MENÜ
R

Hibrit araçlar hakkında ufkunuzu açacak 4 bilgi!

KAYDIR6657A1DD-6E78-429E-89FB-338B6D446723Created with sketchtool.

Hibrit araçların özellikleri, bazen tamamen benzinli ya da tamamen elektrikli araçlar ile karıştırılabiliyor. Hibrit araçlar içten yanmalı motorlarının yanı sıra elektrikli motorları sayesinde keyifli bir sürüş deneyimini düşük maliyetlere sunmayı başarabiliyor. Özellikle yoğun trafikte sağladığı düşük yakıt tüketimiyle şehir içi kullanımlarda avantaj sağlayan hibrit araçlar hakkında bilmeniz gereken 4 detayı sizler için derledik.

Anlık torkun verdiği yüksek performans

Hibrit araçlar elektrikli motorun sağlamış olduğu anlık yüksek tork ile performans anlamında da kullanıcıyı fazlasıyla tatmin ediyor. İçten yanmalı araçlara göre daha farklı ve keyifli bir sürüş vadediyor.

Şehir içinde daha avantajlı

Fosil yakıtlara olan bağlılığı azaltmayı hedeflemek amacıyla tasarlanan hibrit araçlar; düşük yakıt tüketiminden dolayı daha avantajlı bir konumda bulunuyor. Hibrit araçlarda bulunan elektrikli motor; araca düşük devirlerde de anlık tork sağlarken, rejeneratif frenleme yani geri kazanımlı frenleme ile var olan menzilinizi de optimize etmenizi ve tüketiminizi daha da düşürmeniz sağlanıyor. Bu da size özellikle şehir içi kullanımlarda tüketim maliyetlerinizi minimize etmeniz konusunda yardımcı oluyor.

Tek bir hibrit araç türü yok! 

Hibrit araçları tek bir ana başlıkta toplamak esasında yetersiz kalıyor. Hibrit araçlar çekiş türlerindeki farklılıklarından dolayı Çift Mod Hibrit araçlar, Seri Hibrit Araçlar ve Paralel Hibrit araçlar olmak üzere 3 ayrı gruba ayrılıyor. Elektrikli ve içten yanmalı motorların güç aktarımlarının ve kullanımlarının kendi içerisinde değiştiği bu türler; kullanım keyfine ve hibrit konseptine çeşitlilik katıyor.

Plug-In Hibrit modelleriyle elektrikli araç deneyimine artık daha da yakın

Hibrit araçların kullanım keyfine artı bir deneyim sağlayan Plug-In Hibrit araçlar (PHEV); şarj ünitesinden şarj edilebilir bir yapıda bulunuyor. İçten yanmalı motorun sağladığı yüksek performans seçeneğinin yanında; PHEV'lerde diğer hibrit türlerine göre daha güçlü bir yapıda bulunan elektrikli motor bulunuyor. Öte yandan PHEV türlerinde elektrikli motorun pilinin daha büyük olması; daha uzun mesafelerin tamamen elektrikli motor ile alınabilmesini sağlıyor.

Range Rover Sport PHEV’de 3 sürüş modu mevcut

Range Rover Sport PHEV'de toplam 3 adet sürüş modu bulunuyor. Paralel mod, EV modu ve sadece benzinli motor ile çalışan tasarruf modu. EV modu  ile %100 elektrikli olarak 48 km kullanılabilen Range Rover Sport PHEV; paralel modda ise öncelik elektrik motorunda olmasına rağmen her 2 motoru da dengeli bir şekilde kullanıyor. Tasarruf modunda ise içten yanmalı motora öncelik vererek batarya enerjisini ileriki kullanımlar için saklıyor.

Hem yakıt avantajı hem de performans bir arada sunuluyor

 Dört silindirli, 2.0 litre hacmindeki 300 BG’lik benzinli motorla birlikte çalışan 105 kW gücündeki elektrikli motor, Range Rover Sport PHEV’e toplamda 404 BG’lik bir güç ve 640 Nm tork sağlayarak üst düzey performans ve düşük yakıt tüketimini aynı anda sunuyor. Trafikte ve şehir içi kullanımda kolaylık sağlayan Range Rover Sport PHEV; 100 km hıza 6.7 saniyede çıkarken; 100 km mesafede 3.1 litrelik yakıt tüketiminde bulunuyor.

Performansla SUV deneyimini birleştiriyor

 SUV özellikleri gösteren Range Rover Sport PHEV; yüksek eğimli arazileri kolaylıkla tırmanabiliyor. Range Rover Sport PHEV; Çin’in en ünlü simgelerinden biri olan ve Cennetin Kapısı adı verilen doğal kayadan kemere baş döndürücü 99 viraj ve 999 basamaktan sonra çıkmayı başararak bir mucizeyi gerçekleştiren ilk araç olmasıyla biliniyor.