GeriKitap Sanat Bienal insanlığın yarattığı yıkıma odaklanacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bienal insanlığın yarattığı yıkıma odaklanacak

Bienal insanlığın yarattığı yıkıma odaklanacak

Nicolas Bourriaud’un küratörlüğünde düzenlenecek 16. İstanbul Bienali’nin başlığı belli oldu: Yedinci Kıta. Başlığını Pasifik Okyanusu’nun ortasında 3.4 milyon kilometrekare genişliğindeki devasa çöp yığınına verilen isimden alan bienal, insanlığın yarattığı doğal ve kültürel atıkları odağına alacak.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Koç Holding sponsorluğunda 14 Eylül-10 Kasım 2019 tarihlerinde düzenlenecek 16. İstanbul Bienali’nin başlığı, önceki akşam 148 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin ilk Doğa Bilimleri Merkezi’ne ev sahipliği yapan Saint-Joseph Fransız Lisesi’nde düzenlenen basın toplantısında açıklandı. Bienalin Fransız küratörü Nicolas Bourriaud, toplantıda yaptığı konuşmada, ‘Yedinci Kıta’ başlığı için Antroposen çağının küresel ısınmayla birlikte en gözle görünür sonuçlarından biri olan, Pasifik Okyanusu’nun ortasındaki devasa atık yığınından esinlendiklerini anlattı. Popüler bilimde ‘Yedinci Kıta’ olarak anılan bu kütle, 3.4 milyon kilometrekare genişliğinde, 7 milyon ton ağırlığındaki bir plastik yığınından meydana geliyor. İnsan atıklarının okyanusun ortasında yeni bir kıtanın oluşumuna sebebiyet verdiği bu olay, 16. İstanbul Bienali için ekolojik sorunlar karşısında sanatın güncel durumunu pek çok sanatçı, düşünür, antropolog ve çevreci ile birlikte araştırmak için bir çıkış noktası oluşturuyor.

İçinde yaşadığımız dünyanın yeni bir jeolojik çağa girdiği konusunda pek çok bilim insanı hemfikir. Antroposen adı verilen bu yeni çağın en belirgin özelliği ise ona jeolojik faaliyetlerden ziyade insan faaliyetlerinin yol açmış olması. Antroposen’de gezegenin insan eli değmemiş köşeleri gitgide azaldığını ve kültür-doğa ayrımının da ortadan kalktığını belirten Nicolas Bourriaud, “Canlılar ile makinelerin, doğal ile yapay zekânın iç içe geçtiği bu çağda sanatın da giderek insanı merkezine almaktan vazgeçerek yönünü insan ile insan olmayan arasındaki sınırın geçirgenleştiği bir dünyayı araştırmaya doğru çeviriyor” diye konuştu.
1999-2006 arasında Fransa’nın en önemli güncel sanat merkezlerinden Palais de Tokyo’nun kurucu eş direktörlüğünü üstlenen Bourriaud, 2011-2015’te Paris’teki ünlü sanat okulu École Nationale Supérieure des Beaux-Arts’ın da direktörlüğünü yapmıştı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle