GeriKitap Sanat Hatıraların izinde ‘Hafıza Kürü’
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hatıraların izinde ‘Hafıza Kürü’

Hatıraların izinde ‘Hafıza Kürü’
Performans sanatçısı Ayça Ceylan'ın ‘Nemf’ serisinden.

Performans sanatçısı Ayça Ceylan ve sanatçı Ahmet Rüstem Ekici, Antonina Sanat Galerisi’nde açtıkları ‘Hafıza Kürü’ başlıklı ortak sergide, izleyiciyi geçmiş hatıraların ve yaşanmışlıkların izlerini sürmeye davet ediyor. Sanatçılar ürettikleri serilerile sanatın iyileştirici gücüne vurgu yapıyor.

Mine Sanat Galerisi yönetimindeki Antonina Sanat Galerisi, Ayça Ceylan ve Ahmet Rüstem Ekici’nin ‘Hafıza Kürü’ başlıklı ortak sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergide bir araya gelen işler, izleyiciyi geçmiş hatıraların ve yaşanmışlıkların izlerini sürmeye davet ediyor. Ceylan ve Ekici, yeni serilerinde sanatın yalnızca sanatı icra edenler için değil, izleyici üzerinde de etki bırakan, iyileştirici gücüne vurgu yapıyor.
Sergide ‘Nemf’ serisinin bir bölümüyle yer alan performans sanatçısı Ayça Ceylan, hızla büyüyen İstanbul’un her geçen gün biraz daha kaybolan sahillerine odaklanıyor. Kilyos’tan Karaköy’e kadar uzanan beden-mekan yapılanması üzerine uzun dönemli bir deney olarak nitelendirilen ‘Nemf’te 20. yy’da İstanbul’da açılan plajlar ve 1970’lerde bu plajların çoğunun kapatılması Ceylan’ın ‘nemf’ (su perisi) personası üzerinden inşa ediliyor. Nemf, Kilyos’tan karaya çıkıp karadaki tanıdıklarıyla buluşan bir su perisidir. Ancak plajların ve zamanla sahillerin de kapatılması üzerine karaya sıkışıp kalır. Her geçen anla beraber beraber hafızasını parça parça şehirdeki bazı alanlara bırakan su perisi, plajların yüzmenin yanı sıra cinsiyetler arası bariyerlerin kırılması ve sosyalleşme açısından önemini karşılaştığı kişilere aktarır. Bu aktarımlar fotoğraf, video, günlük ve çeşitli malzemeler aracılığıyla arşivlenmektedir.
Sergide ‘Gynaeceum – Kadınlar Mahfili’ serisinden çalışmalarıyla yer alan sanatçı Ahmet Rüstem Ekici, kadının anaerkilden ataerkile evrimine geçişini ele alırken üreme, iktidar ve isimlerini yaşatma hırsı olarak mimariyi kullanan kadınların kurguladıkları dünyalardan, hamisi oldukları yapılardan eklektik bir manzara sunuyor. Saray ve dini yapılarda kadınlara ayrılan bölümlere verilen isim olan ‘Gynaeceum’, kadının çağlar boyu görünür olma, mimari eserler kurgulama çabalarına rağmen yine mimari olarak bu bölümlere hapsedilmeleri, sosyal hayattan uzaklaştırılmalarını konu ediniyor. Seri, kadınların varoluş mücadelelerinde biyolojik, fiziki ve toplumsal iktidar kurgularını, eklektik bir imajla sunan AutoCAD programı çizimlerden oluşuyor ve çizginin evrimine yer veriyor. Çalışmalarında toplumsal cinsiyet, kentsel dönüşüm ve ötekileri işleyen Ahmet Rüstem, ‘Gynaeceum’ serisinde bedeni ile tüm tapınak, mezar, hane formlarına ilham veren kadın bedeninin ve anaerkil dönemde kadının tanrısallığının günümüzde hangi noktada olduğunu sorguluyor.
‘Hafıza Kürü’ başlıklı sergi, 2 Haziran’a kadar Antonina Sanat Galerisi’nde izlenebilir.
Antonina Sanat Galerisi: Halaskargazi Cad. No: 9/1, Kenter Tiyatrosu üstü, Harbiye, Şişli/ İSTANBUL

Hatıraların izinde ‘Hafıza Kürü’
Ahmet Rüstem Ekici'nin ‘Gynaeceum-Kadınlar Mahfili’ serisinden.

 

 

 

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle