Komisyon ve ücret almaya devam edeceğiz

Emek Kaplangil / hurriyet.com.tr
26.05.2011 - 13:09 | Son Güncelleme:

Garanti Bankası'nın, 'Direkt Bankacılık' modeliyle yenilediği internet şubesinin tanıtımında konuşan bankanın Genel Müdürü Ergun Özen, verdikleri hizmetlerden dolayı ücret ve komisyon almaya devam edeceklerini belirtti.

Özen, son dönemde kamuoyunda yoğun olarak tartışılan konuyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı:

 

"Ücret ve komisyonların banka karları içindeki payı yüzde 14 ile 15 civarında. Bu, yurtdışıyla kıyaslandığında düşük bir oran. Bunun artması gerekiyor. Verdiğimiz hizmetin karşılığı olarak ücret ve komisyon almaya devam edeceğiz. Bu, bankacılık sektörünün karını daha kaliteli hale getirecektir" dedi.

 

İNTERNET ŞUBESİ YENİLENDİ

İstanbul'da gerçekleştirilen toplantıda, verilen hizmetin kalitesini artırmak için Banka’nın İnternet Şubesi'nin, Direkt Bankacılık modelinin ilk adımı olarak yenilendiği açıklandı.

 

Yeni yapıyla, internetteki işlemlerde kontrolün daha çok kullanıcıda olduğu ve kişiselleştirilmiş bir yapı kazandırılması hedefleniyor.

 

İnternetin ve mobil teknolojilerin, bankacılık hizmet modelini etkilemesiyle ortaya çıkan "Direkt Bankacılık" ile tüketicilerin tüm bankacılık faaliyetlerini şubeye gitmeden gerçekleştirdiği, yeni bir servis modeli sunuluyor. Bu modelle, müşterilerin tek bir sayfa üzerinden çağrı merkezindeki temsilci de dahil, tüm bankacılık işlemlerine ulaşabileceği belirtiliyor.

 

DAHA ÇOK MÜŞTERİ KULLANACAK

Getirilen yenilik ile ilgili açıklamalarda bulunan Özen, yeni tasarımla yüzde 25 olan müşteri penetrasyon oranının 2 ile 3 yıl içerisinde yüzde 35 ile yüzde 40 aralığına çekilmesinin planlandığını belirtti. Özen aynı dönemde, müşteri sayısındaki artışa paralel olarak ile şu anda 1.8 milyon olan bankanın aktif internet kullanan müşteri sayısının 2.5 milyona çıkmasının hedeflendiğini söyledi.

 

MALİYETİ 10 MİLYON DOLAR

Yeni platformun tanıtımını bir sunum ile gerçekleştiren Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcı Ali Fuat Erbil ise hazırlık aşaması 2.5 yıl süren ve yaklaşık 10 milyon dolara mal olan yeni sistemin, bankaya gitmeden müşterinin kendi bankacılık platformunu oluşturmaya olanak sağladığını vurguladı.

 

Erbil, "Müşterilerimizin kendilerine ait hissedeceği, finans yönetmini yapabileceğ yeni internet platformunu, onlardan talep beklemeden, çıtamızı sektör standartlarının üzerine çıkararak gerçekleştirdik. Tasarım,test ve kodlama süreçlerinde birçok fonksiyonu da bu çalışmayla birlikte tamamladık" dedi.

 

İŞLEMLERİN YÜZDE 55’İ İNTERNETTEN

Erbil, Garanti Bankası'ndan yapılan işlemlerin yüzde 55'inin sadece internet üzerinden yapıldığına dikkati çekerek, "Yeni neslin, yeni tüketicinin bankasını yaratmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

 

Soruları da yanıtlayan Erbil, bunu ilk olarak kendi içlerinde kullanmaya başladıklarını, kademe kademe yayılarak yıl sonuna kadar büyük oranda kullanılır hale geleceğini belirtti.

 

Günde 750 bin müşterinin ziyaret ettiği Garanti internet şubesinde ayda 13 milyon işlem gerçekleştiriliyor. Finansal işlem hacmindeki pazar payı yüzde 34 olan site, yıllık 120 milyon lirayı bulan komisyon geliri elde ediyor.

 

ekaplangil@hurriyet.com.tr

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı