Kendisi büyük yakıtı küçük

Eren Güler / hurriyet.com.tr
31.05.2010 - 00:42 | Son Güncelleme:

Peugeot'un kompakt tek hacimliler (monospace) sınıfındaki 7 koltuklu üyesi 5008 modelini kullanma fırsatını buldum. Sunduğu geniş hacim ve ferahlığı ile dikkat çeken aracın fiyatı 52 bin liradan başlıyor. 1.6 HDi dizel motorun yakıt tüketimi ise sadece 5.1 litre.

Peugeot 5008, markanın ilgi gören crossover modeli 3008'in arkasından geldi. Monospace segmentinde yer alan aracın en önemli hedef kitlesi aileler. Özellikle bagajdaki iki koltuğun da devreye girmesi ile isteğe bağlı olarak 7 kişiye yükseltilebilen kapasitesi bu anlamda avantaj sağlıyor.

İşte Peugeot 5008 / Foto-Galeri

Aracın dış görünümüne baktığımızda akıcı bir tasarımının olduğu söylenebilir. Görünümü tam bir bütünlük arzediyor, aracın parçaları birbiri ile uyumlu. Ön taraftaki çekik farlar Peugeot'un kendi öz karakterini yansıtıyor. Arka stoplar ise aracın geniş hacmini tamamlayıcı nitelikte.

Peugeot 5008'in uzunluğu 4529 mm. Bu hali ile segmentteki diğer önemli oyuncular Ford S Max'tan 239 mm, Renault Grand Scenic’ten 31 mm, Citroen C4 Grand Picasso’dan 61 mm daha kısa. Aracın genişliği ise 1837 mm. 5 kişilik kullanımda bagaj hacmi 803 litre iken arka koltukları yatırırsanız bu hacim 2506 litreye kadar ulaşıyor. Oldu olacak ön sağ koltuğu da yatırın, 2.76 metreye ulaşan uzunluğu ile içine koca bir sörf tahtası sığabiliyor. Ancak bagajdaki iki koltuğu kullanıma alıp aracı 7 koltukluya çevirdiğinizde bagaj hacmi çok düşüyor. Orada bir tercih yapmanız gerek.

Kendisi büyük yakıtı küçük

EN BÜYÜK ÖZELLİĞİ FERAHLIK

Aracın içine girdiğinizde ise en büyük özelliği size sunduğu ferahlık ve kullanım kolaylığı. Peugeot 5008'in geniş iç hacmi aslında sürpriz değil. Çünkü araç zaten genişlik konsepti üzerine oturmuş. Bir ailenin nasıl rahat seyahat edebileceği düşünülmüş ve ilk sıralara bu sorunun cevapları konulmuş. Yani geniş iç hacim, yeterli diz mesafeleri, yüksek tavan ve insanı rahatlatan ferahlık hissi.

Bu arada aracın içindeki cam tavana değinmeden geçmemek lazım. Tavanın çok büyük bir bölümünü kaplıyor. Tek bir düğme ile de önündeki kaplama açılıyor ve cam tavan tüm ışığı ile ortaya çıkıyor. Verdiği ferahlık hissi güzel. Arka taraftakiler için de eğlenceli bir yolculuk sağlıyor. 

Araçtaki büyük camlar sayesinde yan görüşlerde de  bir problem yaşanmıyor.

Eren GÜLER yazıyor hurriyet.com.tr

Peugeot 5008'in içi sürücü odaklı tasarlanmış. Koltuk biraz yukarıda konumlandırılmış ve iyi bir görüş sağlıyor. Orta konsoldaki kumanda elemanlarının fonksiyonlarına göre birbirinden ayrılmış olması güzel. Kullanırken kafanız karışmıyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor. Ayrıca seçilen renkler ve parlaklık da tatmin edici. Kumande elemanları birbiri ile uyumlu görünüyor ve hiçbir parça birbirinden ayrı durmuyor.

Kendisi büyük yakıtı küçük

HER KOLTUK HAREKET EDİYOR

Arka koltukların her biri 130 mm boyunca ayrı ayrı öne arkaya hareket edebiliyor. Bunun avantajı, bagajdaki iki koltuğu kullanıma alınca ortaya çıkıyor. Çünkü orjinal hallerindeyken aracı 7 koltuklu hale getirdiğinizde üçüncü sıra ile ikinci sıra arasındaki diz mesafesi problem yaratabilir. Ama ikinci sırayı hafif öne çekerek burayı biraz dengeleyebilirsiniz.

Peugeot, 5008 modelinde aileyi ön plana aldığı için sürüş sırasında eğlenceyi de unutmamış. Mesela koltuk kafalıklarındaki ekranlar özellikle uzun yolculuklarda çocuklar için ideal. Onlar çizgi filmlerini seyreder veya oyun oynarken siz rahat rahat aracı kullanırsınız. Benzer şekilde koltuk arkasındaki masalar da iyi düşünülmüş. Rahat bir şekilde yemek yenebiliyor. 

Kendisi büyük yakıtı küçük

NELERİ BEĞENMEDİM?

Bu saydıklarım aracın iç tasarımında beğendiklerim. Peki neleri beğenmedim? Başlayalım...

Aracın iç hacmi bu kadar geniş olmasına rağmen kullanışlı bir eşya gözü yok. Mesela cep telefonunu nereye koyacağız? Tamam, sürücü koltuğu ile ön yolcu koltuğunun arasında bir eşya gözü bölümü var ama onun da hacmi çok büyük. Tam 10.5 litre. Torpido gözü ve kapı içindeki gözler yeterli genişlikte fakat bence konsola telefon ve gözlük gibi daha ufak eşyaları koymak için bir göz gerekiyor.

İkinci sorun bardaklık. Bardaklığın neden kol dayamanın altında ve arkada olduğunu hiç anlamadım. Bir kere bardak koymak için kol dayamayı yukarı kaldırıp fonksiyonunu iptal etmek gerek. Ayrıca yeri de çok arkada ve ancak elinizi arkaya doğru uzatıp ulaşabilirsiniz. Ama bu durum sürüş sırasında risk yaratabilir.

Koltukların rahatlığı çok güzel. Sürüş sırasında yüksek konfor sağlıyor. Ama benim kullandığım gri deri döşemedeki dikiş çizgileri çok belirgindi. Bu durum görüntüde problem yaratıyor.

Bir de bu araca klasik anahtar yerine kartlı bir start/stop sistemi daha çok yakışırdı.

YAKIT TÜKETİMİ ÇOK İDDİALI

Araç Türkiye'ye 1.6 litre büyüklüğünde 1.6 HDi dizel motor ile ithal ediliyor. Motor 110 beygir güç üretiyor.

100 beygirlik 1.6 HDi motordan çok yüksek performans beklemeyin. Araç zaten yüksek performanstan ziyade güvenli ve rahat kullanım için tasarlanmış. O nedenle güvenlik ve konfor, performansın önüne geçiyor.

Otomobil 0'dan 100 km hıza 12.6 saniyede çıkabiliyor. Ancak yüksek hızlarda ivmelenme düşüyor. Peugeot 5008'in maksimum hızı ise 183 km/s.

1.6 litrelik dizel motorun öne çıkan özelliği yakıt tüketimi. 5 veya 7 kişilik kullanılabilen bu büyük aracın yakıt tüketimi şehir dışında 4.5 litreye kadar düşüyor. Kendi sınıfı için iddialı bir rakam. Araç ortalamada ise 5.1 litre tüketiyor. Bu da gayet başarılı. Sonuçta performanstan biraz ödün vererek yakıt tasarrufundan kazanabiliyorsunuz. Elbette bir de 1.6 motorun vergi avantajı var. Bunu da göz ardı etmemek gerekiyor.

Kendisi büyük yakıtı küçük

VİTES DEĞİŞİMLERİ SARSINTILI

Benim kullandığım dizel test aracında, Auto6R adı verilen 6 kademeli otomatik robotize şanzıman vardı. İyi tarafı, düşük yakıt tüketimine katkıda bulunması. Kötü tarafı ise vites değişimlerinde yaşanan sarsıntı ve gecikme. Bence otomatik vitesli araçlarda bu geçişlerin bu kadar belirgin olmaması gerekir.

FAZLA YAKLAŞIRSANIZ UYARIYOR

Aracın yol tutuşu bir monospace araçtan ziyade bir otomobil gibi. Güveni size hissettiriyor. Süspansiyon sistemi de başarılı. Dizel motor içeriye pek ses vermiyor. Bir de ilk kez 3008 modelinde kullanılan head up denen bir ekran 5008'de de var. Bu ekranla mevcut süratiniz, hız sabitleyici  ve önünüzdeki araçla olan mesafeniz ön cama yansıyor. Ön taraftaki araca fazla yaklaştığınızda da sizi uyarıyor. Bu özellik bir güvenlik avantajı sağlıyor. Ama kullanımı opsiyonel. İsterseniz tek bir düğme ile kapatabiliyorsunuz.

Büyük araçlarda park etmek genelde zordur ama Peugeot, 5008 modelinde Park yeri mesafe ölçüm sistemi diye bir uygulama geliştirmiş. İlgili tuşa bastığınızda size park etmek istediğiniz alanın boyutunu ölçüyor ve park için uygun olup olmadığı bilgisini veriyor. Özellikle park sorunu olanlar için işlevsel bir uygulama.

FİYATI

Peugeot 5008'in fiyatı 52 bin 790 liradan başlıyor, kullanılan opsiyonlara göre 57 bin 290 liraya kadar çıkıyor.

RAKİPLER KİM?

Peugeot 5008'in bulunduğu Monospace segmentinde başka güçlü rakipler de bulunuyor. Renault Megane Grand Scenic 45 bin 800 TL, Citroen C4 Picasso, 51 bin 190 TL, Opel Zafira 45 bin 500, Toyota Verso 42 bin 750, Volkswagen Touran da 52 bin 700 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

SON SÖZ

Yukarıda anlattıklarımızı toparlamak gerekirse Peugeot 5008'in en önemli özelliği kullanıcıya sunduğu konfor ve ferahlık. Büyük camlar, geniş cam tavan, yeterli diz mesafeleri ve istenildiğinde 7 kişiye ulaşan hacmi ile ailelere yönelik tasarlanmış. İçindeki ekranlar da özellikle uzun sürüşlerde çok rahat vakit geçirilmesini sağlıyor. 1.6 litrelik motor tercihi aracın performansını düşürüyor, ancak diğer taraftan vergi avantajı ve 100 km'de 5.1 litre gibi çok iddialı bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

Auto6R adı verilen 6 kademeli otomatik robotize şanzımanın yakıt tasarrufuna katkı sağlaması güzel, sarsıntılı değişimleri ise kötü.

Aracın iç tasarımı ve göstergelerde tercih edilen renkler uyumlu. Özellikle gece daha şık oluyor. Fakat bunca eşya gözü bolluğuna rağmen, ufak eşyaları koymak için bir göz daha istiyor.

eguler@hurriyet.com.tr

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı