"Mesude Erşan" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Mesude Erşan" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Mesude Erşan

Keyifli otobüs yolculuğu rehberi

Seyahatte otobüs yolculuklarını tercih edenler için önerilerimiz var. Otobüsler oldukça konforlu. Yeme-içme, yastık-battaniye gibi ihtiyaçlar da karşılanıyor.

Ancak siz yine de seyahatten önce kendi ihtiyaç listenizi yapın. Yanınıza alacağınız çantanıza ilk koyacağınız şey ilaçlarınız olmalı. Kronik hastalığınız var ve sürekli ilaç alıyorsanız daha da dikkatli olun. "Bugün de içmeyivereyim" demeyin. Yolda da olsanız düzenli almayı sürdürün. Araba tutma sorununuz varsa yine yola çıkmadan bir saat önce buna yönelik bir ilaç içebilirsiniz.

Sık karşılaştığınız ya da gideceğiniz yere göre de değişebilecek sorunlara karşı da hazırlıklı olun. Başağrısı, kabızlık, mide ağrısı vb. şikayetlerle başetmenize yarayacak ilaçları unutmayın.

Kan şekeriniz düştüğünde otobüste ikram edilen meyve suları veya kek, bisküvilerden alabilirsiniz. Ancak diyabet, kan şekerinin sık aralıkla düşmesi gibi sağlık sorununuz varsa, doktorunuzun daha önce önerdiği uygun yiyecekleri yanınıza almanızda yarar var.

YOLA ÇIKMADAN BİR ASPİRİN

Yola çıkmadan, hareketsizliğe bağlı damarların pıhtı atması ihtimalini en aza indirmek için bir aspirin içebilirsiniz. Sırası gelmişken hatırlatalım... Yolculuk boyunca bol bol su için. Fazla kahve tüketmeyin.

Yolda dar giysiler giymekten kaçının. Uzun süre hareketsiz kalmak, ayaklarınızda ve vücudunuzda şişlik yapabilir. Ayakkabı tercihi yaparken de bunu gözardı etmeyin.

Yaz aylarında seyahat ediyorsanız, klimalara dikkat. Battaniyeleri otobüsten edinebilirsiniz. Ancak ayaklarınızda sandalet, terlik vs. varsa üşüyebilirsiniz. Çantaya atılacak bir çorap böyle bir sorunda kriz çözecektir.

MOLALARDA HAFİF YİYİN

Yolculuk sırasında verilen molalardan yararlanın. Molalar ihtiyaç gidermenin yanısıra, ufak yürüyüşler için de iyi bir fırsat. Yürümeniz kan dolaşımını düzene sokar. Atıştırmaya niyetliyseniz, hafif gıdaları tercih edin. Çok yağlı, ağır, diğer yolcuları rahatsız edebilecek kadar kokan yiyeceklerden uzak durun. Temizliğinden eminseniz yiyin.

EGZERSİZ YAPIN

Koltukta aralıkla yapacağınız basit esneme egzersizleri de sizi rahatlatır. Ayaklarını öne uzatıp, bileklerden çevirmek, elleri yukarıya kaldırıp olabildiğinde yukarı, sağa-sola esnemek, başı yavaşça sağa sola, öne arkaya eğmek hamlığını alır. Hep aynı pozisyonda oturmaya bağlı ağrıları engeller.
X