Klima lüks olmayacak pazar hızlı büyüyecek

Çilem KAYA
14.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Daikin Başkan Yardımcısı ve Avrupa Başkanı Masatsugu Minaka, Türkiye’de klimayı lüks olmaktan çıkarmak istediklerini belirterek, “2015 yılı için 500 milyon Euro ciro hedefimiz var. Türkiye’de klima sahiplilik oranı yaklaşık yüzde 10-15. Japonya’da yüzde 100’lerde” dedi.

GEÇTİĞİMİZ yıl Airfel’i 260 milyon dolara satın alarak Türkiye pazarına hızlı bir giriş yapan Daikin, yılın ilk 6 ayından cirosunu geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 65 arttırarak 285 milyon TL’ye ulaştı.

Klima yüzde 15 büyüdü

Klima sektöründeki gelişmeleri değerlendiren Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, şu bilgileri verdi: ”Bu yıl soğutma pazarında özellikle proje bazlı işlerde, VRV sistemleri başta olmak üzere, yüzde 15 pazar büyümesi gerçekleşti. Daikin de VRV sistemlerdeki payını yüzde 40’lara getirerek sektörde önemli bir konumda. Soğutma sektöründe tüketici artık geçmiş yıllara oranla daha bilinçli hale geldi. Klimanın bir lüks olmaktan çıkması bir yana, ürünlerden sadece soğutma değil; hava temizleme, nem dengeleme, minimum enerji tüketimi gibi özellikler de bekleniyor.”

Avrupa’da şirket alacak

Daikin’in, Airfel’in “know-how”ndan yararlanarak ısıtma alanında gelişimini Türkiye üzerinden yapacağını anlatan Hasan Önder, “Hendek’te 95 bin metrekarelik arazide bulunan fabrikamızı genişleterek 125 bin açık, 70 bin metrekare de kapalı alan olmak üzere toplam 195 bin metrekareye ulaşmayı ve üretim kapasitemizi artırmayı planlıyoruz. Daikin Türkiye olarak 2013 yılı sonuna kadar Avrupa’da bir ısıtma firması satın almak istiyoruz. Bu yöndeki araştırmalarımız devam ediyor. Daikin’in ısıtma stratejilerini Türkiye üzerinden şekillendireceğiz” dedi.

2.2 milyar dolar

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder ise “Dünya iklimlendirme sektörünün pazar büyüklüğü 120 milyar dolar. 88 milyar dolarını soğutma, 32 milyar dolarını da ısıtma ürünleri oluşturmakta. Türkiye, bu pazarda henüz 1 milyar doları soğutma, 1.2 milyar doları da ısıtma ürünleri olmak üzere 2.2 milyar dolarlık bir paya sahip. Bu, Türkiye’nin büyük gelişim potansiyeli olduğunu gösteriyor” dedi.

Türkiye Japonya’da her gün gazetelerde

DAIKIN Başkan yardımcısı ve Avrupa Başkanı Masatsugu Minaka, Türkiye’nin Japonya’da çok popüler bir ülke olduğunu anlatarak, şunları söyledi: “Japonya’da günlük gazetelerde hergün Türkiye haberlerini okuyoruz. Gerek ekonomi gerekse turizm konusunda çok popüler. Genç nüfusunun ve dinamik yapısının avantlajlarını iyi kullanıyor. Her gelişimde buradaki enerjiyi alıyorum. Irak ve Türk Cumhuriyetler’e de rahatlıkla ulaşacağımızı düşünüyorum.”

10 binlik üretimi 250 bine çıkaracağız

HENDEK’te bulanan fabrikalarının şu anda 10 bin adetlik üretim yaptığını burada 3 yıl içinde 250 bin adet üretim hedeflediklerini anlatan Masatsugu Minaka, “2015’de yüzde 25 pazar payı hedefliyoruz. Türkiye’de hala klima lüks olarak görülüyor. Bu algıyı yıkmayı amaçlıyoruz. Dünya genelinde daha çok üst sınıfa hitap eden ürünlerle piyasadayız. Türkiye’de her segmente uygun ürünler olacak” diye konuştu.

Klima doğru kullanıldığında hasta etmez

KLİMALAR-DAN hasta olunuyor eleştirilerine yanıt veren Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, doğru kullanıldığı zaman klimaların hasta etmeyeceği savundu. Önder, “40 derece sıcaktan gelip klimayı 18 dereceye ayarlarsanız yanlış olur. Kullanıcı klimalı ortama girdiğinde direkt soğuk havaya maruz kalmamalı” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı