Kırmızı tabanlı ayakkabım sayesinde evlenenler var

Demet CENGİZ BİLGİN
18 Aralık 2009 - 00:00Son Güncelleme : 17 Aralık 2009 - 22:08

Kırmızı tabanlı ayakkabılarla ünü dünyaya yayılan Christian Louboutin, kadınlara evlilik teklifi almaları için koşmamalarını, zamanın tadını çıkararak yürümelerini önerdi. Louboutin, “Yavaş yürüyün, kırmızı tabanlar görünsün ve adam da gelip size evlenme teklif etsin” dedi.

MADONNA, Penelope Cruz, Angelina Jolie gibi ünlülerin takıntısı haline gelen kırmızı tabanlı ayakkabıların yanatıcısı Chiristian Loubotin, bu yıl 10’uncusu düzenlenen Marka Konferansı’nda “Ben ayakkabıları yürümeniz için tasarlıyordum. Bunlar birer totem; bunlarla koşmayacaksınız” dedi.  Kadınlara evlilik teklifi almaları için zamanın tadını çıkararak yavaşça yürümelerini öneren Louboutin, “Mağazalarda kadınlarla sohbet etiyorum. Bana ‘Bu ayakkabılarla koşamıyoruz’ diyorlar ve deliriyorum. Neden koşacaksın ki! En son ne zaman koştuklarını soruyorum ‘10 yıl önce’ yanıtı geliyor. Asla koşmayın. Ben fetiş için tasarlıyorum. Yavaş yürüyün, kırmızı tabanlar görünsün ve adam da gelip size evlenme teklif etsin” diye konuştu.
Kırmızı taban flörtü
Louboutin, evlilik teklifi konusuna şu anekdotla açıklık getirdi: “Fransa’da bir kadın gelip evlilik ayakkabısını 2 hafta içinde tasarlamamı istedi. Zaman kısa deyince bana ‘Sizin yüzünüzden oldu, yapmak zorundasınız’ dedi. Hikaye şöyle: Bu kız caddede yürürken
bir adamla rastlaşıyorlar. Dönüp dönüp birbirlerine bakıyorlar, Sonra kahve falan içiyorlar. Sonuç evliliğe kadar gidiyor. Ama aslında adam kızın kırmızı tabanlarına bakıyormuş. Çok utangaç olan adam kırmızı tabanlar dikkatini bu kadar çok çekmese asla böyle bir bakışmanın içine giremezmiş. Bana teşekkür ettiler.”
Beyler kadınları dinleyin
Ailesinin kadınlarla dolu olduğunu, işe başladığı dönemde de kadınları hep dinlediğini belirten Louboutin, şöyle konuştu: “Ben küçük bir mağazayla başladım. Hep müşteriyi dinledim. Hâlâ da mağazada kadınlarla temastayım. Ben hep kadınları dinledim. Mesajım şu: Hep kadınları dinleyin. Beyler kadınları dinleyin. Benim markamın çıkış noktası tırnaklarına kırmızı oje süren bir kadındı.”
Çıplakken de giyin
Louboutin, takıntılara dikkat çekerek, “Çıplakken ayakabı giyebilirsiniz. Bu asla tuhaf durmaz. Ayakkabı çok doğal görünür. Hatta moda insanları soyan bir şeydir. Pek çok çalışma vardır, çıplak kadının sadece ayakkabı giydiği...” diye konuştu.

Evliler bekardan daha mutlu

ROLLING Stones, HBO, Guggenheim Müzesi gibi müşterileri bulunan, 5 kez Grammy ödülü için aday gesterilen ve 2005 yılında Grammy kazanan Avusturyalı grafik tasarımcısı Stefan Sagmeister, Marka Konferansı’nda ‘Tasarım ve Mutluluk’ konulu bir sunum yaptı. “Neden reklamcılar hala bunu yapar? Mutlu bir çift görünce neden o rekalamdaki ürünü alayım” diyen Stefan Sagmeister, “Avustralyalılar, Japonlar, Meksikalılar çok mutlu ama İspanyollar biraz melankolik. İsviçreliler epey depresyondalar. Mutluluğun genetikle çok ilgisi var. Siyah ya da beyaz ırktan olmak fark yaratmaz, yakışıklılık fark yaratmaz ama dostlarının çok olması fark yaratır. Evlilik fark yaratır. Mutlulukla ilgili en ilginç bulgu evliler bekarlara göre daha mutlu olması. Fakat mutlular mı evlenir, evlenenler mi mutludur tam olarak bilmiyoruz. İlk 1.5 yıl evlilikteki mutluluk zirvede daha sonraki yıllarda devam ettiğinde seviyesi biraz düşüyor” dedi.    

Yılda 6 koleksiyon yapıyor

Christian Louboutin, yılda ikisi ana toplam 6 koleksiyon yapıyor.
Dünyada 360 satış noktası var.
İki fabrikada 400 çalışanı var.
Satışlarının yüzde 70’i ABD’de gerçekleşiyor.
Paris ve Milano’da 14 tasarımcı ile çalışıyor.

Marka Özel Ödülü İstanbul’un oldu

MARKA Konferansı’nın 10’uncu yıla özel Marka Özel Ödül’ü İstanbul’a verildi. İstanbul’un ödülünü şarkıcı Sertab Erener, reklamcı Ali Taran, Vodafone Doğu Avrupa ve Ortadoğu Bölgesi İş Geliştirme Müdür Cenk Serdar, Vitra Pazarlama Direktörü Berna Erbilek aldı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı