Gündem Haberleri

    Kompakt sınıfta lüks ve prestij birarada

    Hürriyet Haber
    28.04.2004 - 00:49 | Son Güncelleme:

    Fiyat avantajlarıyla her ne kadar kompakt sınıfın hakimleri Volkswagen Golf ya da Opel Astra olarak kabul edilse de, Audi A3 bu sınıfta da kalitenin tercih edilebileceğini gösteriyor. Yeni nesil Audi A3 ise bu kaliteyi bir adım daha ileri götürmekte kararlı görünüyor. Test ettiğimiz Audi A3 2.0 FSI Ambition'ın standart donanımlı anahtar teslim fiyatı 58 milyar 700 milyon lira.

    Otomobil sohbetlerinde yeni Audi A3 için yapılan ortak yorum şu: eskisinden çok daha şık. Gerçekten de yeni Audi A3'e ilk bakışta, özellikle ön tasarımının agresifliği ve şık görüntüsü, eski Audi A3'ün sıradan görünüşünü gölgede bırakıyor.

    Büyüyen boyutlarıyla dikkat çeken Audi A3'ün, bu boyutları çeşitli avantajlar sağlıyor. 4 metre 20 cm'yi aşan uzunluğu ile hem iç mekanı, hem de bagajı hacmi büyüyen yeni Audi A3, ideale yakın en-boy kombinasyonuyla kararlı bir yol tutuşu da kazanmış. Dikiz aynaları açık haldeyken genişliği 1 metre 95 cm'yi geçen Audi A3 ile manevra yaparken dikkatli olmakta fayda var. Sonuçta bu büyük boyutlar, ferah ve rahat iç mekanı sağlıyor. 350 litrelik bagaj hacmi, bu sınıf için bir hayli geniş. Arka koltuklar yatırıldığı takdirde 1100 litreye kadar çıkmak mümkün.

    Audi'nin yeni tasarım anlayışıyla bütünlük gösteren yeni yüz, Audi A3'ün kimliğini ortaya koyuyor. Hafif çatık farları ve aerodinamik yapılı yuvarlak burnu, agresif bir görünüm sergiliyor. Farların arasındaki büyük radyatör ızgarası, hemen altındaki plakadan sonra devam eden tampondaki hava girişiyle uyum içerisinde. Böylece Audi A3'ün sportif karakteri vurgulanıyor. Radyatör ızgarasının kenarlarından başlayan kaputun damarları ve şişkin ön çamurluklar da spor otomobil karaterini destekliyorlar. Yandan bakıldığında ise yatık konumlandırılmış ön cam, bombeli tavan, hatchback sırt çizgisi ve test aracımızda bulunan 17 inçlik sportif jantlar, hızlı otomobil imajının yan tarafta da sürmesini sağlıyorlar. İri stop lambalarının bir kısmı yana taşmış, ancak bu taşma eski Audi A3'teki gibi göze batmıyor, çok daha zarif görünüyor. Arka kısımdaki görünüş biraz daha sade. Geniş bagaj kapağı yüklemelerde avantaj sağlarken, dikkat çeken tek detay iri ama güzel tasarımlı stop lambaları. Yekpare tampon, stop lambalarının hemen altına kadar tırmanıyor.

    ŞIK İÇ MEKAN

    İç mekanda da değişim rüzgarları esmeye devam ediyor. Eski kasvetli Audi tasarımının yerini, çok daha modern ve şık bir tasarım almış... Ön konsoldaki en büyük değişim, hiç kuşkusuz yuvarlak formlu havalandırma elemanları. Gösterge tablosundaki iri göstergelerde pek bir değişiklik yok. Ancak orta konsoldaki müzik sistemi ve klima kontrolleri daha farklı bir görünüm sergiliyorlar. Gaz pedalı yere konumlandırılmış. ön ve arka koltukların rahatlığı ve pozisyonları ideal. İç mekanda eleştirilebilecek tek konu, cam açma ve dikiz aynası kontrol düğmelerinin yerleri. Kapı kolçaklarının arkalarına gizlenen bu düğmeleri ilk bakışta bulmak zor. Direksiyon ise hafifliğiyle dikkat çekiyor. İç mekanda muhtelif yerlerde bulunan eşya gözleri oldukça kullanışlı.

    PERFORMANS VE EKONOMİ

    Test ettiğimiz Audi A3, 2 litre hacimli, atmosferik emişli benzinli motora sahip A3 FSI modeliydi. Bu motorun en önemli özelliği buji olmaması... Tıpkı dizel motorlardaki gibi direkt yakıt enjeksiyonu sistemine sahip olan motor, ayrıca sürekli egzantrik mili ayarı sistemine sahip. 16 sübaplı ve üstten çift egzantrikli motor 3500 d/d'da sunduğu 200 Nm'lik torkuyla, canlı bir karaktere sahip. 6000 d/d'da elde edilen 150 beygirlik güç, modern 2 litre motorlara göre biraz düşük kalıyor. Ancak kullanılan teknoloji sayesinde FSI motor için emsallerine göre çok daha ekonomik denebilir. Çünkü motor hem hacmine göre düşük bir yakıt tüketimine sahip, hem de bakım ve yedekparça masrafları, klasik 2 litre motorlara göre daha düşük. 6 ileri manuel şanzımana sahip olan Audi A3, şanzımanın ne kısa, ne de uzun olarak tanımlanabilecek ortalama oranları sayesinde sakin bir sürüşe sahip. Devirli kullanımda ise daha sportif bir sürüş yakalamak mümkün. 1275 kg'lık boş ağırlığı bu sınıftaki bir araç için normalin biraz üstünde. Bu yüzden, 9.1 saniyelik 0-100 km hızlanma değeri pek de başarılı sayılmaz. Ambition donanımında bulunan 225/45 R 17 ölçülerindeki lastikleriyle gerek frenajda, gerekse yol tutuşta başarılı bir karakter sergileyen Audi A3'ün süspansiyon sistemi sertliğiyle sportif sürüş için güven veriyor.

    Test aracımız olan Ambition aksesuvar paketine sahip Audi A3 2.0 FSI'da ABS, ESP'ye bağlı EDL (Elektronik Kilitli Diferansiyel), ASR (Patinaj Önleme Sistemi), EBV (Elektronik Fren Gücü Dağıtıcısı), hıza duyarlı direksiyon, elektronik klima, ısıtmalı ve elektrik kumandalı dikiz aynaları, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, immobilizer, ön ve yan havayastıkları, film boya koruması, far yükseklik ayarı, ısıtmalı silecek suyu fıskiyesi, 17 inçlik sportif tasarımlı jantlar, 3 kollu sportif ve deri kaplı direksiyon simidi, yol bilgisayarı, spor süspansiyon, spor ön koltuklar, sis farları ve alüminyum kapı eşikleri standart olarak sunuluyor. Başlıca opsiyonel aksesuvarlar ise deri döşeme koltuklar, tiptronic şanzıman ve elektrikli sun-roof. Audi A3 2.0 FSI Ambition'ın standart donanımlı anahtar teslim fiyatı ise 58 milyar 700 milyon lira.

    Teknik veriler

    Silindir sayısı 4

    Silindir hacmi 1984 cc

    Maksimum güç 150 bg/ 6000 d/d

    Maksimum tork 200 Nm/ 3500 d/d

    Şanzıman 6 ileri manuel

    Boş ağırlık 1275 kg

    Bagaj hacmi 350 litre

    Yakıt tüketimi şehir içi 9.8 lt/ 100 km

    Hızlanma 0-100 km 9.1 sn

    Maksimum hız 211 km/s

    Lastik ebadı 225/45 R17
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı