GeriKitap Sanat İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde

İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde

Karaköy’deki yeni binası açılana kadar üç yıllığına Beyoğlu Meşrutiyet Caddesi’ndeki geçici mekânına taşınan İstanbul Modern, iki ay 10 günlük aranın ardından kapılarını yeniden açtı. Geçici mekânın ilk sergisi ise Anthony Cragg’in her dönemine ilişkin bir seçkiye yer veren Ferko sponsorluğundaki ‘İnsan Doğası’...

Ünlü mimar Renzo Piano tarafından tasarlanan Karaköy’deki yeni binası açılana kadar üç yıllığına Beyoğlu Meşrutiyet Caddesi’ndeki geçici mekânına taşınan İstanbul Modern, iki ay 10 günlük aranın ardından kapılarını yeniden açtı. Basın toplantısında konuşan İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı, “Beyoğlu’nun sanatla özdeşleşmiş kendine özgü bir dünyası var. Karaköy’e ayrı bir canlılık getiren müzeyi bütün bölümleriyle buraya taşıdık. Tabi ki Renzo Piano’nun tasarladığı yeni müzeyi sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.
Günümüz heykel sanatının dünyadaki en önemli isimlerinden Anthony Cragg’in her dönemine ilişkin bir seçkiye yer veren Ferko sponsorluğundaki ‘İnsan Doğası’, az ama etkileyici yapıtları bir araya getiren koleksiyon seçkisi ‘Şimdinin Peşinde’ ve 1960’lardan günümüze fotoğraf alanındaki deneysel üretimleri içeren ‘Bakış Açıları’ sergileriyle izleyici karşısına çıkan İstanbul Modern’in geçici adresi, Karaköy’deki mekanın küçük bir kopyası gibi... Zira Karaköy’deki binada ne varsa küçültülmüş olarak Beyoğlu’nda da var: ‘Geçici Modern’in giriş katında 55 kişilik sinema salonu, kafe ve müze mağazası bulunuyor. Giriş altı ve 1’nci kat süreli sergilere, 2’nci ve 3’üncü katlar ise koleksiyon sergisine ayrılmış. Fotoğraf galerisinin yer aldığı 4’üncü katta ayrıca eğitim atölyesi, keşif alanı ve müze kütüphanesi var.

İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde

33 SANATÇIYLA ‘ŞİMDİNİN PEŞİNDE’

İstanbul Modern’in genel direktörü Levent Çalıkoğlu’nun küratörlüğünü üstlendiği Anthony Cragg sergisinde, sanatçının erken dönem yapıtlarından duvar rölyefleri ile yıllardır farklı malzeme ve tekniklerle deneyimlediği Cragg’la özdeşleşmiş ‘Erken Biçimler’, ‘Akılcı Varlıklar’ serilerinden büyük boyutlu heykeller sunuluyor.
Küratörlüğünü Öykü Özsoy, Deniz Pehlivaner ve Ümit Mesci’nin üstlendiği koleksiyon sergisi ‘Şimdinin Peşinde’de günümüz dünyasında insanlık hallerine odaklanan, aralarında Tracey Emin, Ömer Uluç, Nil Yalter, İnci Eviner, Sarkis, Taner Ceylan, Adnan Çoker, Burhan Doğançay, Mehmet Güleryüz, Canan Tolon, Mehtap Baydu, Güneş Terkol gibi isimlerin de olduğu 33 sanatçının 42 yapıtı yer alıyor.

İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde

Levent Çalıkoğlu, Ferit Meriçten, Anthony Cragg ve Oya Eczacıbaşı.  

Küratörlüğünü Demet Yıldız’ın üstlendiği ‘Bakış Açıları’ ise İstanbul Modern Fotoğraf Koleksiyonu üzerinden günümüz fotoğrafına dünü ve bugünü içeren deneysel bir perspektiften bakmayı hedefliyor. Sergi Ali Alışır, Ani Çelik Arevyan, Orhan Cem Çetin, Murat Germen, Şahin Kaygun ve Boris Mikhailov’un 25 çalışmasına yer veriyor.

İstanbul Modern ‘geçici’ yerinde


 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle