Komşu krizde kıvranıyor, Türk şirketlerinin işi ‘iyi’ gidiyor

Ceyhun KUBURLU
04.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme: 03.05.2010 - 21:55

Yunanistan, ekonomik krizi aşabilmek için 110 milyar Euro’luk yardımı alabilmek amacıyla kemer sıkma önlemleri alırken, bu ülkede bulunan Türk markaları krizi fırsata dönüştürüyor.

Tekstilden gıdaya kadar bir çok Türk markası bölgede mağaza sayısın artırmak için yatırım planlarını devreye soktu. Krize rağmen mağaza cirolarında düşüşler yaşanmadığını dile getiren Türk markaları, “Özellikle Atina’da sokak mağazalarındaki hava paraları yarı yarıya düştü. Şuan yeni yatırım için çok önemli fırsatlar var” değerlendirmesini yaptı. Koton, Karaköy Güllüoğlu, Tike ve Çilek Mobilya gibi markalar Yunanistan’daki şubelerinde satışlardan memnun olduklarını açıklarken, Özsüt  de ülkede yeni yatırım için düğmeye bastı. Koton 2 mağazada 4 milyon Euro’luk ciroya ulaşırken, Karaköy Güllüoğlu Yunanistan’a 2 ayda 5 ton baklava gönderdi. Tike ise restoranlarında 2.6 milyon Euro ciroyu yakalayıp, müşteri sayısında düşüş yaşamadı.

Özsüt 2 milyon Euro yatıracak

ÖZSÜT’ün yeni yatırım projeleri kapsamına Yunanistan’ı da eklediklerini belirten Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, şöyle konuştu: “2010 yılı yurtdışındaki faaliyetlerimizin hız kazandığı bir dönem. Suriye ve Irak’ın yanı sıra Azerbaycan ve Yunanistan’da da girişimlerimiz olacak. Bunlar arasında Yunanistan’a büyük önem veriyoruz, çünkü bu ülkeyi AB’ye ihracat yapmamızı mümkün kılacak bir geçiş kapısı olarak görüyoruz. Yunanistan’a süt ürünleri ihracatı yasak olduğu için, orada 2 milyon Euro’luk üretim yatırımı yapacağız. Ardından da AB ülkelerindeki faaliyetlerimizi genişleteceğiz.”

Çilek, ciro hedefini 2 milyon Euro artırdı

YENİ açtıkları mağaza ve satış noktalarıyla cirolarında düşüş yaşamadıklarını söyleyen Çilek A.Ş. Genel Müdürü Muzaffer Çilek, şu bilgileri verdi: “Çilek markası olarak 5 yıldır Yunanistan pazarındayız. Toplam 15 noktada satışımız devam ediyor. Yeni açtığımız mağazalarla satışlarımızı artırdık. 2009 yılında Yunanistan’da toplam perakende ciromuz 3 milyon Euro olarak gerçekleşti. 2010 ciro hedefimiz 5 milyon Euro. Bu yıl Atina, Selanik ve Patra gibi yerlerde 3 mağaza açmayı düşünüyoruz. Yunanistan’da yerli firmaların krizden daha çok etkilenmelerine rağmen, büyük grupların ve yabancı markaların krizi fırsata çevirip, yatırımlarını arttırdıklarını söyleyebiliriz.”

Koton’un cirosu yüzde 40 arttı

ATİNA’da 2 mağazaları bulunduğunu söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, yeni yatırımları hakkında şu bilgileri verdi: “Atina’daki mağazalarımızın cirosu kriz döneminde yüzde 30-40 arttı. Koton olarak burada fiyat avantajımız öne çıktı. Daha kaliteli ve fiyatı biraz daha ucuz ürün sattığımız için daha çok müşteri kazanmaya başladık. 2 mağazamızın cirosu 4 milyon Euro’yu buluyor. Kriz döneminde sokak mağazalarının kiraları ve hava paraları önemli ölçüde düştü. Bu yeni yatırımlar için bir fırsat olabilir. Önümüzdeki döneme ilişkin yeni yatırım planlarımız var.”

Tike 2 restoranda, 2.6 milyon Euro’yu yakaladı

YUNANLILARIN dışarıda yemek yeme alışkanlıklarının değişmediğini anlatan Tike’nin ortaklarından Mehmet Ali Burduroğlu, şöyle konuştu: “Ekonomik kriz başlarında restoranların cirosu düşmez. Ne zaman kriz derinleşir cirolar düşüş gösterir. Ancak Yunanistan’da geçen yılki ciroları yakalamış durumdayız. Geçtiğimiz yıl 2 restoranımızda 2.6 milyon Euro’luk ciro yakaladık. Umarım  bu yıl da aynı ciroları yakalarız.”

İpekyol 5 yıllık beklemeye geçti

Yunanistan’a ilk girdiklerinde önemli ciro rakamlarına ulaştıklarını anlatan Ayaydın-Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, “Yunanistan’da yaprak kıpırdamıyor.  Mağazaları kapattık. Önümüzdeki 5 yıl bu pazara girmeyi planlamıyoruz” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı