Kilci: Özelleştirmede kararlılığımız sürüyor

ANKA
23 Ekim 2008 - 13:38Son Güncelleme : 23 Ekim 2008 - 13:38

Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, özelleştirme konusundaki kararlılıklarının devam ettiğini belirterek, “Önümüzdeki dönemde elektrik, milli piyango, şeker fabrikaları, otoyol, köprü özelleştirmeleri yapılacak. Piyasalarda her şeyin yeniden belirlendiği ve satın alma finansmanının gittikçe zorlaştığı bu ortamda, özelleştirilmeye öngördüğümüz şirketler, nispeten riski daha az barındırıyor” dedi.

Unicredit Grubu’nun düzenlediği Proje Finansmanı Toplantısı’nda Türkiye’deki güncel ihaleler, Türk enerji sektörü ve ulaştırma projelerinde kamu-özel sektör ortaklığı ve Türkiye’deki alt yapı yatırımlarının finansmanı konuları konuşuldu.

Toplantıda konuşan Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, 2008 yılının özelleştirme açısından başarılı bir yıl olduğunu vurgulayarak, “Şu ana kadar yaptığımız özelleştirmeler kamu varlıklarının satışıyla gerçekleşti. Samsun ve Bandırma limanları ihaleleri tamamlandı. İzmir Limanı ihalesinin ise yılsonundan önce tamamlanmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Son yıllarda daha karışık, daha farklı özelleştirmelerin yapıldığını ifade eden Kilci, kamu-özel sektör ortaklık modeliyle, daha çok kamuya ait altyapıların özelleştirmelerinin öne çıkacağını kaydetti.

“OTOYOL VE KÖPRÜ İHALELERİNDE ÖNEMLİ NOKTAYA GELİNDİ”

Dağıtım özelleştirmelerine de devam edileceğine dikkat çeken Kilci, şans oyunlarının verilmesi ihalesinin Ekim sonunda başlayacağını belirtti. Kilci, 2009 yılının en önemli ihalelerinden birinin otoyol ve köprü konularının olduğunu belirterek, söz konusu ihalelerde çok önemli bir noktaya gelindiğini söyledi. “Boğaziçi köprüsü ve diğer otoyolların tek paket içinde özelleştirilmesini öngörüyoruz” diyen Kilci, Şekerbank özelleştirme çalışmalarına da devam ettiklerini ifade etti.

“KÖPRÜ VE TÜNELLER KAMU-ÖZEL SEKTÖR İŞBİRLİĞİNDE ÖZELLEŞMELİ”

Karayolları Genel Müdürü M. Cahit Turhan ise toplantıda yaptığı konuşmada, köprü ve tünellerin kamu-özel sektör işbirliğiyle özelleştirilmesinin zorunluluk haline geldiğini belirterek, “Kamu-özel sektör işbirliğinde Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında katkı payı uygulamak mümkün olacak” dedi. Yirmi üç adet otoyol üzerindeki hizmet tesisi yapımının ve bunların iyileştirilmesinin, Göcek Tüneli’nin yapımının Yap İşlet Devret modeliyle yapıldığına değinen Turhan, “Gebze-İzmir otoyol, Kuzey Marmara Otoyol, Kınalı-Çanakkale- Savaşdere otoyol ve Ankara-İzmir otoyollarının katkı paylı Yap İşlet Devret modeliyle yapılması hedefleniyor. Önümüzdeki beş yıllık maliyet 20 milyar doların üzerinde olacak” şeklinde konuştu. Yatırımların planlanan sürede yapılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Turhan, kaynak yetersizliği sorunu olduğunu söyledi.

“GEBZE-İZMİR PROJESİNE BÜYÜK RAĞBET VAR”

Gebze-İzmir projesine büyük rağbet olduğunu belirten Turhan şöyle konuştu:

“Şirketler, içinde bulunduğumuz koşullarda finansman sağlama konusunda zorlanacaklarını söylüyorlar, ancak bulamayacaklarını söylemiyorlar. Projeyi ileri bir safhaya atmak, koşulların değişmesini beklemek gibi bir niyetimiz yok. Bu dalgalı, fırtınalı şartlar devam ederse, zaten şartlar kendi kendini oluşturur. İhale talep olması durumunda gerçekleşeceğinden, talep gelmeyince ihale süresini uzatırız. Önümüzde 2 aylık bir süre var, bekliyoruz.”

Projelere güvendiklerini vurgulayan Turhan, “Amacımız, bu projelerin bir an önce tamamlanarak, ülke hizmetine sunulmasıdır” dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı