"Onur Baştürk" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Onur Baştürk" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Onur Baştürk

Klip dünyamızdaki son hallenmeler

Yerli klip alemindeki yeni işlere şöyle bir göz gezdirdim.

İşte durum raporu: Yabancı erkek modeller yine kliplerin gözdesi. Ama kadın şarkıcılarımızın onlarla teması sıfır. Gülşen hariç... Ajda’nın tüyler uçuşan klibinde ise kendisi neredeyse görünmüyor, bravo! Ömür Gedik’in kırışan boynu ve neşeli Mabel Matiz klibi de bu yazıda, buyrunuz...

Gülben Ergen aynı şarkının (“Sen”) akustik versiyonuna bir klip daha çekmiş.
“Dünyada bir ilk” diyebilir miyiz?
Ya da: Bizdeki klip bütçesi, bolluk bereket kimselerde yok, gerekirse aynı şarkının her versiyonu özenle kliplendirilir sonucuna varabilir miyiz?
Neyselerden neyse beğenin ve klibe dönelim.
İlk “Sen” klibinde New York’taydı Gülben.
Aynalı gözlüğünü iki-üç kare hariç pek çıkarmıyordu o klipte.
Akustik “Sen” klibinde ise gözlüğünü çıkarmış.
Demek ki şarkı hızlanınca güneş gözlüğü takmak elzem.
Şarkı yavaşlayınca göz teması lazım.
Bir tuhaf yerli klip dünyası kanunu...
Her iki klipte değişmeyen tek şey ise genç, yakışıklı ve yabancı erkek model faktörü.
Sadece Gülben değil, neredeyse tüm kliplerde yabancı modeller var.
Ya klip sektöründe Türk erkek modeller sevilmiyor ya da yan yağları nedeniyle kadrajdan taşacakları filan düşünülüyor...

TEMAS ETMEYİN, CISS!

Aniden Ajda Pekkan’ın son klibi “Ara Sıcak”a zıplarsak eğer, orada da bir sürü başlangıç, ara sıcak ve ana yemek olarak çeşitlendirilmiş yarı çıplak erkek model var.
İlginç olan bu erkek modellerle şarkıcılarımızın teması her daim çok mesafeli, çok ölçülü, çok “aman dokunma cısss” düzeyinde...
Ya böyle uzaktan bakıyor yabancı modeller bizim şarkıcılara.
Ya da en fazla yanak yanağa olup göz göze geliyorlar; o kadar.
Gerçi Gülşen “Kardan Adam” klibinde bu tutucu dozu şahane bir şekilde aşmış, “uzun boyundan mı serin suyundan mı” diye şakımaya devam ederken erkek modelle bildiğin tutkulu tutkulu sarılıyor, teni tenime değer mi kaslı haspanın, teri terimle buluşup nehir olur muyuz diye korkmuyor.

TÜYDEN GÖRÜNMEYEN AJDA

Unutmadan: “Ara Sıcak” demişken şarkıda geçen “Kuş havalandı” dizesine istinaden Ajda’ya tüylü kostüm giydirmek gerçekten çok iyi fikir. Kim akıl ettiyse valla bravo.
Sayesinde o uçuşan beyaz tüylerden Ajda görünmüyor.
Bir çift dudak görüyoruz çoğu zaman. Yabancı oğlanlar desen, tüylerden Ajda’yı bulamıyorlar. Ampullerden medet umuyorlar.
Bir de onca ampul ı-ıh olmamış. Malum, seyirci binbir anlam çıkarmaya meyilli bugünlerde.
Keşke başka çözüm bulunsaydı, floresan filan, anladınız siz...

YÖNETMENİ BOLLUCA’YA YOLLA ÖMÜR

Ve sıra Ömür Gedik’in “Radyoda” klibinde...
Ömür’ün yerinde olsam boynunu kırışık göstermeyi başarmış ve üstelik bunu montajda görememiş yönetmeni ceza olarak Bolluca Hayvan Barınağı’na yardım götürmeye yollardım.
Onun dışında, yerli malı yurdun malı diye düşünülüp klipte yerli erkek model kullanılmasını kutluyor, fakat gel gör ki yerli modelin klip boyunca ne yapmaya çalıştığını çözemediğimi de ayrıca satırlamak istiyorum.
Son değinmeden olmaz klip, Mabel Matiz’in “Aşk Yok Olmaktır”ı.
Mabel’i şimdiye kadar hep melankolik, depresif, siyah beyaz hallerde görmeye bünye alışık olduğundan mıdır nedir; bu neşeli, zıp zıp, rengarenk, muzip hallerini sergilediği klibe alışamadı görsel kalp atışlarım.
O yüzden daha fazla izleyemedim ve kapattım.

X