Gündem Haberleri

    Kendimi 91’in Kozlu’su gibi hissediyorum

    Hürriyet Haber
    29.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Tarafların karşılıklı grev ve lokavt kararı aldığı THY’de son karar çalışana bırakılırken, THY Genel Müdürü Temel Kotil, 1991 grevine odaklandı. Kotil, "O dönemin Genel Müdürü Cem Kozlu’nun ruh halini taşıyorum şu anda. Kozlu, grev olasılığı görmüyordu, ancak grev yaşandı ve THY’ye çok zarar verdi. 1993’te ise çalışanlar ’greve hayır’ dedi, şimdi aynı duyarlılığı bekliyorum" dedi.

    TÜRKİYE Sivil Havacılık Sendikası’nın (Hava-İş) grev, yönetimin de lokavt kararı aldığı Türk Hava Yolları’nda (THY), durumun bu hafta çalışanlar arasında yapılacak oylama ile netleşmesi beklenirken Genel Müdür Temel Kotil, gündemine 1991’de yaşanan grevi aldı. Kendisini o dönemin genel müdürü Cem Kozlu’ya benzeten Kotil, "O dönemin Genel Müdürü Cem Kozlu’nun ruh halini taşıyorum şu anda. Kozlu’yu çok iyi anladım. Kozlu, grev olasılığı görmüyordu, ancak grev yaşandı ve THY’ye çok zarar verdi. 1993’te ise çalışanlar ’greve hayır’ dedi, şimdi aynı duyarlılığı bekliyorum ve bir B planı düşünmek istemiyorum" diye konuştu.

    O GÜNLER TEKRAR YAŞANMASIN: Teknik A.Ş. Genel Müdürü İsmail Demir ile birlikte 16 Mart’ta başlayan 21’inci dönem toplu iş sözleşmesi sürecini ve gelinen noktayı anlatan THY Genel Müdürü Temel Kotil, 1991’de yaşanan grev ve sonrasını da hatırlattı. Sendikanın grev kararını astığı 20 Temmuz’a kadar anlaşma umudu taşığını söyleyen Temel Kotil, şöyle konuştu: "Ancak umduğum gibi olmadı, şimdi 91’deki genel müdür Cem Kozlu gibi hissediyorum kendimi. Kozlu, grev olasılığı görmüyordu, ancak grev yaşandı ve THY’ye çok zarar verdi. Kozlu’yu şimdi çok iyi anlıyorum. Sendikanın isteklerini kabul etmemiz, THY’nin elde ettiği bütün kazanımları kaybetmesi demek. THY’nin tekrar o günleri yaşamasını istemiyorum, çalışanların sağduyusuna güveniyorum."

    1 HAFTALIK GREV 45 GÜN GÖTÜRÜR: Görüşmelerinin uzlaşmazlıkla sonuçlanmasının ardından dönüp 1991 yılında yaşanan grevi incelediğini anlatan Kotil, o dönemde yaşanan 37 günlük grevin THY’ye yüzde 25 zarar ettirdiğini hatırlattı. 1991’de THY’nin 4.5 milyon yolcu taşıyan bir şirket iken bugün 20 milyon yolcu taşıdığına dikkat çeken Kotil, o dönemde grev sonrasında yolcu sayısının yüzde 28 düştüğünü, THY’nin uçak satmak zorunda kaldığını ve 855 kişinin de işten çıkarıldığını belirtti. Kotil, "Bugün yapılacak bir haftalık bir grev, en başında bize 45 gün kaybettirir, pek çok ülkenin havalanındaki slotlarımızı (uçuş izni) kaybederiz. Ama sendikanın istediği zamları da verirsek rekabet gücümüzü kaybederiz" diye konuştu.

    91 GREVİNİ YAŞAYANLAR ANLATSIN: THY’nin verdiği teklifle çalışanların geçmiş toplu sözleşmelerdeki haklarının korunduğunu ve yeni imkanlar sağlandığını belirten Kotil, olası bir grevin THY’ye son yıllarda elde ettiği kazanımları kaybettireceğini savundu. 1991 grevini yaşayan ve halen personelin yüzde 30’unu oluşturan çalışanların deneyiminin de bu noktada çok önemli olduğunu vurgulayan Kotil, "THY zarar etti diye, Hazine’nin yardım vermesi mümkün değil, o devir geçti. ’Dünyanın 1 numarası olacağız’ diye söz verdik, bütün yapılanmamazı da ona göre yaptık, THY uluslararası pazarlardan her yıl payını yüzde 2-3 artırıyor. Bu grev aldığımız payı geri vermek anlamına gelecek. Gelinen bu noktada problemi çalışanlar çözecek" değerlendirmesi yaptı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı