Kilidi Türkiye açacak Renault, Avrupa’nın en kárlısı olacak

Emre ÖZPEYNİRCİ
10 Şubat 2006 - 00:00Son Güncelleme : 09 Şubat 2006 - 20:48

Özellikle Avrupa’da kan kaybı yaşayan Fransız otomotiv devi Renault, "Nissan’ı kurtaran adam" olarak tanınan yeni Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Ghosn ile, "Renault 2009 Sözleşmesi" adlı ’kár’ planını açıkladı. Ghosn, "Bu planın hedefine ulaşmasında en kárlı operasyonumuz olan Türkiye’nin payı büyük olacak" dedi.

NISSAN’ı 5 yılda dünyanın en kárlı otomotiv şirketlerinden biri haline getiren Carlos Ghosn, bu kez Avrupa’da kan kaybeden Renault için düğmeye bastı. Renault’u Avrupa’nın en kárlı markası konumuna getirme hedefiyle hazırlanan ’Renault 2009 Sözleşmesi’ isimli planı Paris’te açıklayan Renault Başkanı Carlos Ghosn, "Bu planın hedefine ulaşmasında en kárlı operasyonumuz olan Türkiye’nin de payı büyük olacak" dedi. 2009 yılına kadar tüm dünyada satışlarını 800 bin adet artırıp 26 yeni modeli piyasaya sunacaklarını belirten Ghosn, Bursa fabrikasında yatırıma devam edip, yeni modellerin geleceği sinyalini de verdi.

126 BİN ÇALIŞAN İZLEDİ:

Ghosn, dünyada 30 fabrikada 126 bin Renault çalışanının da canlı yayınla izlediği toplantıda, Türkiye’deki operasyonlarından övgüyle söz etti. Renault’nun Avrupa’daki marka imajının düşüş içinde olduğunu, Türkiye’de ise en sevilen marka olduğunu hatırlatan Ghosn, "Türkiye bizim için önemli ve en kárlı piyasamız. Türkiye’de hem pazarda bir numarayız hem de önemli bir ihracatçı pozisyonundayız. Bursa fabrikamız kalite açısından da çok iyi bir temele sahip. Kalite kriterlerimize göre dünyada daima bir numara çıkıyor" dedi. Ghosn, Bursa fabrikasının teknoloji ve know-how konusunda uluslararası ihtiyaca cevap verebilecek düzeyde olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Bursa’daki Oyak Renault tesisleri bir Türk fabrikası değil. Türkiye’de kurulu bir Renault fabrikası. Bu yüzden Türkiye’deki fabrikamıza sadece iç pazara üretim yapan bir tesis olarak görmüyoruz. Doğu Avrupa başta olmak üzere birçok ülkeye önemli miktarlarda ihracat gerçekleştiriyoruz ve performansından çok mutluyuz. Renault 2009 Sözleşmesi’ne bağlı olarak da Bursa’ya yeni yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda yeni modeller de Türkiye’de üretilecek."

BREZİLYA HAYAL KIRIKLIĞI:

Ghosn, Türkiye’yi överken Brezilya’da ise hayal kırıklığı yaşadıklarını söyledi. 1997’den beri Brezilya’ya 1.3 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Ghosn, "Pazar payımızı ancak yüzde 2.9 oldu ve bir türlü kára geçemedik. Büyük hayal kırıklığı yaşıyoruz ama geri çekilmeyi düşünmüyoruz. Brezilya’da mücadele ederek fabrika kapasitesinin yüzde 30’dan çok daha yukarılara çıkaracağız" diye konuştu. Renault’un içinde bulunduğu durumun bir kriz değil marka imajının zayıflaması olduğunu hatırlatan Ghosn, "Biz kimseyi işten çıkartmayacağız. Renault’nun sahip olduğu potansiyeli kullanıp eski gücüne kavuşmasını amaçlıyoruz. Bu kapsamda üç önemli taahhütte bulunuyoruz; kalite, kárlılık ve satış artışı. Bunun için üst sınıfta yeni ürünler sunacağız. 2009 yılında kár marjını yüzde 3’lerden 6’ya çıkaracağız. 4 yıl içinde toplam satışlarını 800 bin adet artıracağız" dedi.

2009’a kadar 26 yeni model çıkacak

RENAULT’nun 2009 yılına kadar 26 yeni ürünü piyasaya sunacaklarını söyleyen Carlos Ghosn, bunun 13’ünün mevcut modellerin yenilenmesinden geri kalan 13’ünü ise yepyeni modellerden oluşacağını söyledi. 2007 ile 2009 arasında her yıl ortalama 8 yeni aracı piyasa süreceklerini kaydeden Ghosn, ortalama model yaşının ise 2.2 yıla indirileceğini söyledi. Ghosn, Renault’un bugün en büyük sorunun ürün gamındaki yetersizlik olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Örneğin Renault üst sınıfta yok. Bu yüzden SUV, 4x4 ve Crossover gibi segmentlerde ürün geliştireceğiz. Formula 1’de iki şampiyonluk elde etmemize rağmen, ona yakın bir performansta modelimiz yok. Ayrıca, Renault şu anda tek bir ürüne bağlı. Şirketin kárlılığının yüzde 50’si Megane’den geliyor. Tek bir ürün şirketi zayıflatabilir. Bu yüzden ürün gamımız büyüyecek. Avrupa dışında da varlığımızı kuvvetlendireceğiz."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı