Koç ve Sabancı 1.3 trilyon dolarlık ‘Yükselen 100 dünya yıldızı’ arasına girdi

Hürriyet Haber
19.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.01.2011 - 11:54

Küresel danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group’un (BCG) “Global Challengers 2011 (Yükselen Yıldızlar 2011)” raporunda, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu hızlı gelişmekte olan ekonomilerden gelen “yükselen yıldızların” bazı gelişmiş küresel devlerin önüne geçtiği belirtildi.

Raporda, Türkiye’den Koç ve Sabancı holdingler yer aldı. 100 yükselen yıldızın toplam cirosu 1.3 trilyon dolara ulaştı. Son 9 yılda her yıl ortalama yüzde 18 büyüyen yükselen yıldızların ortalama kâr marjı ise yüzde 20 civarında.
Yükselen yıldızların, yatırımcılarına gelişmiş ülkelerdeki rakiplerinin çok üstünde bir getiri sağladığı ifade edilen raporda, “Küresel liderlik savaşının daha başındayız. Yükselen yıldızlar önümüzdeki döneme yön verecek potansiyele sahipler. Gelişmekte olan ülkeler küresel ticaretteki paylarını çok hızlı bir şekilde artırıyorlar. Türkiye de bu değişime hızlı bir şekilde adapte olmuş durumda” denildi. Türkiye’nin de aralarında bulunduğu hızlı gelişmekte olan ekonomilerden gelen yükselen yıldızların, bazı gelişmiş küresel devlerin önüne geçtiği belirtilen raporda, söz konusu 100 kurumdan bazılarının küresel liderliğe oynadığı bildirildi.
Koç ve Sabancı listedi
Hintli Tata, Meksikalı Alfa ve Brezilyalı Votorantim yükselen yıldızlar listesinde en çok dikkat çeken gruplar arasında yer alıyor. Türkiye’den de Koç ve Sabancı holdingleri dikkat çeken yükselen yıldızlar arasında sıralandı. Raporda Koç Holding ile ilgili “Son dönemde iştiraklerine büyüme fırsatlarını daha iyi değerlendirmeleri için merkezi olmayan bir yönetim anlayışı benimsiyor. Örneğin Arçelik, Türkiye pazarındaki yaygınlığının ardından Avrupa pazarına odaklandı. Hem Beko’nun yurtdışında markalaşması için hem de marka satın almaları için yatırımlar yaptı” denildi.

Yıldız: Şirketler yeni bir çağa girdiler

BCG Türkiye Yönetici Ortağı Burak Tansan, gelişmekte olan ülkelerden gelen “yükselen yıldızların” pek çok küresel endüstriyi şekillendirdiğini vurguladı. Tansan, şu bilgileri verdi: “Gelişmekte olan yıldız firmalar, hem güç hem de konum anlamında yeni bir çağa girdiler. Gelişmiş ülkelerdeki ileri görüşlü küresel şirketler bu yükselen yıldızları hem potansiyel müşteri hem de potansiyel ortak olarak görmeliler. Yani kazan-kazan yaratmaya çalışmalılar. Çünkü zamanla rekabet daha da arttığında yükselen yıldızlar ile küresel devler aralarındaki sınırlar çok net olmayacak.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı