Kışlıklar vitrine çıktı

Hürriyet Haber
13.08.2009 - 12:04 | Son Güncelleme:

Türkiye genelinde aşırı sıcaklar devam ederken, kriz nedeniyle az olan üretimin tüketilmesi üzerine firmaların yeni sezonu erkene çektiği ve vitrinlerde kışlık giysileri sergilemeye başladığı gözlendi.

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Tarık Bozbey, ocak, şubat ve mart aylarında krizi derin bir şekilde yaşayan hazır giyim sektöründe hizmet veren firmaların, yaz sezonunu yavaş yavaş bitirmeye başladığını söyledi.

Önceki yıllarda 100 bin adet üretim yapan firmaların kriz nedeniyle yaz sezonu öncesi temkinli davrandıklarını anlatan Bozbey, “Firmalar üretimlerini yüzde 40 düşürdü. Üretimin az olması ise ürünlerin tahminlerden önce tükenmesine neden oldu” dedi.

Firmaların kış sezonunu ağustosun son haftasında açtıklarını belirten Bozbey, şunları kaydetti:

“Kriz nedeniyle üretimi az olan yazlıklar bitince firmalar sezonu iki hafta önceye çekti. Bu yıl erken gelen kışlık giysi satışları firmaların yüzünü güldürecek. Geçen yıla nazaran umutluyuz ve satışlarda yüzde 20 oranında artış bekliyoruz.”

MODA RENKLER

Bozbey, yeni sezonda her zamanki gibi siyah ve laciverdin yerini koruyacağını, özellikle siyah tek blazer ceketlerin ağırlıklı olarak satışa sunulacağını, pantolonlarda ise koyu füme renklerin, gömlekte ise klasiklerin yanında lila renklerin ağırlıklı olacağını ifade etti.

Bozbey, kadın giysilerinde ise nar kırmızısı, çimen yeşili ve parlak kanarya sarısı renklerin ağırlıklı olacağını anlattı.

Bu arada, bazı firmalar, ellerinde kalan yazlık ürünleri büyük indirim oranları ile satmaya devam ediyor. Yazlık ürünler yüzde 70'lere varan indirimler ile değişen taksit oranlarıyla satışa sunuluyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı