Kendi küçük ama marifeti büyük

hurriyet.com.tr / NYT
31.05.2011 - 17:49 | Son Güncelleme:

Yıllarca Japon rakiplerini gerisinde kalan ABD'li otomobil üreticileri, benzin fiyatlarının hızla arttığı günümüzde çıkış yolunu, küçük ve tasarruflu araçları üretim stratejilerinin merkezine yerleştirerek buldu.

General Motors ve Ford gibi büyük şirketler başta olmak üzere üreticilerin küçük otomobillere yönelmesi, hem eleman çıkarmak zorunda kalmamalarını hem de faaliyetlerini karlı hale getirmelerine olanak sağlıyor. Üretim yapısında yaşanan değişikliğin yansıması pazarda da kendini gösteriyor.

 

Ford'un Fiesta modeli ABD'de bu yıl en çok satan küçük araç olurken, General Motors'un Chevrolet Cruze modeli kompakt araç segmentinde Honda Civic'ten sonra en çok talep edilen otomobil oldu.

 

ABD'de Nisan ayında satılan araçların dörtte biri kompakt ve küçük araç sınıfından oldu. Bu oran 10 yıl önce sekizde bir düzeyindeydi. Aynı dönemde satılan küçük araçların yüzde 27'si ise ABD'li şirketlerin ürettiği taşıtlar oldu. Bu oran geçen sene yüzde 20 seviyesindeydi.

 

Otomotiv sektörüyle ilgili veri toplayan Edmunds.com sitesinin CEO'su Jeremy Anwyl sektördeki gelişmeyle ilgili yaptığı değerlendirmede, "Pazara az ama öz algısı yerleşmiş durumda... Dört ya da beş sene önce pazarda bu araçlar için talep ve alma isteği bulunmuyordu" dedi.

 

2. el otomobil fırsatları için tıklayın

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı