Kıyafet değiştirme derdinden kurtaracak, Fiyokko ile atıl mağazaları dolduracak

Ayşegül AKYARLI GÜVEN
03 Ekim 2008 - 00:00Son Güncelleme : 02 Ekim 2008 - 21:32

Günkar üreticisi olduğu Sunset mayoları için açtığı 5 mağazanın kış aylarında atıl kalmaması için Fiyokko adında yeni bir marka yarattı.

Kadınları ve genç kızları zamansızlık sorunundan yakalamayı hedefleyen şirket şık ev giyim markası Fiyokko ile sadece Türklere değil, Avrupa, Amerika, Asya ve Arap ülkelerindeki kadınlara da ulaşacak.

GÜNKAR üreticisi olduğu Sunset mayolarını pazarlamak için açtığı mağazaların kış aylarında boş kalmaması için Fiyokko adında yeni bir marka yarattı. Birçok dilde ’fiyonk’ anlamına gelen bu yeni markası ile evde şık giyim vaat eden Günkar kadınları ve genç kızları zamansızlık sorunundan yakalayacak. Şu an sayısı 5 olan mağazalarında yılın 12 ayında mayo satamadıklarına dikkat çeken Günkar Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güneş, "Zaman öyle bir sorun ki, kimsenin sürekli kıyafet değiştirecek vakti yok. Biz de bu sorunu eviçi şık giyim ile çözüyoruz. Kadınların evde oturdukları rahat kıyafetler ile üst baş değiştirmeden dışarıda bir akşam yemeğine bile gidebilmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Bu markayı sadece Türkiye’de değil Avrupa, Amerika, Asya ve Arap ülkelerindeki kadınlara da sunacağız" dedi.

Mağaza atıl kalmayacak

Fiyokko’nun hem evde rahat giyim için hem de dışarıda kullanım için tasarlanmış bir marka olduğunu ifade eden Güneş, şunları söyledi: "Bu markanın kullanıcıları evde rahatlıkla otururken üst değiştirmeden dışarıya da çıkabilecek. Çılgın genç kızlardan orta yaşlılara kadar herkese ve her türlü aktiviteye uygun olan kıyafetler günümüzün en büyük sorunu olan zamansızlığa hitap edecek. Örmeden dokuma ve kota kadar her türlü farklı ürünü barındıracak olan Fiyokko ile bir mağazayı tamamen doldurabileceğiz. Bu yolla mağazalaşma stratejimizde mayonun sezonluk olmasından kaynaklanan atıl dönem sorununu da aşacağız." Mayo markaları Sunset için açacakları mağazaların senenin 12 ayı çalışacağını ifade eden Güneş konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Mayolar için Mart-Nisan aylarında mağazalara ürün yollamaya başlıyoruz. Haziran-Eylül arasındaki dönemde de bu mağazalarda hızlı bir mayo satışı yapıyoruz. Ancak sonraki aylarda mağazalarda kárlılık sağlayabilmek bizim için çok önemli. Markanın bedeli olmaz. Ama ilk etapta 5 milyon dolar yatırım ile koleksiyonumuza 300’e yakın ürün katıp Mart-Eylül ayları arasındaki sezonun dışında kalan dönemde ağırlıklı olarak Fiyokko satışı yapacağız."

200 bin adet

Fiyokko’nun sadece Türkiye’de değil yurtdışında da var olacağını belirten Güneş şöyle devam etti: "Fiyokko İtalyanca’ya benzemesi için koyduğumuz bir isim değil. Birçok dilde fiyonk anlamına geliyor. Bu marka Avrupa, Amerika, Asya ve Arap ülkelerinde olacak. Ama hedefimiz tüm dünyada olmak. Hedef koymak için daha çok erken. Ama büyük hedeflerimiz var. Sunsette 35 bin adetle başlayıp 1.5 milyon adede kadar çıktık. Örme grubunu ilk etapta 200 bin adet olarak çıkartacağız. Bundan sonra zaman neyi gösterir diye önümüze bakacağız."

Mağaza için sırada Antep ve Erzurum var

KENDİLERİNE ait 5 mağazanın yanısıra 600’e yakın bayii aracılığıyla satış yapan Günkar’ın bundan sonra mağazalaşma çalışmalarına hız vereceğini dile getiren Kemal Güneş, şu bilgileri verdi: "Artık Anadolu’ya da açılacağız. Mayo satışı yazlık olmayan yerlerde daha çok erçekleşiyor. Yeni mağaza için ilk sırada Gaziantep ya da Erzurum’u düşünüyoruz. Gaziantep’te de insan tatile giderken mayosunu, terliğini alıp gider. Yazlık yerde ürünün en pahalısının satıldığı düşüncesiyle işi yaşadığı şehirde çözer. Aslında o algı yanlış, bu ürünler yaz turizmin gelişmiş olduğu yerlerde daha ucuza satılıyor. Aynı şey kış turizmi için de geçerli. Kayak merkezlerine gidince de İstanbul’daki gibi pahalı fiyatlarla karşılaşılmıyor. Fiyat en az yüzde 20 daha ucuz oluyor. Ama yine de genel algı bunun aksi yönünde. Bu nedenle biz Anadolu’daki tüketiciye kendi evlerinde ulaşacağız."

Hedef her ülkeye 5 mağaza

YURTDIŞINDA mağazalaşma konusunda çok hızlı adım atamadıklarını belirten Kemal Güneş, şunları anlattı: "Önce Türkiye’yi oturup sonra yurtdışına açılacağız. Hedefimizde Şangay, İngiltere ve Fransa var. Yurtdışı mağazalar için attığımız önceki adımlarda başarılı olamadığımız için şimdi çok iyi hesaplamaya çalışıyoruz. Her ülkede en az 5 mağaza ile yürümeyi düşünüyoruz. Çünkü bir ülkeye açılırken bir mağaza için de, 5 mağaza için de neredeyse aynı masraf yapılıyor. Şu an en iyi pazarlarımız İngiltere ve İtalya. Yönümüzü Doğu Bloku’na çevirdik."

Bir kez daha krizde yatırımla büyüyeceğiz

BU yıl kriz söylentilerinin aksine Sunset için iyi bir yıl geçirdiklerini belirten Kemal Güneş, şu değerlendirmeleri yaptı: "Herkes kriz var diyor. Ama biz etkilenmedik. Sezonu çok iyi geçirdik. Satışlarımızda geçtiğimiz yıla göre yüzde 10’luk artış yaşadık. Tabii vadeli ödemelerde sıkıntı olur mu onu henüz bilmiyoruz. Ürünlerimizin tamamını sattık. Zincir mağazalarda yüzde 30 pazar payına sahibiz. Türkiye’de belli başlı isim yapmış markalar her yıl 5 milyon adet mayo satışı yapıyor. Krizlerin olduğu zamanlarda yeni fırsatlar da doğuyor. Krizleri iyi değerlendiren bu fırsatları yakalayabiliyor. Biz de hep kriz zamanlarında büyümeyi seçtik. Şu anda da yine kriz var denilirken biz yeni bir marka çıkartıyoruz. Bu yolla 35 milyon dolar cirolu bir grup haline geldik."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı