Koç: Denizlerin Bentley’inin ilk yelkenlisini biz yapacağız

ULAŞTIRMA Bakanı İsmet Yılmaz’ın, yatırımlar tamamlandığında Türkiye’nin gemi inşasında dünyada 4’üncü sıraya yükseleceğini söylemesinden birkaç gün sonra bu alanda iyi bir haber Koç Grubu’ndan geldi.

Koç Grubu’na ait RMK Marine, dün uzun mesafeli yelkenli yatlar konusunda uzmanlaşmış İngiliz Oyster Marine şirketiyle, Türkiye’de 30 ile 37 metrelik yelkenli süper yat üretimi için anlaştı.

Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç ile Oyster Marine’in CEO’su Richard Matthews arasında dün Kalamış Marina’da imzalanan anlaşmaya göre, RMK Marine seri olarak yılda 4 adet süper yat üretmeyi planlıyor.

Fiyatları 9 milyon ila 15 milyon Euro arasında değişen süper yatların tasarımını ise yatçılık dünyasının başka bir ünlü ismi Ed Dubois yapacak.

Oyster Marine ile işbirliğinin Türkiye’de yat sanayi için önemli bir adım olduğunu belirten Rahmi Koç, "Oyster markalı yatlar denizlerin Bentley’leridir. 14 ila 25 metrelik yatlar yapan bu İngiliz şirketinin ilk kez girişeceği yelkenli süper yat üretimi için bizleri seçmiş olması son derece sevindiricidir" dedi.

ÇİN, SİNGAPUR YERİNE TÜRKİYE’YE/images/100/0x0/55eb0c70f018fbb8f8a7ad9a

Oyster Marine
’in dünya üzerinde 1200 kadar yatı bulunduğunu belirten Rahmi Koç, 34 yıllık şirketin dünyada artan talep üzerine yelkenli süper yat üretimine başlama kararı aldığını belirterek "İngiltere, Fransa, Hollanda gibi ülkeler yat üretimini Çin, Singapur, Güney Kore gibi ülkelere kaydırıyorlar. Bu fırsatları değerlendirmemiz gerek. Yoksa üretim tamamiyle Asya’ya kayar" diye konuştu.

Oyster Marine’in işbirliğinde marka, tasarımın yanı sıra pazarlamayı da üstleneceğini belirten Rahmi Koç’a göre, İngiliz şirketinin bir üstünlüğü de müşteriye iyi hizmet sunması.

Oyster Marine’in CEO’su Richard Matthews’un America Cup dahil birçok uluslararası yat yarışına katılan ünlü bir yelkenci olması da müşteri potansiyeli açısından başka bir artı.

İngiltere ve Yeni Zelanda’nın ardından Türkiye’yi üçüncü üretim merkezi seçen Oyster Marine CEO’su Richard Matthews, RMK Marine ile işbirliğinin ileride daha da büyüyebileceğini söyledi.

MAYIN TARAMA GEMİSİ YERİNE

Rahmi Koç
’un verdiği bilgiye göre, RMK Marine tersanesinin ilginç bir hikayesi var.

Donanmanın mayın tarama gemisi için açacağı ihaleye İtalyanlarla ortak girecek olan Koç Grubu, bu iş için Jak Kamhi’nin Proteksan Tersanesi’ni devralmış.

Çünkü donanmanın ihale şartları arasında katılacak şirketlerin tersane sahibi olması da bulunuyormuş.

Neticede Koç Grubu tersaneyi devralmış ama mayın tarama gemi ihalesi yapılmamış.

RMK Tersane’si bu yılın başında Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemi Projesi ihalesini kazanmış durumda. Böylece özel sektör tarihindeki en büyük muharip gemi imalat projesini gerçekleştirmiş olacak.

50 MİLYON EURO EK CİRO

Ayrıca 2008 yılı sonbaharında denize inmesi planlanan 52 metrelik süper yat Nazenin V’in yapımına da aynı tersanede devam ediliyor.

Oyster Marine ile imzalanan anlaşmayla tersanenin yılda 40 milyon ila 50 milyon Euro’luk bir ciro yapması bekleniyor.
Yazarın Tüm Yazıları