MENÜ
R

Daha sağlıklı bir hayat için hareket etmeye dair birkaç önemli bilgi

KAYDIR6657A1DD-6E78-429E-89FB-338B6D446723Created with sketchtool.

Daha kaliteli ve sağlıklı bir yaşam sürmek için belki de en önemli noktalardan biri fiziksel aktiviteleri ve hareket etmeyi, hayat felsefenizin bir parçası haline getirmenizdir. Hareket etmek neden önemlidir, hareketsizlik nelere yol açar, hareketliliğinizi nasıl takip edebilirsiniz? İşte bu soruların cevaplarını bir araya getirdik.

Yükselen obezite oranı en büyük toplum sağlığı sorunlarından biri

Türkiye’de ve dünyada obezite oranı her geçen gün artıyor. Küresel ve ulusal kamu sağlığı organizasyonları, obezitenin engellenmesi için beslenme düzeni kadar hareket etmenin de önemini vurguluyor. Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’de obezite görülme sıklığı toplam %30,3. Bu oran kadınlarda %41, erkeklerde ise %20,5. Obeziteyle mücadele için tıbbi beslenmenin (diyet) ardından gelen tedavi yöntemi ise egzersiz tedavisidir. Fiziksel aktivitenin yağ dokusu ve karın bölgesindeki yağlanmayı azalttığı, diyet yapıldığında görülebilen kas kütle kayıplarını önlediği kesin olarak kabul ediliyor. Egzersiz tedavisi ile, tıbbi beslenme tedavisini destekleyici nitelikte bireylerin ağırlık kazanımları engellenebiliyor, zayıflama ve tekrar ağırlık kazanmanın önlenmesi sağlanabiliyor.

Diyabetle mücadelede fiziksel aktiviteler en büyük yardımcılarınızdan biri

Türkiye’de yaklaşık 10 milyon diyabet hastası olduğu tahmin ediliyor. Özellikle tip 1 ve tip 2 diyabetle mücadele konusunda kan şekerinin düzenlenmesinde insülin tedavisi ve beslenmenin planlanmasının ardından fiziksel aktiviteler özel önem taşıyor. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü’ne göre fiziksel aktiviteler kan şekerinin dengede tutulmasına yardımcı oluyor. Ayrıca egzersizlerin, kullanılan insülinin etkisini artırıcı rol oynadığı da tespitler arasında yer alıyor.

Bedensel sağlığının korunması için fiziksel aktivite olmazsa olmaz

Fiziksel aktivitede bulunmak, bedensel sağlık üzerinde gözle görülür pozitif etkiler yaratıyor. Bunlardan birkaçını örnek vermek gerekirse; kas kuvvetinin korunması ve artırılması, kalp ritminin düzenlenmesi, kalbin güçlenmesini sağlayıp kalp krizi riskini azaltması, vücudun su tuz ve mineral dengesinin ayarlanması, beyin damar hastalıklarının gelişim riskini azaltır.

Hem ruhsal hem de sosyal sağlığa katkısı yüksek

Fiziksel aktivitede bulunmanın, bireylerin hem kendi ruh sağlıklarına hem de toplumsal sağlığa katkısı olduğu biliniyor. Sağlıklı kas, kemik ve eklem yapısı üzerine olumlu etkileri nedeniyle vücut düzgünlüğü ve farkındalığını geliştirerek bedeni ile barışık, özgüvenli bireyler ortaya çıkar. Fiziksel aktiviteler; Olumlu düşünebilme ve stresle başa çıkabilme yeteneğini geliştirirken kendini iyi hissetme ve mutluluk oluşumuna da büyük katkı verir.

Hareket etmeden önce fiziksel aktiviteye dair neler bilmeliyiz ve doğru hareketleri nasıl seçmeliyiz?

Fiziksel aktivite günlük yaşam içerisinde kas ve eklemlerimizi kullanarak enerji tüketimi ile gerçekleşen, kalp ve solunum hızını arttıran ve farklı şiddetlerde yorgunlukla sonuçlanan aktiviteler olarak tanımlanabilir.  Bunların başında da yürüme, koşma, sıçrama, yüzme, bisiklete binme, çömelme kalkma, kol ve bacak hareketleri ile baş ve gövde hareketleri sayılabilir.

Yapacağınız aktiviteye karar verirken, yaparken seveceğiniz bir aktivite seçmek işinizi kolaylaştırabilir. Ayrıca daha önce hiç egzersiz yapmadıysanız günde 10 dakika gibi sürelerle başlayıp zaman içinde artırabilirsiniz. Ayrıca hareket etmeden önce ısınma sonra ise soğuma hareketleri yapmayı ihmal etmemelisiniz.

Fiziksel aktivitede bulunmak kadar ölçmek de önemli

Hareket etmek çok önemli, bunu hepimiz biliriz. Peki ya bu yaptığımız egzersizlere dair verileri ölçmenin ne kadar önemli olduğunun da farkında mıyız? Antreman süresini, kalp atış hızını, harcanan kaloriyi ve onlarca diğer veriyi anlık ve doğru bir şekilde ölçmek; verimli bir antreman için kritik öneme sahiptir. Gerçek zamanlı olarak verilerinize erişerek, antremanınıza ne kadar devam etmeniz gerektiğini veya antreman sırasında neyi nasıl yapmanız gerektiği konusunda size ilham verecek verilerden faydalanabilirsiniz.

Peki yukarıda saydığımız tüm durumlarda size yardımcı olacak günlük yaşam asistanınızla tanışmaya hazır mısınız?

Huawei Watch GT 2, fiziksel aktivitelerinizi, antremanlarınızı hassas konumlandırma sistemiyle takip eder ve kalp atış hızınızı izler. Örneğin bir yürüyüş veya maratonu tamamladıktan sonra, antremana dair verilerinize tam olarak erişebilirsiniz. Eliptik gibi fitness aletlerini kullanırken, saat gerçek zamanlı kalp atış hızınızı, kalorilerinizi ve egzersiz sürenizi izler.

2 haftayı bulan devrimci pil ömrü ve minimal estetik tasarımı ile Huawei Watch GT 2’yi kolunuzdan hiç çıkarmak istemeyeceksiniz!

Detaylı bilgi için tıklayın!