Kişi başı tüketim dört dolara çıktı 444cicek Çiçeksepeti’nin oldu

Hanife BAŞ
16.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye’de 50 milyon dolarlık online çiçek pazarında sektör lideri olan Çiçeksepeti.com, ikinci sıradaki 444çiçek.com’u satın aldı. 444çiçek.com’un kurucusu Serkan Sevim, Çiçeksepeti.com’un fon şirketi Hummingbird aracılığıyla firmalarını satın aldığını belirterek, “Milyon dolarlık bir satın alma oldu.

ABD’de kurduğumuz şirketi, Çiçeksepeti.com’a cuma günü sattık. 444çiçek, Çiçeksepeti.com’un ikinci markası olarak devam edecek. Çiçeksepeti.com pazardaki konumunu güçlendirecek. İki firma yurtiçi ağırlıklı çalışacak, dünyanın her yerine gönderim var” dedi.

2000 yılında kurdu

ABD’de eğitim görenlere yönelik hizmet veren Mezun.com’un da kurucusu olan ve bu siteyi de satan Serkan Sevim, şöyle konuştu: “ABD’de yaşayan Türklerin Türkiye’ye çiçek göndermesi için 444cicek.com’u 2000 yılında kurduk. Mezun.com bünyesinde olan şirketi 2004 yılında Türkiye’ye getirdik. Yurtiçi ağırlıklı hizmet vermeye başladık. Sektörün büyümesine de katkımız oldu.”

Türkiye’de çiçek pazarının 500 milyon TL’lik büyüklüğünün bulunduğunu belirten Sevim,  şunları söyledi: “Bunun yüzde 10’u internet üzerinden dönüyor. Sektörün büyüklüğü 50 milyon TL. Bu rakam iki yıl önce yüzde 4’tü. Çiçek göndermede internete ciddi oranda kayış var. Meyve ve çikolata gönderimiyle sektör ek servisler de sunuyor. Türkiye’de 5 bin çiçekçi var. Bunların bir kısmı da kendi sitesini kurdu. Onlarla beraber online çiçekte 500 firma yer alıyor. Ancak bu işi kurumsal anlamda yapan üç şirket bulunuyor.”

En çok çiçek sevgiliye

İnternetle Türkiye’de çiçeğin ucuzlayıp, gönderimin yaygınlaştığına da işaret eden Serkan Sevim, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de kişi başına çiçek tüketimi 5 yıl önce 1 dolardı. Şimdi bu rakam 4 dolara çıktı. Sanılanın aksine özel günlerde değil, sevgililere gönderim daha fazla. Online çiçekte gönderimlerin yüzde 70’i sevgiliye oluyor.”

Kıskanç eşler gönderim yerini öğrenmeye çalışıyor

İNTERNET üzerinden çiçek gönderimini ilk etapta beyaz yakalıların tercih ettiğini ancak kısa sürede geniş kitlelere yayıldığını kaydeden Serkanm Sevim, “Zamanla güven de oluşunca gönderi yapan kitle, 28-40 yaş arasına yayıldı. İlginç vakalar da yaşadığımız oluyor. Kıskanç kişiler arayıp eşlerinin nereye çiçek gönderdiğini öğrenmeye çalışıyor. Kız istemeye giderken yanlış adrese çiçek gönderenleri de özel hizmetle kurtardığımız oldu” diye konuştu.

Çiçekten çıktı, video platformuna odaklanacak

SERKAN Sevim, 444cicek.com’u sattıktan sonra Medianova adlı streaming servis sağlayıcısı şirketine odaklandıklarını belirterek, şu bilgileri paylaştı: “Bu şirketi de 2005 yılında ABD’de kurmuştuk. Video seyredilmesini sağlayan altyapıyı sağlıyoruz. Yasal müzik platformumuz da var. Bulut bilişim çözümü olarak sunuyoruz. Firmalar bu alanda kendi yatırımlarını yapacaklarına ihtiyaçlarına göre bizim platformumuzdan kiralıyorlar. Bu iş çok hızlı büyüyor. Burada 100 milyon dolarlık hacme ulaşmayı hedefliyoruz.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı