ANKARA HABERLERİ

Kış mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

Uzm. Dyt. Aylin Aydın
18.01.2017 - 15:49 |Son Güncelleme :

Mevsimler hızla değişirken, bedenlerimiz de bu değişen hava şartlarına adapte olmak, hastalıkları bertaraf etmek için yoğun bir çaba sarf ediyor.

Uzm. Dyt. Aylin Aydın

Özellikle içerisinde bulunduğumuz kış mevsiminde vücudumuz grip, soğuk algınlığı ve diğer hastalıklara karşı savaşabilmek için güçlü bir bağışıklık sistemine ihtiyaç duyar. Bağışıklık sistemimizi güçlendirerek -direncimizi arttırarak- bu hastalıklarla baş etmemiz mümkün. Bu noktada bağışıklık sistemini güçlendiren besinlere gelin beraber göz atalım.

1. Yoğurt

Yoğurtta bulunan dost bakterilerin bağışıklık sisteminizi güçlendirdiğini biliyor muydunuz?

Bağışıklık sistemimizin yaklaşık yüzde 80’ini bağırsak florası oluşturur. Bu dengeyi sağlayan iyi bakteriler probiyotiklerle vücuda alınır. Yoğurt; içerisinde bulunan probiyotik bakteriler, kalsiyum ve proteinden dolayı özellikle kış mevsimde sofralarınızın vazgeçilmezi olmalıdır. Günlük tüketeceğiniz iki kase yoğurt sizi hastalıklara karşı koruyacaktır.

2. Yumurta

Anne sütünden sonra en kaliteli protein yapısına sahip olan yumurta aynı zamanda da iyi bir antioksidan kaynağıdır. İçeriğinde bulunan A vitamini, beta-karoten ve çinko sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir.

3. Balık

Protein, omega-3, fosfor, demir, iyot ve kalsiyum gibi minerallerin yanı sıra, A, D ve B grubu vitaminlerini de içerisinde bol miktarda barındıran, kış aylarının vazgeçilmezi olan balığı haftada 2 kez tüketmek bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir.

4. Soğan-Sarımsak

Soğan ve sarımsak doğal antibiyotik olarak adlandırılır. Bu özelliği veren içeriklerinde bulunan, kükürtlü bir bileşik olan allisindir. Soğan ve sarımsak çok iyi birer antioksidan kaynağıdır ve kansere karşı koruyucudur. Sarımsak, anti bakteriyel özelliği sayesinde vücudu enfeksiyonlara karşıda korur. Kış mevsiminde hasta olmamak için yemeklerinize ve salatalarınıza soğan ve sarımsağı mutlaka ilave edin.

5. Ispanak-Semizotu

Bağışıklık sistemi için süper doğal gıdalar arasında yer alır. Ispanak ve semizotunda A, B, C, E vitaminleri, folik asit, kalsiyum, magnezyum gibi mineraller bulunur. Enfeksiyonları önleyip, bağışıklığı güçlendirirler. Bu arada semizotu bitkisel kaynaklı omega-3 içeriği sayesinde hastalıklarla savaşta işimizi kolaylaştırmaktadır.

6. Brokoli-Karnabahar

İçeriklerinde bulunan sulforan maddesi sayesinde antioksidan aktivite gösterir ve bağışıklık sistemini korurlar. Hem C vitamini ve hem de E vitamini zengini olan brokoli ve karnabahar bağışıklığı kuvvetlendirmede etkin rol oynarlar.

7. Bal kabağı

Bağışıklık sisteminde görevli hücreleri güçlendirir. İçeriğinde bulunan

C ve E vitamini, demir, potasyum gibi mineraller ve antioksidanlar sayesinde hastalıklarla mücadelede destekçiniz olur. Tam da mevsimi de olan bal kabağını menülerinize eklemeyi unutmayın.

8. Portakal-Kivi

C vitamini ve lif açısından zengin olan portakal ve kivi bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Beslenmenize günlük olarak 1 orta boy kivi veya 1 orta boy portakal ekleyerek kış ayları boyunca hastalıklarla savaşma gücünüze güç katabilirsiniz.

9. Nar

Kış aylarının vazgeçilmez meyvelerinden biri olan nar, tam bir antioksidan deposudur. Günlük tüketeceğiniz 3 yemek kaşığı temizlenmiş nar tanesi bağışıklık sisteminizi güçlendirerek birçok hastalıktan vücudumuzu koruyacaktır.

10. Zencefil-Zerdaçal

Vücudun enfeksiyonlarla mücadelesinde yardımcı olan, toksinlerin dışarı atılmasını sağlayan, zencefili ve zerdeçalı yemeklerinize, çaylarınıza ekleyerek bağışıklık sisteminizin aktif çalışmasına katkı sağlayabilirsiniz.

* Bağışıklık sisteminizi korumak için yukarıdaki besinlere ilave olarak Su içmeyi ihmal etmeyin. Günde 8-10 bardak su içmek gerekiyor. Özellikle kış mevsiminde susama hissi azaldığı için günlük su tüketimi yetersiz kalır. Bu durumda vücutta oluşan atık maddeler gerektiği hızda atılamaz ve toksin birikimleri söz konusu olur. İşte bu toksin birikimleri de hastalıklara yakalanma zeminini kuvvetlendiriyor.

* Egzersiz en önemli bağışıklık sistemi koruyucusu ve destekleyicisidir unutmayın. Günlük atacağınız 7 bin 500-10 bin adım hastalıklarda savaşta gücünüze güç katacaktır.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Ankara haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Ankara ilinden Kış mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendiren besinler hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 18 Ocak 2017 tarihinde saat 15 49’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Kış mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendiren besinler haberi güncellenecektir.

ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

18 Ekim 2019, Cuma
  • İmsak
    05:31
  • Güneş
    06:54
  • Öğle
    12:39
  • İkindi
    15:42
  • Akşam
    18:13
  • Yatsı
    19:31
Sayfa Başı