ANKARA HABERLERİ

Kış aylarında kilo almayın

Hürriyet Haber
09.01.2015 - 01:07Son Güncelleme :

Kış aylarında vücut, ideal ısıyı koruyabilmek için enerjiyi daha temkinli kullanıyor ve kilo alma eğilimi artıyor. Diyetisyen Derya Şahin, kış aylarında kilo almamak için yapılması gerekenleri anlattı.

Hürriyet Haber

Beslenme düzenine dikkat etmesine rağmen kilolarından kurtulamayanların hormon seviyelerini kontrol ettirmeleri gerektiğini belirten Diyetisyen Derya Şahin, troid hormonlarının, metabolizmayı düzenleyen polisler olduğunu belirtti. Hormonlardaki karmaşanın bütün sistemin bozulmasına neden olacağını vurgulayan Şahin şunları söyledi:
“Şeker hastalığı, insülin direnci de kilo alma eğilimini artırır. Ani tatlı krizleri daha fazla yemenize neden olur ve ne yazık ki bel çevresinde aşırı yağlanma oluşturarak kronik hastalıkların oluşum riskini artırır.

YEŞİL ÇAY İÇİN

Sofranızda tam tahıllı ekmeğe yer verin. Ayrıca her öğün salata veya söğüş sebze tüketmek daha fazla posa almanızı sağlayacak. Unutmayın lifli gıdalar sindirim sistemini hareketlendirir. Sabah, öğle ve akşam öğününden sonra mutlaka 1 kupa yeşil çay için. Her öğünden sonra günde 3 kupa tarçınlı yeşil çay içmek metabolizmanızı hızlanmasını sağlarken kan şekerinizi dengeler.
Kısa zamanda hızlı sonuç vadeden katabolik diyetlerden kesinlikle uzak durun. Çünkü bu diyetler sadece kas kayıplarına neden olur ki bu durum metabolizmanızı daha da yavaş çalışmasını sağlar. Stres hayatımızın bir parçası gibi görünse de stresten mümkün olduğunca uzak durmaya çalışın, hayata karşı her zaman pozitif bir bakış açısı geliştirin.

KAHVALTI EDİN

Yemeklere, salataya veya yoğurda acı pul biber ilave ederek metabolizmanızı hızlandırın. Metabolizmanızı hızlandırmak için her sabah evden çıkmadan kahvaltı yapma alışkanlığı kazanın ve günde 3 ana, en az 2 ara öğün yapmaya özen gösterin. Selenyum kaynağı yağlı tohumlar metabolizmayı hızlandırır. Kahvaltıdan 2 saat sonra 10 adet badem yiyerek metabolizmanızı hızlandırın.
Fazla uyumak metabolizma hızınızı düşürür ve kilo alma eğilimini artırır. Aynı şekilde yetersiz uyku da stres faktörünü artıracağı için yine metabolizmanın daha yavaş çalışmasına neden olur. Günlük 6-8 saat arasında uyku vücudunuz için yeterli olacak. Aşırı tuz alımı vücutta su tutulumunu sağlarken kilo alma eğilimini de artırır. Dünya Sağlık Örgütü günde 5 gram tuz tüketimini yeterli bulurken Türkiye’de günlük tuz tüketimi ne yazık ki 18 gramı geçiyor. Yemeklerin tadına bakmadan tuz ilave etme alışkanlığınız varsa ilk olarak bundan vazgeçmelisiniz.”

EVİN İÇİNDE HAREKET EDİN

Kış aylarında ev ortamına kapanıp, televizyon karşısında daha fazla zaman geçirildiğini belirten Şahin, “Düzenli fiziksel aktivite metabolizmanızın daha iyi çalışmasını sağlar. Haftada 4 gün 40 dakika kardio ağırlıklı egzersiz uzun vadede daha hızlı çalışan bir metabolizmaya sahip olmanızı sağlar. En kötü ihtimalle evde hareket edilmeli” diye konuştu.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Kış aylarında kilo almayın haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

11 Aralık 2017, Pazartesi
  • İmsak
    06:06
  • Guneş
    07:53
  • Öğle
    12:53
  • İkindi
    15:17
  • Akşam
    17:31
  • Yatsı
    19:06
Sayfa Başı