KOBİ ve girişim

Hürriyet Haber
07.10.2003 - 16:15 | Son Güncelleme:

Türkiye aslında bir Küçük ve Orta Boy İşletme (KOBİ) ülkesi. Büyük ekonomik krizlerde sosyal patlamaları önleyen asıl etkenin de bu işletme ölçeği olduğu çok söylendi. Ancak KOBİ'lerin; ülke ekonomisi ve uluslararası rekabet için önemi yeteri kadar anlaşılamadı.

İmalat sanayiinde faaliyet gösteren işletmelerin yüzde 99.5'i KOBİ. Bunların imalat sanayi toplam istihdamındaki payı yüzde 61.1. Buna karşılık 1-199 kişi çalıştıran işletmelerin yani KOBİ tanımına girenlerin toplam krediler içindeki payı sadece yüzde 3.5. Bu oran Japonya'da yüzde 50, ABD'de yüzde 42.7, İngiltere'de yüzde 27.2, Güney Kore'de ise yüzde 46.8.

Bu veriler bir ülke için ekonomik başarının ve başarısızlığın sırrını ortaya koyuyor. Şimdi Türkiye'de de şartlar değişiyor. Bankacılık sistemi, kamu borçlanma düzeni, iç ve dış rekabet koşulları, Türkiye'nin kalkınma perspektifi önümüzdeki dönemde KOBİ'lerin sözde değil pratikte önemsenmesini gerektiriyor. Çünkü, KOBİ'ler daha az yatırımla daha çok üretim, ürün çeşitliliği ve daha fazla istihdam sağlıyor. Ayrıca ekonomik krizlere de daha dayanıklılar. Rekabet ortamındaki talep değişimlerine ve çeşitlilik sorununa kolay çözüm buluyorlar. Teknolojik yeniliklere daha kolay uyum sağlayabilir. Doğru stratejiyle desteklenince, bölgelerarası ekonomik dengesizlikleri daha hızlı giderir. Büyük sanayi kuruluşlarının global başarısı için de en önemli iş ortakları KOBİ'lerdir. KOBİ'ler; demokrasinin ve liberal ekonominin en önemli unsurlarıdır. Hürriyet, KOBİ'lerin başarılarına, sorunlarına, önerilerine yeni pencere açıyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı