ortada ne plan ne de proje olduğunu belirten Çiftçi, “Sadece vurulan bir kazma var. Kazmaya mı dava açacağız” dedi.


     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı