Koç, süt toplamaya 8 milyon dolar yatırdı

Hürriyet Haber
15 Eylül 2000 - 00:00Son Güncelleme : 15 Eylül 2000 - 00:01

BEŞ yıl önce Koç Grubu tarafından satın alınan SEK'in, hijyen şartlarda süt toplayabilmek için yaptığı yatırım 8 milyon dolara ulaştı. Şirket Kırklareli'nde de Hijyenik Süt Toplama Merkezi kuruyor.

KOÇ Grubu'na geçmesinden sonra sadece kaliteli süt toplamak için yaklaşık 8 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirten SEK Genel Müdürü Hasan Tulgar, Böylece Avrupa Birliği standartlarında üretim yapmaya başladıklarını belirtti. Üretimde kullandıkları en kaliteli sütü Kırklareli'nin de içinde bulunduğu Trakya bölgesinden topladıklarını ifade eden Tulgar, SEK'in kaliteli süt bulduğu her yere yatırım yapmakta kararlı olduğunu vurguladı.

Önümüzdeki dönemde Koç-Ata çiftlikleriyle sinerji yaratmaya hazırlanan SEK, Hijenik Süt Toplama Merkezleri projesini hayata geçirdi. ‘‘Kaliteli süt neredeyse biz oradayız’’ diyen SEK Genel Müdürü Hasan Tulgar, hayvancılık politikasının değiştirilmemesi durumunda Türkiye'nin süt ithal eden bir ülke olacağını söyledi. Tulgar, hakkız rekabetin önüne geçecek denetime önem verilmezse sektörün geleceği karanlık dedi.

SEK'in Kırklareli'nin Ertugrul Köyü'nde devreye aldığı Hijyenik Süt Toplama Projesi'nin yatırım bedeli 1.5 milyon dolar. 2001 yılında tamamlacak olan proje Avrupa standartlarında. Ertuğrul Köyü'nde başlatılan kaliteli ve hijenik süt toplama merkezi, SEK'in Türkiye genelinde süt topladığı diğer bölgelere de model olacak.

Kaliteyle doğru orantılı olarak artan ürün fiyatının müşteri profillerini değiştirdiğini ifade eden Tulgar, özelleştirme öncesinde D ve alt gelir grubuna altına hitap ederken, bugün artık C ve C üstü gruba hitap eden bir konuma geçtiklerini söyledi. Gerçekleştirdikleri yatırımların diğer şirketlere de örnek olduğunu vurgulayan Tulgar, faaliyet gösterdiklerin alanda Türkiye'de oluşan tablo hakkında şunları söyledi:

‘‘Süt ve sütten mamul ürün üretimine Koç gibi büyük grupların girmesinden sonra sektördeki kalite son derece artı. En önemlisi de rekabet, kalite ve ucuzluk tek çatı altında toplandı. Bugün bu gelişme doğrultusunda marketlerdeki markalı ürünlerle markasız ürünler arasındaki fiyat farkı makası oldukça daraldı. Böyle olunca tüketici tercihini markalı üründen yana koyuyor.’’

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı