Klima kavgasını bitirecek

Hülya GÜLER
04.09.2015 - 21:42 | Son Güncelleme:

KADIN ve erkeklerin üzerinde bir türlü anlaşamadığı ‘klimanın ısı derecesiyle’ ilgili ezeli tartışma konusuna, Japon iklimlendirme şirketi Daikin ilginç bir çözüm yolu geliştirdi.

Şirket, 3’ü kadın 5 mühendisi tarafından geliştirilen ururu-sarara (nem alan-nem veren) teknolojisi ile yüksek ısıda düşük nem ortamı oluşturup kadınların daha az üşümesini erkeklerin de istediği serinliği hissetmesini sağlıyor. Daikin Avrupa Başkanı Masatsugu Minaka, kendi eşi dahil kadınların çoğu zaman klima ile serinletilen ortamların ‘soğuk’ olmasından şikayet ettiğini hatırlatarak, “Biz bu şikayetlere ururu-sarara teknolojisi ile çözüm buluyoruz. Yani 18 derece yerine odayı 27 derecede tutup düşük nem ile arzu edilen bahar havasını yaşayabiliyorsunuz” dedi.

KLİMADA ANTİ AGEING MODU

Kadınların taleplerini daha da ileriye götürdüklerini işin içine ‘kozmetik’ bir terim bile kattıklarını söyleyen Minaka, “Ururu-sarara teknolojisi ile ürettiğimiz son model klimalarımızda işi biraz daha ileriye götürüp ‘anti ageing-yaşlanma karşıtı’ modu bile koyduk. Bununla kadınların hep şikayet ettiği ‘cildin kuruması’ sorununu nem dengesi sağlayarak aşmayı hedefliyoruz. Bu ürün ile ilgili Japonya’da kadınlara yönelik bir reklam kampanyası yaptık. Ama aslında tüm aileyi hedefliyoruz. Özellikle çocukların olduğu ortamda havanın kuru olmasından çok şikayet ediliyor” diye konuştu. Minaka anti ageing modunun da bulunduğu modelin henüz çok yeni olduğunu ve 1-2 yıl gibi kısa bir süre içinde Türkiye’de de satılmasının planlandığını söyledi.

İKİ KAT BÜYÜME HEDEFİ


Daikin’in iklimlendirme alanındaki araştırmalara ilham vermek, bu konudaki son teknolojiyi tüketicilerle tanıştırmak üzere kurduğu iklimlendirme deneyimleme merkezinin 4’üncüsünü İstanbul’da açtıklarını söyleyen Minaka, şöyle konuştu: “Avrupa’daki ilk merkezimizi Türkiye’de açtık. Çünkü burası bizim için çok önemli. Türkiye pazarına 2011 yılında Airfel’i alarak girdik ve ilk 3 yılda ciromuzu 3’e katladık. 2014 ise biraz zordu. 2015 de yine seçimle geçen zor bir yıl oldu. Ama biz Türkiye’nin geleceğine çok inanıyoruz. O yüzden yatırım yapmaya devam ettik. Daha da yapacağız. Önümüzdeki 5 yıl içinde yeni yatırımlarla şu anki üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız.”

Kur artışı hem risk hem fırsat

KURDAKİ artışa ilişkin de değerlendirmede bulunan Masatsugu Minaka, “TL’nin değer kaybı herkes gibi bizi de olumsuz etkiliyor. Ancak biz bu süreci hem risk hem fırsat olarak görüyoruz. Örneğin bu süreçte Körfez ülkelerine olan ihracatımızı artırdık. Avrupa ülkelerine olan ihracatımız 10 kat birden arttı. Avrupa’ya yıllık 10 bin klima satıyorduk Türkiye’den, bu rakam 110 bine çıktı. Kur bu açıdan bize yaradı” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı