MENÜ

DİYETTEYKEN HANGİ

YEMEK YAPMA ALIŞKANLIKLARINDAN

UZAK DURMALISINIZ?

KAYDIR6657A1DD-6E78-429E-89FB-338B6D446723Created with sketchtool.

Evde yemek yapabilmek, diyet yapmanın kilit noktasıdır. Fakat doğru bir diyet programı için bu tek başına yeterli değildir. Yemeklerinizi nasıl pişirdiğiniz ve yaptığınızın da en az yemeğin türü kadar önemi var. Yemeğinize fazladan ekleyeceğiniz ekstradan birkaç kaşık yağ ve tuz bile hâlihazırda uyguladığınız diyetini bozabilir. Sizler için derlediğimiz liste, doğru bir diyet uygulamasındayken uzak durmanız gereken bazı alışkanlıklara değiniyor.

PORSİYONLARI

ÖLÇÜLÜ YAPIN

Beslenmenize uygun fit yemekler yapsanız bile hazırladığınız porsiyona dikkat etmelisiniz. Porsiyon konusunda ölçüyü kaçırmanız, fazladan kalorilere sebep olabilir. Yemeklerinizde daima porsiyon kontrolü yapmanız, fit beslenmenize fayda sağlayacaktır.

Y A Ğ A  

D İ K K A T 

E D İ N 

Yemeklerinizi zeytinyağıyla yapsanız dahi yağda aşırıya kaçmamanız gerekiyor. Yemek tariflerindeki açıklamalarda yağ miktarından ayrıntılı olarak bahsedilmiyorsa yemeklerinizi sadece bir yemek kaşığı yağ ile yapmayı deneyin. Gereğinden fazla yağ kullanmanız istemediğiniz kalorileri almanıza yol açacaktır.

MALZEMELERİNİZİ

'GÖZ KARARI'

KULLANMAYIN

Bir çay kaşığı tuz ya da bir bardak pirincin ne kadar ölçüleceğini göz kararı şekliyle yapılabileceğini düşünebilirsiniz; fakat unutmamanız gereken nokta; gerçek bir ölçmenin diyetiniz için daha doğru olacağıdır. Özellikle karbonhidrat ve kalori bakımından yüksek makarna, yağ ve et gibi ürünleri ölçerek kullanmanızın diyetiniz için yararını göreceksiniz.

TADINA BAKARKEN

GERÇEKTEN 'TADINA BAKIN!'

Yemeğinizi yaparken kontrol amaçlı yemeğinizin tadına bakıyorsanız, buna oldukça dikkat etmelisiniz. Tadına bakarken, yemeği gerçekten yememeye, yemek harici gereksiz kalori almamaya özen gösterin. Ayrıca bu işi boş mideyle hızlıca yapmanızın diyetinize yönelik olumsuz etkisi de mevcut.