Kendin Yap konsepti Türkiye'de sadece hobi olarak algılanıyor

Güncelleme Tarihi:

Kendin Yap konsepti Türkiyede sadece hobi olarak algılanıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2003 01:48

Dünyada sekiz ülkede faaliyet gösteren Alman yapı marketi Praktiker, Türkiye'de yedi hipermarketle hizmet veriyor. Yakında Güneşli'de de bir şube açılacak. Türkiye'de ‘‘kendin yap’’ konseptini yerleştirmeyi amaçlayan Praktiker, bu konudaki çalışmalarını Evimin Ustasıyım televizyon programıyla destekliyor.

Praktiker'den aldığınız malzemelerle evinizle ilgili her şeyi kendiniz yapabilirsiniz. Boyadan bahçe malzemelerine, otomobil aksesuvarlarından ev tekstiline ve kamp malzemelerine kadar 50 bin çeşit ürünle hizmet veriyor. Praktiker'in Uluslararası Pazarlama Müdürlüğünü yürüten Kerim Sakızlı ile ‘‘Kendin Yap’’ konseptini konuştuk.

Türkiye'de kendin yap konseptine ilgi nasıl?

Aslında büyük bir ilgi var diyemeyiz. Günden güne gelişiyor demek doğru olur. Bazı handikaplar var tabii. Türkiye'de işçilik çok ucuz. Çalışan insanların vakti kısıtlı. Hal böyle olunca yapmaktansa, yaptırmak kolayımıza geliyor. Aldığınız ürün ve harcadığınız toplam zamanın maliyeti eğer ürün ve işçilikten ucuza geliyorsa Türkiye'de bu işte başarılı olmak mümkün olur. Bir de bilmediğiniz ürüne ilgi göstermezsiniz. Bu probleme market içinde müşterilerimize ürünü seçerken yardım ederek, pratik bilgilerin yeraldığı broşürler dağıtarak ve televizyon programımızla çözüm bulmaya çalışıyoruz.

Bu ilginin bir kısmı da hobi amaçlı değil mi?

Şehirli insan çalışıyor, dolayısıyla vakti kısıtlı. Bu tür şeylerle ilgilendikleri zaman, bu daha çok kafa dağıtma amaçlı oluyor.

Gerçekten bir ucuzluk sağlanıyor mu?

Fiyatlarımız zaten her daim çok uygun. Kendin yap konsepti de bütçenize artı değer katmayı hedefliyor. Belli dönemlerde fiyatları daha da aşağı çekiyoruz. Yaz aylarında yoğun şekilde kampanya ve promosyonlar yaptık. Klima bunlardan biriydi. Yaz boyu Weili klimaları 399 milyona sattık. Buradan duyuralım, bu hafta Praktiker kuruluşunun 25. yılının kutluyor. Bu sayede yine indirimler yapıyoruz. Mesela, 299 milyona bir jakuziye sahip olmanız mümkün.

Evimin Ustasıyım programının satışları artırıcı etkisi oluyor mu?

Bizim, Türk insanına evinde ve işyerinde kolaylık sağlayacak, kesesinde artı değer yaratacak Kendin Yap konseptini aşılama gibi bir misyonumuz var. Bu bizim için bir sorumluluk. Zaten program bu sebeple doğdu. Evimin Ustasıyım pazar sabahları Atv'de 10.30'da yayınlanıyor. Bu program müşterilere kendin yap konseptiyle ilgili ipuçları veriyor. Bu konuda onları eğitmeyi hedeflerken, bunun eğlence ve hobi olarak da yapılabileceğini gösteriyoruz. Program amacına ulaşıyor gibi görünüyor, çünkü geçen hafta en çok izlenen 100 program arasında yeraldı. Bu da bizi çok sevindiriyor.

Bu konsept içinde en çok neler satılıyor?

Mobilya başta olmak üzere sıhhi tesisat, bahçe ürünleri, aydınlatma ve elektro instolasyonunu sayabiliriz.

Kadınlar ve erkekler hangi ürünlere meraklı?

Kadınlar dekorasyon, erkekler el aletleri ve bahçe ürünlerine ilgi gösteriyorlar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!